Lees hier e.e.a. over vitaminen die noodzakelijk zijn voor moeder en kind in de kraamtijd (en erna) Wie kan mij vertellen welke ik in huis moet halen?? - wil bv geven - ben vegetarier Welke zijn fijn, en gezien prijs/ kwaliteit het meest gunstig? Gebruik nu ik zwanger ben Gravitamon en mama-visolie tabletten (i know, laatste is niet vegetarisch maar wil mijn kindje niet te kort doen)
Gebruik gravitamon en extra D (laatste in overleg, gebruik meer vitamine D ivm chronische aandoening). Voor de baby druppeltjes K en D. Hb was goed dus geen extra ijzer meer wat ik in de zwangerschap wel gebruikte.
Hier heb ik tijdens de zwangerschap en kraamtijd zelf 'davitamon compleet mama plus' genomen (van kraamhulp moest ik zelf ook vitamine D slikken, maar dat zit hierin). Voor de baby moet je vanaf dag x (weet niet meer welke dag, maar in je kraamtijd, dus de kraamhulp helpt hierbij), beginnen met vitamine-druppels. Wij hebben vitamine druppels (olie) van Davitamon. Vitamine D moet je elke dag geven tot dat ze vier jaar zijn Vitamine K moet je elke dag geven tot ze 12 weken oud zijn (óf tot je minstens 500 cc flesvoeding per dag geeft, want hier zit vitamine K in). Wij deden alle druppeltjes (D en K) bij elkaar op een plastic lepeltje en goten het zo in het mondje. Vitamine D smaakt lekkerder voor de baby dan vitamine K, dus zo is het geen strijd om te geven (tip van de kraamhulp).
Kee, dank jullie voor de reacties. Vitamine K en D kan ik dus sowieso in huis halen, Gravitamon en Vis-olie is er nog genoeg dus hier moet ik het wel mee redden, en anders kan hubbie nog op pad Nu de baby nog
D heb je trouwens op olie basis en zonder olie. Ik heb gekozen voor de aquosum omdat die met olie wat laxeert en dat is hier verre van nodig . Ik heb het pas in de kraamweek laten halen en moest op dag 8 starten van de kraamzorg dus kon even aankijken welke variant handig was hier. Geef borstvoeding (geen idee of dat uitmaakt).
Denk dat het idd uitmaakt! Hier overgegaan op fv en kan wel wat laxerend gebruiken...althans de baby dan
Heb ik wel gedaan en achteraf vond ik dat wel fijn, anders had ik die op oliebasis gekocht en ik denk dat het dan helemaal feest zou zijn geweest met de spuitluiers, haha . Waar je je het fijnst bij voelt, als je partner het geen probleem vindt dat even te gaan halen zou ik er zelf de noodzaak niet van inzien het nu te halen (lukt het wachten nog een beetje?).
Ik heb juist op oliebasis omdat dat beter wordt opgenomen (darmen) wat ik begreep. En eigenlijk vooral omdat je niet op waterbasis hebt zonder vreemde smaakjes en minder hulpstoffen. In ieder geval: voor je kindje vitamine D en K. Voor jezelf vitamine D, of een multivitamine voor voedende vrouwen (vaak hetzelfde als zwangerschapsvitaminen)