Kom maar op! Hebben jullie leuke tips wat het huishouden leuker maakt, of makkelijker? Heb wel een leuke tip! Stofzuigers ruiken vaak niet heel fris. Heb gister 2 lepels waspoeder op de grond gegooid en op gezogen. Een heerlijke geur hing er verspreid door het hele huis. Nu was ik eigenlijk bijna nooit met waspoeder, maar nu toevallig had ik eens waspoeder gekocht, en dacht: ik probeer het eens! En met heel veel succes! Mannetje kwam binnen en zei meteen: zo heb je lekker gewassen schat? Eeeh nee gestofzuigd! Huh, maar ook gewassen? Nope, ik heb geen wasmachine aan gehad vandaag! Eeeh maar waarom ruik ik dan gewassen kleding. Hij vond het wel erg grappig dat ik dat gedaan had! Iemand ook leuke tips?
op www.omaweetraad.com staan honderden tips voor huishouden en gezondheid. Erg leuk, maar helaas werkt niet altijd alles.
Leuk? Ben benieuwd.. Het enige wat ik leuk vind is kei harde muziek draaien tijdens schoonmaken! En het resultaat..
Voor vlekken heb ik wel eens verschillende producten geprobeerd waaronder shout, zeep enz maar toch werkte dat niet heel goed. Laatst had ik een keer een vlek van een kers op een wit shirt. Ik hoorde een keer van iemand de tip 'afwasmiddel werkt voor alles'. En dacht, of hij is klaar voor de vuilnisbak of ik probeer het. Beetje afwasmiddel op de vlek, poetsen en voila, de vlek was weg!
wat ik erg goed vind zijn die grijze wondersponzen van de action, moet ze zelfs voor het werk mee nemen en dan speciaal voor hardnekkige vlekken, aangekoekte dingen etc...niet voor op kleren of stof want het is een soort licht schuursponsje maar heb alle vet vlekken in elk kiertje weggekregen, de frituur op het werk is er ook schoon mee geworden etc...
Heb je een grote inktvlek in je kleding? zet het even een nachtje in (pure) melk en de volgende dag is de vlek er helemaal uit.
Hier krijg ik (macaroni) vlekken eruit met Terpentine .. Het is begonnen met een shirtje wat ik al 3x had gewassen, met Vanish enz... Maar niets hielp. Wilde hem al weggooien.. Uiteindelijk ff de vlek laten weken in Terpentine, en daarna direct in de wasmachine, en wat schetst mijn verbazing WAUW! het hielp! Nu is het standaard, vlek--->> hop in de Terpentine--->> goed uitspoelen--->>hop in de wasmachine..
ik gebruik voor alle vlekken Dreft afwasmiddel... wel meteen als de vlek erop zit, niet een dag wachten, en dan gaat hij er altijd uit!
O ja die grijze action sponsjes ik zweer erbij als m'n mam bij de action komt neemt ze standaard 2 pakjes voor me mee. Zelfs stiftstrepen op hout! Echt die dingen krijgen alles! Schoon.
Dat ga ik dus morgen meteen proberen! De helft van Anna's kleding is niet meer om aan te zien door dat soort vlekken. Dat zou echt te gek zijn! Bedankt!
Werkt echt, gewoon ff met die Terpentine fles spuiten op de vlek.. Dan in laten trekken (3 uurtjes?).. Dan heeeeel goed uitspoelen (anders gaat de wasmachine stinken) en dan gewoon uitwassen. Ben benieuwd of het je gaat lukken, succes!
een tip van mijn oma: bij de meeste vlekken in kleding e.d. werkt anti roosshampoo heel goed! Ik doe het nu ook met vlekken die echt hardnekkig zijn, inzepen met antiroosshampoo en daarna in de wasmachine en ik krijg ze er uit!
haha klopt ik krijg er ook heel veel vlekken mee weg! ook stift e.d. had laatst geknoeid met verf op mijn vloer, en dan de echte verf was mijn deuren aan het verfen nl. en terpetine hielp niks. Grijs sponsje van de action gepakt en daarmee schrobben en idd meteen vlek weg
vieze magenetron? Schoonmaakdoekje natmaken en een minuutje aanzetten (wel erbij blijven, want kan gaan branden. Daarna veeg je de meeste aangekoekte troep er zo vanaf met het doekje (door de stoom) Mijn gore-gebruik-hem-bijna-nooit magnetron werd snel weer toonbaar (hebben een inbouw in de keuken en de oude niet weggedaan)
terpentine helpt ook heel goed tegen gele vlekken onder de oksels in witte shirts bij dweilen met een gewone dweil een gat middenin de dweil knippen en om de stok doen, dweilt veel makkelijker een scheutje glansspoelmiddel van de afwasmachine bij het water bij ramen wassen babyolie op RVS, bv op de afzuigkap en gaskookplaat, gaat het heel mooi glanzen
ik heb nog iets veeeeeeel beters voor de stofzuiger. Elke keer als je er een nieuwe zak in doet gooi je in de zak een zakje vanillesuiker leeg. Het is echt heerlijk en gemakkelijk en goedkoop
Als er wel is aanslag zat aan de binnenkant van een flesje voor mijn dochtertje, dan deed ik er een beetje afwasmiddel in, laagje heet water en een eetlepel koffieprut. Goed schudden en dan goed alles spoelen en hij is weer als nieuw