We zijn dom blijkmaar maar nooit ab gebruikt.. Op doosje stond 3x daags 12.5 kg. Dat deden we dus gister maar 3x 12.5kg en vanochtend nog dosis. Zien dat het flesje leeg bijna dus ik lees nogmaals gebruiksaanwijzing en staat dat 12.5 verdeels over 3 doseringen. Huh ja tja dom maar wat nu? Ze heeft dus al 4 daagse dosering in 1.5 dag... Hoe moet ik verder handelen? Gaat over augmentien. Net spoedlijn apotheek gebeld worden we niet wijzer van ze zegt dat het klopt dus wat we gaven? Maar dat andere apotheek 2 flesjes moest geven?
Van bijsluiter worden we niet wijzer van staat 12.5 pipet 3 mal per dagverdelen. Gebasserd op dagdisering verdeeld over 3 doseringen.
Bel de hap!! Ab doseringen gaan op lichaamsgewicht en luisteren behoorlijk nauw dus doe niet eigenwijs en bel
Ik begrijp ook niet precies wat je zegt. Begrijp niet hoe Veel je gegeven hebt en hoeveel je nu denkt te mogen geven. Kan je is exact overnemen wat er staat op het etiket?
Bekijk bijlage 442736 Op sticker staat 3x maal per dag 12.5 kg We snappen niets van. Apotheek (niet waar dat gehaald werd) zegt dat ze hebben gewoon flesje vergeten geven. Dus dat 12.5 kg steeds 3x per dag geven zeggen. Huh de helft van flesje is al op na 4x 12.5 kg geven
als ik het zo lees klopt het wel, maar ik zo gewoon ff de hap bellen voor de zekerheid,, danweet je het zeker
Ik zou ook huisarts bellen (al was het maar omdat die soms iets anders voorschrijft dan standaard aangeraden wordt in de bijsluiter). Beterschap!
12.5 Nou hap zegt dat ze niet weten is meng poeder wat apotheek zelf mengt.. Huisarts pas morgen bereikbaar net als apotheek wie dat ons gaf op recept. En dat spoedlijn 24 uur apotheek zegt dat het klopt dus zoals we gaven. Ik weet niet wat nu handig is als zo volgens 3x 12.5 wat we lazen op sticker dan moeten we vandaag nog 2x geven. Als het foutief is dus is 12.5 in 3 verdelen moet per dag dan geven we nog extra meer. Flesje was zeg maar vol dan hebben we 4x gegeven in 1.5 dag en is al de helft op. Kuur is 7 dagen
Dan heb je het goed gedaan. In de handleiding staat dat er op de pipet een schaalverdeling is naar kg lichaamsgewicht van het kind. Ze geven als voorbeeld dat je een kind van 4 kg 3x per dag een pipet die tot '4 kg' is opgetrokken moet toedienen. Jij moet dus 3x per dag een pipet die tot '12,5 kg' is opgetrokken aan je kind geven, en zoals ik je verhaal lees is dat precies wat je hebt gedaan. Vind het niet de meest duidelijke manier van medicatie toedienen overigens...
Ik zu nu dus even niks meer geven en eerst morgen contact hebben met de apotheek. Hier toevallig gisteren met hetzelfde medicijn begonnen, nouja een goedkoper broertje met dezelfde werkzame stoffen omdat die wel vergoed werd, en mijn zoontje is 22 kilo en krijgt 3x per dag 5 ml, dus het kli kt me als erg veel in de oren eigenlijk. Maar als ze het inderdaad zekf mengen zou het kunnen kloppen maar ik nam geen risico en stopte even om morgen te overleggen
Ik zit nog even je bijsluiter te lezen maar er moet een afmeet ding bijzitten dat oo gewicht gaat en dan moet je 3x per dag de pipet optrekken naar 12,5 kg en dat is de hoeveelheid die nodig is, dat is dus iets anders dan 12,5 ml als ik het zo lees, wat voor doseerding heb je er bij?
Ja is pipet met verdeling kg. Dus wat we deden is 3x 12.5 op verdeler geven. Dus zoals ik dat ook had begrepen en mijn man heeft bijsluiter eerst gelezen gister. We schrokken vandaag van het hoeveelheid wat er bleef achter. Daarom gingen we nogmaals lezen en hoe we dan hadden begrepen om 100x te lezen, moest je dosering verdelen.. Dus zoals jullie bijsluiter aflezen is dan toch wel steeds 12.5 elke keer geven? Maar dan apotheek heeft te weinig gegeven? Kan bij dat niet goed voorstellen...
Dan is het wel goed als het een pipet op kg is. Maarnvoor de zekerheid morgen even langs de apotheek lopen. Wij hebben ook wel eens 2 flesjes voor 1 kuur nodig gehad.
Zoals ik de bijsluiter lees zou dat moeten kloppen, maar voor de zekerheid zou ik nu even overslaan en het morgen even navragen bij je apotheek.
Okey dan gaat mij man dat morgen ochtend voor werk even langs voor zekerheid. Is zoiezo niet genoeg dus moet zoiezo langs.. We geven vandaag dan nog 2x zoals dus we dat dachten Dankjulliewel!