Zwangerschapsduur bij onregelmatige cyclus

Discussion in 'Zwangerschap' started by cetje, Jan 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cetje

cetje Niet meer actief

Hoi meiden,

Op 12-12 heb ik heeeel licht positief getest, dit was op dag 37 van m'n cyclus. Nu heb ik sinds stoppen pil een onregelmatige cyclus gehad (zie banner), en heb geen ovutesten gebruikt of getempt, dus heb geen idee wanneer m'n ei was...

Eerste dag laatste mentruatie was 05-11, op basis daarvan zou ik nu 9+5 zijn. Lijkt me heel onwaarschijnlijk, want heb nog nooit een cyclus van 28 dagen gehad.
    Omdat m'n test op 12-12 nog zo licht was, denk ik eigenlijk dat die nog voor m'n NOD is geweest.

En nu eens kijken of ik m'n vraag wat concreter kan maken...
    De donkerte van je teststreep zegt iets over je HCG gehalte, en HCG maak je pas aan na de innesteling (toch?).
    Maar... een vroege of late innesteling zegt niets over je zwangerschapsduur toch? Die reken je toch altijd vanaf de bevruchting?

En zegt zo'n lichte test iets over de duur van je zwangerschap? Lees namelijk ook van vrouwen die pas 10 dagen na NOD positief testen... Maar die vrouwen zijn dan 10 dagen na NOD toch wel gewoon 38 dagen (28 dagen van de cyclus + 10 dagen na NOD) zwanger?

Woensdag echo, maar begin nu toch wel zoooo benieuwd te worden :)

2. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Hallo cetje..
    Vervelend zo een onregelmatige cyclus.. Ikzelf heb op mijn nod getest (door medicatie en onderzoeken wist ik wel wanneer ik mijn eisprong had) toen was de streep ook heel licht wilde de test eigenlijk al weggooien.. Daarna alsnog een clear bleu test gehaald deze geeft ook aan hoeveel weken je bent.. De test is wat duurder maar gaf mij meer rust.. Maar dat is wat je zelf prettig vind.. Gefeliciteerd met de zwangerschap en veel succes woensdag 😊

3. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Wat vreemd dat ze niet eerder een echo hebben gemaakt. Dat doen ze wel vaker als de zwangerschapsduur onduidelijk is. Woensdag weet je het :)

4. cetje

cetje Niet meer actief

Dank voor jullie reacties!

Had misschien op een eerdere echo aan moeten sturen inderdaad. Maar goed. Nog 2 nachtjes :) Merk dat ik ongeduldig word nu!

Vlindertjeh, ik had m'n test ook al weggegooid! Heb hem letterlijk nog uit de prullenbak gehaald om 'nog even te checken' ;)

Later heb ik dus inderdaad de CB met indicator gehaald (goed dat je het zegt, was ik vergeten te noemen), en die gaf aan 1-2 weken. Maar dat was dus niet met ochtendurine... Dat bedacht ik me pas een paar weken later, toen ik sowieso al 3+ was, dus toen heb ik die ook niet nog een keer gedaan...

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Omdat je eerste test nog erg licht was zeg je, zou ik denken dat je dan ongeveer 10 dpo was. Dat betekent dat je op dat moment ongeveer 3,5 week zwanger was.

Nu zou je dan ongeveer 7 - 8 weken zijn.

9+5 kan bijna niet kloppen, dus schrik niet als je een stuk terug gezet wordt bij de echo!

6. Anneke111

Anneke111 Actief lid

Dec 11, 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik er in jouw geval ook vanuit zou gaan dat je getest hebt met iets minder dan 4 weken. Dan zou je nu ongeveer 8 weken zwanger zijn. Het is wel fijn dat je al weet dat je korter zwanger ben, dan schrik je er woensdag niet zo van als je achteruit gezet wordt.

Ik tel met je mee af tot woensdag. Hoe laat heb jij echo?

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    echo geeft vast meer duidelijkheid.. hoop dat je die snel hebt. :)

8. cetje

cetje Niet meer actief

Ja ik reken ook op ongeveer 8 weken... Ben heel benieuwd!

Ik mag om 9.30 Anneke, en jij?

Share This Page