De periode van gourmetten is weer aangebroken! Hier staat het gourmetstel ook weer klaar.. Misschien leuk om hier tips uit te wisselen? Ik zoek bijvoorbeeld dé tip voor de geurtjes die blijven hangen.. Kom er veel op internet tegen maar welke werkt echt? Heb bijvoorbeeld geen azijn in huis..
Eh, alle ramen en deuren open zetten hahaha . Nee, zonder dollen, heb eens de tip gehad om een theedoek onder te dompelen in een sopje. Maar dan van allesreiniger. Die leg je dan over de kachel(s) heen. Werkte inderdaad goed moet ik zeggen.
Ik zet altijd een pannetje met allesreiniger op het fornuis, en natuurlijk het raam een stukje op open.
Hier staat altijd het raam open en gebruik daarnaast die ambi pure fres, soort febreze maar dan voor in huis.
Goed tegen geurtjes in huis na een avondje gourmetten o.i.d. (ook goed tegen een rokerige avond): zet voor het slapen gaan een bakje met brandspiritus neer en de volgende ochtend is de vette baklucht verdwenen!
Ik moet altijd erg lachen om de voorbereidingen met gourmetten, ramen open, lampenkappen weg, een laken over de tv, eigenlijk is gourmetten dus niet geschikt voor binnenshuis gebruik...
Hahahaha jah inderdaad! Het is heerlijk maar ik haar de stank in MIJN huis. Haal zelf ook mijn hagel witte lampenkap weg
Wij hebben een afzuigkap boven de eettafel in de kamer gemaakt. Dat werkt echt fantastisch! Nergens vette aanslag en geen luchtjes natuurlijk.
Een laurierblaadje in de brand steken na het grourmetten schijnt te helpen. Voor de kinderen heb ik mini hamburgers,mini worstjes, en mini cordon bleu. Mijn kids zijn ook gek op vis dus ik heb ingevroren panga filet gehaald die ontdooien en kruiden vinden ze ook heerlijk. vissticks wil ook prima op de gourmet.
Oooh wij gaan vrijdag gourmetten en ik heb er nu al zin in! Wij hebben gewoon een standaard schotel met een extra pakje mini-slavinken (die gaan hier altijd snel op). Dan hebben we verder pannenkoekmix (lekkerste van de hele gourmet! ) en stokbrood met allemaal sausjes. Bak salade erbij en klaar! Ik hoorde trouwens ook iets over frikandellen in plakjes, voor de kinderen
Ga de tips zeker eens gebruiken, vind het heerlijk gourmetten maar je ruikt het idd 3 dagen later nog.
Mijn oma deed altijd na het bakken van oliebollen in huis, een watten schijfje die ze hele maal nat had gemaakt met opa zijn eau de toilette. Op een schoteltje, en dan aan steken, met het schoteltje liep ze rond tot het vuurtje uit was. Hielp altijd super!
En vergeet het kanariepietje niet in een andere kamer te zetten Die leggen het loodje in gourmetlucht.
toch de pan met azijn dat werkt als een trein. voor de kinderen heb ik altijd ananas ringen in het pannetje en dan geraspte kaar erover heen. en dan in een ander pannetje een pannekoekje als het pannekoekje goed is is de ananas ook klaar pannekoek op het bord ananas en op en klaar. F noem het altijd pizza. ook zijn ocktail worstjes een groot succes met kids