Ik zit er aan te denken een ip camera aan te schaffen voor gebruik als babyfoon. Voor de techneuten hier de vraag of dit praktisch gaat werken? Vind het perttig dat ik via mijn smartfoon de baby kan zien, terug kan praten (moet je wel de betaalde app hebben - met gratis app kun je alleen kijken) Begrijp alleen wel uit de omschrijving dat je er een babyfoon bij moet hebben om hem op aan te sluiten.. lijkt me wat apart Wat denken jullie, is het wat? Waar u ook bent, u kunt altijd kijken via uw smartphone, tablet of pc hoe het met uw kleine gaat met deze betrouwbare IP Camera Babyfoon van Tenvis. Vanwege de internetfunctionaliteit bent u niet gebonden aan het beperkte bereik van een traditionele babyfoon. Overal waar u wifi of mobiel internet (3G) tot uw beschikking heeft, kunt u meekijken via deze camera, zelfs in de nacht! Kenmerken Ondersteuning voor Apple (iPhone, iPod, iPad) en Android (smartphone en tablet) Ondersteuning voor Internet Explorer, Chrome, Firefox en Safari (ook audio!) Bestuurbare camera (horizontaal en verticaal) WIFI ondersteuning Standaard resolutie 640 x 480 (MJPEG) of HD resolutie 1280 x 720 (H.264) Alarmmeldingen bij beweging (met foto's) via e-mail Beeld- en geluidsweergave ook buiten uw eigen netwerk via WIFI en 3G Meerdere camera's te gebruiken Uitstekende nachtzicht, volledig automatisch Ook als bewakingscamera te gebruiken Hoe werkt dit? De camera maakt verbinding via uw bestaande (draadloze) netwerk/router/modem. Vanwege de ingebouwde WIFI-module kunt u de camera overal binnenshuis plaatsen, zolang er maar een stroomaansluiting voor handen is en voldoende WIFI. Binnen uw eigen netwerk werkt de camera vrijwel direct. Wilt u ook buiten uw eigen netwerk meekijken, waar u ook bent, dan hoeft u slechts een poort open te zetten op uw router naar de camera. Lukt u dat niet? Dan kunnen wij dat voor u doen. Smartphone en tablet support Niet alleen via uw pc of laptop, maar ook met uw smartphone en tablet kunt u meekijken via deze camera. Er zijn tal van (gratis) apps te verkrijgen die uitstekend werken met deze camera. Met deze camera heeft u een echte iPhone babyfoon, iPad babyoon of Android babyfoon. Audio support Als u inlogt op uw camera via uw pc of laptop heeft u volledige audio-support. U kunt meeluisteren en terugpraten naar de camera. De ondersteuning voor smartphones en tablets wordt steeds beter. Voor de iPhone, iPad, iPod, Android smartphone en Android tablet is het mogelijk om ook mee te luisteren en terug te praten. De door ons geselecteerde IP Camera Babyfoons werken volledig met deze apparaten en hebben een uitstekend audiokanaal. De audio-support apps in de Appstore (Apple) zijn gratis, hoewel de betaalde apps vanaf 0,79 meer functionaliteit bieden. In de Google Play store (Android) begint het vanaf 2,99. Laat u door ons adviseren welke app het best passend bij uw situatie is. Gemakkelijk in gebruik De bediening van de camera is zeer eenvoudig. De web interface van de camera zelf en de beschikbare apps zijn zodanig ontworpen dat u direct met de camera aan de slag kunt. Meerdere camera's U kunt eenvoudig uitbreiden naar meerdere camera's, tot maximaal 36 stuks. Via bijv. een iPhone, iPad, iPod, Android smartphone of Android tablet kunt met een aantal apps meerdere camera's tegelijk bekijken (bijv. Quad view). Maak van uw babyfoon een beeldbabyfoon Heeft u al een babyfoon maar dan zonder camera? Dan kunt u deze camera gebruiken om uw huidige set uit te breiden. U hoeft niet meer naar boven om te kijken of alles wel goed gaat. U kijkt eenvoudig op bijv. uw smartphone naar uw kleine. Volledig zicht in de nacht De camera maakt gebruik van infrarood techniek. Hierdoor kan de camera ruim 8 meter in een pikdonkere kamer toch nog alles zien. Uw kleine heeft hier totaal geen last van. bron: babyfoon-met-camera.nl
Wij hebben een ip camera als babyphone. nouja,laat ik zeggen dat er op beide kamers eentje staat. Ik heb sinds gisteren de app oo mn telefoon. Ik vind het wel handig maar bij onze zoon hebben we er nooit een gehad en heb hem nooit gemist. Ik kijk af en toe op de app maar loop vaker zelf even naar boven om te zoen of alles goed gaat! X
Hier ook een IP camera, ik heb deze Alecto IVM-150 Smart Baby Monitor - Babyfoonstore.nl Aansluiten ging makkelijk, al is hij nog niet in gebruik hij geeft goed beeld. Getest op de hond, haha. Je kunt bij deze ook terug spreken en de app was voor android gewoon gratis...
Wel handig zeg, wist niet dat dit bestond. Maar hoe zit het met andere telefoons, kunnen die ook jou camera ontvangen of is dat beveiligd? En kun je het op meerdere smartphones tegelijk ontvangen? Dus als ik een avondje weg wil kan manlief het ook gewoon op zijn telefoon?
@duchess: de alecto ivm 150 die wij hebben kan op maximaal 8 apparaten. Hij kan op de tablet, laptop en op meerdere smartphones. Hij is beveiligd aangezien je met een code van je camera in moet loggen op je apparaat.
@duchess: wij heben een foskam en die kan ook op meerdere apparaten. Je koppelt hem aan je eigen netwerk en je beveiligd het hele spul met een wachtwoord dus een derde kan er niet bij! En als ik een avondje wegga, dan kan niet alleen manlief het zien,ook ik zou kunnen kijken als ik zou willen Aansluiten heb ik geen idee van,heeft manlief gedaan. Wij kunnen beide camera's in de app laten weergeven. Dus met een blik kan ik beide kids zien. Er komt nog een foskam buitencamera die we aan onze voorgevel hangen en ook die kan in de app weergegeven worden.
Je kan inderdaad op meerdere apparaten inloggen en je kan meerdere cameras op 1 apparaat het is inderdaad beveiligd, dus alleen met je wachtwoord kan je inloggen al zou en goede hacker er mogelijk wel doorheen komem als Sie het probeerd Super te horen dat de audio APP ook gratis is voor android, 60 euro is heel wat goedkoper dan de camerababyfoon bij bol.com voor 180.. En fijn dat hij makkelijk te instaleren was. denk als je een klein beetje verstand heb van apperatuur dat je het met de beschrijving wel redt. Fijn aan deze site dat je achteraf kan betalen en gewoon in NL zit. Ga hem dus bestellen!
Mijn man heeft dat pas geleden gedaan en aangesloten. Hij wilde het gewoon uitproberen. Op zich is het heel handig dat je je kind kan zien. Maar dat is het dan ook. Het luisteren en praten werkt niet echt. En de camera zelf loopt ook regelmatig vast. Bovendien vind ik het niet echt als babyfoon te gebruiken omdat je pas wat ziet en hoort als je het zelf aanzet. Een babyfoon is zeg maar stil, en als ie wat hoort gaat ie vanzelf aan en hoor je de baby. Een ip-camera springt niet vanzelf aan.
Hij lijkt me echt handig! Zag net dat hij bij babydump ook 159 euro kost.. Hij is ook nog draadloos zag ik.
Er bestaat ook een app waarmee je met mobiele telefoon contact kan maken met andere mobiele telefoon of ipad die op de babykamer ligt. Hebben wij gisteren geprobeerd, en met 3g werkt dit heel goed. Kost dus bijna niets als je al twee telefoons of ipad in huis hebt.
Heb er 3, echt ideaal!!! Heb alleen het geluid er van uit staan want er zit een constante static noise onder die ik bloedirritant vind! Maar heb de gewone babyfoon op de kamer en zo samen werkt het echt perfect! Zorg wel dat je je apparaat onder constante stroom hebt als je de cam aan laat staan, want hij trekt hem zo leeg. Zet altijd snachts een cam aan voor de bewegings/geluidsmeldingen, maar vergeet ik hem in de lader te zetten dan is mn telefoon echt uit. Kan ook goed via laptop kijken en de pan & tilt icm nachtzicht is echt geweldig! Super makkelijk in te stellen, maar ben wel it-er dus misschien dat een ander daar anders over denkt
Ik heb hem besteld bij babyfoon-met-camera hij is vandaag verzonden. De app ookal geinstaleerd (gratis) dus ben benieuwd als hij aankomt of de handleiding duidelijk genoeg is om hem te instaleren. Heeft echt een paar voordelen ten op zichte van normale (kraak) babyfoon. - Ik kan overal inloggen ook op mn werk of onderweg en dus de baby altijd zien. - Je ziet het moment dat de baby wakker is maar het nog niet op een krijsen zet en dus kan je hem/haar eruit halen op het juiste moment - Zonder s'nachts je bed uit te hoeven kun je kijken of alles nog oke is met de baby (als je niks hoort via een kraakbabyfoon wil dat nog niets zeggen natuurlijk) zien zegt veel meer - Als je op een gegeven moment geen babyfoon meer nodig hebt kun je de camera gebruiken als beveiliging voor je huis (onze buren hebben ook een cam hangen)
Ik vond het op oudjaarsavond errug handig die cams! Babyphones sloegen elke seconde uit en wij hadden veel mensen over de vloer dus konden we niet goed horen of de kinderen wakker waren of niet. Op een gegeven moment keken we op de tv naar de kinderen en zagen we dat onze oudste wakker was. En om 00:15 stonden we buiten op het hoekje van de straat en toen keek ik even op mn telefoon naar de kinderen en zag toen dat de jongste wakker was. Wij gaan de cams straks ook gebruiken voor beveiliging van het huis. Mn vriens heeft ook een buitenmodel gekocht die we voor gaan hangen gericht op de voordeur. Vind het wel fijn dat ik kan kijken wie er aan de deur staat voordat ik open doe ('s avonds vaak alleen thuis). X
Oke nou hij is binnen.. inmiddels ben ik al 3 avonden bezig om hem geinstaleerd te krijgen.. allereerst op de pc; activex houdt hem telkens tegen ook na aanpassen van beveiliginsinstellingen, bedrijf gemaild Kreeg de tip om de pc tijd terug te zetten naar 31-3-2012 dan activex opnieuw te instaleren en dan het opnieuw te proberen met de camera, jahoor verrek nu hadden we beeld en geluid. En mooi beeld en geluid ook nog, en zodra het donker wordt springt hij uit zichzelf over naar nachtvisie. top dus Allemaal leuk en aardig maar op de pc zal ik niet vaak kijken aangezien die naast de bay staat Dus wil hem op mn mobiel instaleren. Dan moet de camera eerst via wifi lopen, dan moet hij dus een nieuw ip adres krijgen en moet je router port forwarden. Voor degene die na dit stukje tekst al zijn afgehaakt: KOOP HEM NIET! Ik schaar mezelf niet onder de pc leken, ben geen expert maar heb toch bovengemiddeld ervaring met computers. Zeg maar in de trant van: als collegas vastlopen vragen ze mij erbij, lukt het dan nog niet bellen ze de helpdesk.. Maar ik ben heel eerlijk, wat een pokke ding om werkend te krijgen zeg! Maar goed als sie het eenmaal doet dan doet tie het En voor de computerkneuzen die hem toch willen kopen voor 30 extra instaleren ze hem voor je
Moet wel zeggen ze hebben een erg nette service. Hebben veel verstand van ict en zijn niet te beroerd met je mee te denken naar een oplossing. Heb nu al het nodige heen en weer gemaild en kom elke keer wel een stap verder. Desalniettemin is het geen makkelijke camera om te instaleren
het is GELUKT! Hij staat op mn pc en op mn mobiel, we hebben beeld!!! tjemig wat een werk zeg al zou ik het zo weer doen, dit wordt fantastisch kunnen zo onze kleine zien liggen