hoi hoi! een vraag over luierbroekjes, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. onze zoon is overdag zindelijk, hij is bijna 3. 's nachts heeft hij een luierbroekje aan. we hebben bewust gekozen voor luierbroekjes ipv luiers, omdat hij zichzelf natuurlijk al een hele grote kerel vindt, die geen luier meer om hoeft . hij draagt de nachtbroekjes van kruidvat, maar hij wordt elke ochtend helemaal nat wakker. hij slaapt op z'n buik, dus ik heb het gevoel dat de luier aan de bovenkant niet helemaal goed aansluit, waardoor het er uit lekt. zijn er meer mensen met deze ervaring? en wie heeft er tips voor betere nachtbroekjes?
Ik lees even mee. Wij gebruiken altijd de Baby dry pants, maar sinds drie dagen is ons zoontje (net 2) elke ochtend kletsnat echt al had hij geen luier om, zelfs de slaapzak en zijn matras zijn nat. Hij heeft al een maat groter dan overdag maar zelfs dat is dus niet afdoende. Dus ben ook zeer benieuwd naar goede tips!
mijn ervaring is dat de broekjes veel minder opnemen dan een gewone luier. is de maat wel goed? sluit hij in de lies goed aan?
Herkenbaar. Ik heb nu een maat groter en hij is nu niet elke ochtend meer nat, maar toch nog wel 2/3 keer in de week. Ik denk dat meneer 's nachts ook voor het grootste gedeelte droog is en dan in 1 keer alles loost. Vervolgens loopt de luier dan gewoon over. Dat is mijn theorie. Maar hij wil helaas geen gewone luiers meer aan want die zijn voor baby's.
ik heb het gevoel dat ie aan de buik niet helemaal goed aansluit, want eigenlijk is altijd z'n hemd en de bovenste rand van z'n onderbroek nat en uiteraard de matras etc. En inderdaad, volgens mij is het gewoon 1 hele grote plas van de hele nacht. ik zag net dat pampers ook luierbroekjes heeft. Iemand hier ervaring mee?
Bij mijn dochter van 3 jaar gebruik ik de luierbroekjes van etos maat 6. Ze is ongeveer 104 cm en weegt 15 kg. Ook een buik slaper en nog nooit doorgelekt
Baby dry pants, die bevallen hier t beste. Je moet niet die met dora erop hebben, die zijn t slechtse van alles wat ik ooit geprobeerd heb.
Onze oudste had de gewone luierbroekjes (maat 5) van Kruidvat, niet die speciale nacht/slaap dingen. Nooit problemen mee gehad. Kan hij zelf zijn bed uit s morgens vroeg om naar de wc te gaan? Onze zoon was ook overdag al droog en plaste alleen s morgensvroeg nog in zijn luierbroekje, omdat hij niet wist dat hij dan zijn bed uit mocht om naar de wc te gaan Dus toen we gezegd hebben dat hij gewoon zijn bed uit mocht om naar de wc te gaan, heeft ie nooit meer in zijn luierbroekje geplast. Wel nog een paar maanden aan gedaan, dat wilde hij zelf graag en daar had mama geen problemen mee, liever een droge broek dan per ongeluk een nat bed