inzetten van kraamzorg uren, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door samaa, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    O dat verschilt dan zeker per kraamzorg? Ik kon niet kiezen dacht ik.., maar bij mij kwam ze in de ochtend rond 9 uur. Ik vond het juist lekker zo vroeg, kon zd helpen met in bad doen en aankleden etc. En was ze weer lekker optijd weg.

2. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Bij mij dacht ik kwam ze rond 08:30-09:00 uur.
    Bij de eerste vooral de eerste dagen blijft de kraamzorg wat langer en ik denk dat je zowieso kunt overleggen indien je langer of korter nodig hebt.

Ik denk zelf dat ik dit keer minder uren nodig heb, heb wel recht op 49 uur vanwege bv, maar als de bevalling gewoon goed loopt en ben weer gewoon mobiel, ik dat niet volmaak.

Succes alvast met je beslissing en bevalling!

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Zit daar ook al over na te denken, want ik vond het de 2e dag (1e kraamzorgdag) in ieder geval al een beetje raar. Zelfs de kraamverzorgster zei op een gegeven moment, ik kom morgen wel terug.. We wouden gewoon even met zijn 3tjes zijn toen, even wennen aan de baby ofzo, kan het niet goed uitleggen.. Ze was er ook bijna gelijk toen we uit het ziekenhuis waren, dus was gewoon voor ons een beetje vreemd..

En in de weekenden als mijn man thuis is tijdens de kraamperiode vind ik ook al een beetje raar, dan heb ik haar liever doordeweeks als mijn man een uur verderop werkt..

Want hij krijgt ook nadat de kraamverzorgster weg is pas vakantie.

Verder trouwens heel leuk gehad, was toen lekker nazomer, en we hebben met de kraamverzorgster het meest in de tuin gezeten, voor haar ook geen zware week geweest volgens mij.. Ik was zelf ook lichamelijk goed te pas, dat scheelt denk ik ook.. :)

De ochtenden vond ik trouwens ideaal, had juist moeite om op te starten met de baby (en straks dus een peuter) is best wennen, als je eenmaal bent opgestart dan draait het wel weer..

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.585
    13.827
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Leuk topic om te blijven volgen!
    Heb maar even een abo genomen ;) hihi

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vond het heerlijk dat ze op tijd er was. Kon ze lekkere ontbijtje klaar maken :D

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hier kwam ze van half 9 tot half 3/3 uur. Ging super. Zo konden wij een beetje uitslapen, en daarna lekker opstarten met ze allen. Vond ik heel fijn:)

7. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Een goede tip is om haar de sleutel te geven. Ik stond namelijk de eerste dag om 8 uur gedoucht en aangekleed beneden. Dat is dus helemaal niet nodig.

Door al die verhalen verheug ik me er nu al op. Dat verwennen door de kraamhulp. Broodje en thee op bed. Heerlijk vond ik dat. Ik hoop dat ik er nu meer van kan genieten.

Ik heb nog wel een vraagje. Brengt de kraamhulp ook kinderen naar school?

8. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik vond het heerlijk dat mijn kraamverzorgsters s'ochtends mijn ontbijtje klaar maakte! :) EN dat hoop ik nu weer dus gewoon rond 8 uur starten

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als ze lopend of op jouw fiets dat zou kunnen doen mogen ze dat doen (zei de intake mevrouw)

10. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Volgens mij krijgt ze hier niets te doen... Als de baby een paar dagen later komt dan is mijn man 2 weken vrij. :D

Daarnaast ben ik niet iemand die zich kan laten verwennen. Ga altijd alles alsnog zelf doen.. Ontbijt op bed? In de tijd dat het klaargemaakt wordt sta ik alweer aangekleed en wel in de keuken. Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat!
    Ik krijg van de zorgverzering ook nog eens 15 uur extra (luxe kraamzorg noemen ze dat)...

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn ervaring is dat ik mij na de bevalling heel anders voelde dan normaal en dan had ik een vlotte ingeleide bevalling zonder noemenswaardig bloedverlies gehad. Maar ik vond het heerlijk vertoeven bovenop mijn troon (nieuw bed op klossen :D) en dat ik mij heeeeeel graag liet vertroetelen: hoe meer ik mijn dochter kon vertroetelen ;)

Het hoeft niet, maar misschien wordt jij ook ook wel zo'n prinsesje als dat ik toen was haha (stel je voor: een fruitsalade, opgemaakt als een mooie bloem, ik kijk er nu alweer naar uit whaha)

12. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    haha ja he maartje! Die fruithapjes!

Naast dat het heerlijk is om zo verwend te worden, kan het ook best zijn dat je de hulp gewoon hard nodig hebt, omdat je erg verzwakt bent of het met honderd hechtingen toch niet zo lekker lopen is...

13. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem

Hahaha! Nou, het klinkt best leuk moet ik zeggen. Mjammie, fruitsalade... Maar dan wordt ik wel een prinsesje op de bank; ben veel te nieuwsgierig dus wil wel bij alles en iedereen zijn. :D

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi, echt!! Grote tip: een nieuw bed kopen en pas twee dagen voor de ZH bevalling laten leveren en direct op klossen. Als je dan van een ledikantbed (laag en 140 breed) naar een hoog boxspringbed (180 breed) gaat PLUS nog eens klossen er onder.... Oohhhh zwijmel!! :D

Maar tantetill... 100 hechtingen? Hahaha ssstt ze moet haar eerste bevalling nog beleven ;)
    Niet angstig maken he haha

En Anne, laat jij anders klossen onder je bank zetten voor hetzelfde effect :D

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.585
    13.827
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahaha wat een giller!
    En jij denkt dat je direct na je zware bevalling weer fris en fruitig je huis door huppelt? Nou, vergeet het maar! :D
    Hahahahaha hier kan ik de hele avond op teren! :p :D

Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat, zeg je..
    Nou: anders IK wel! :D whahaha

16. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Mijn goede daad voor vandaag is weer volbracht. :D
    Onfris en niet zo fruitig kom ik ook wel ergens hoor. :p

Ik zet de bank wel op klossen idd, kan ik braaf blijven liggen. :D

17. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Haha, hier hoop ik eigenlijk ook op. Ik heb al helemaal in mijn hoofd zitten dat ik 'even' ga bevallen en 6 uur later weer op eigen kracht, met beeb en al, het ziekenhuis uit wandel. :D

Ik vind het ook ontzettend lastig om me te laten verzorgen en vertroetelen. (Behalve door mijn eigen mama of mijn vriend. ;)) Dan moet ik dus straks languit op bed of op de bank liggen en kijken hoe dat arme mens hier de boel aan de kant aan het houden is? Misschien kan ik er wel aan wennen hoor, maar in het begin lijkt dat me heel raar...

Ik denk ook niet dat de kraamverzorgster het heel zwaar gaat krijgen hier. Heb maar een klein appartement, dus daar trek je zo de stofzuiger doorheen.
    Ik wil vooral van haar weten hoe ik de baby moet aanleggen en moet wassen/in bad kan doen. Vooral dat laatste lijkt me heel erg eng op de één of andere manier. Je zal maar zo'n kleine baby uit je handen laten glibberen. :$

Luiers verschonen heb ik al voldoende geoefend op mijn nichtje. :D

Oh ja en ze mag mijn vriend het één en ander uit gaan leggen. Daar heb ik straks vast het geduld niet voor. Maar voor de rest mag ze wat mij betreft gewoon lekker in het zonnetje op mijn balkonnetje gaan zitten. Boekje erbij, kopje koffie of zelfs een glaasje wijn (zolang het er bij eentje blijft). Daar heb ik echt absoluut geen problemen mee. :)

18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.585
    13.827
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niks niets moeilijks aan hoor!
    Gewoon het koppie aan de binnenkant van je onderarm laten rusten (ter hoogte van je elleboog, maar dan dus aan de binnenkant ;)) en je hand onder het kontje houden! En dan met je andere hand baby'tjelief wassen ;) Heeeeeerlijk :)

Ik geloof dat ik zojuist mijn roeping heb gelezen!
    Hahaha heerlijk toch als je klant zegt dat je zelfs onder werktijd wel een glaasje wijn mag drinken en een boekje mag lezen! :D Geweldig! :D

19. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Haha ja daar dacht ik ook aan, volgens mij kan het best leuk werk zijn. Bij mensen thuis komen die helemaal gelukkig zijn met hun nieuwe baby en ze daar de eerste paar dagen bij begeleiden. Maar ik denk ook wel dat je het moet treffen hoor, het zal niet altijd allemaal rozengeur en maneschijn zijn...

Ik heb ook weleens met een verpleegster gesproken die bij mensen thuis kwam (stervensbegeleiding) en die wist me een paar dingen te vertellen waar mijn mond van open viel. Vandaar dat ik hier ook vraag wat absoluut not-done is. :)

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.585
    13.827
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jij bent ook een nachtbraker zeg! :O

Kom je kletsen in m'n zojuist geopende 'nachttopic' in 'de lounge'? ;) :)

Klopt, dat je inderdaad niet altijd leuke dingen meemaakt, maar dat weet je als je voor zo'n vak kiest!
    Ik werk zelf al jaren in de zorg (weliswaar aan de welzijnskant, maar toch.. er komen steeds meer zorgtaken bij) en wil me eigenlijk laten omscholen!

Dus denk er wel steeds vaker aan hoor!
    Maar twijfel ook nog om (opnieuw) gastouder te worden misschien, maar dit keer aan huis dan... :)

OF iets helemaal totaal anders..! Kan ook nog, kan alle kanten op! ;)

Deel Deze Pagina