Hoeveel geld vragen aan buren voor laminaat leggen?

Discussion in 'De lounge' started by Ssaarr, Jul 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Onze buren kwamen aan de deur of mijn man lamimaat kan leggen.
    Mijn man is daar heel handig en en ze vroeg of hij bij hun laminaat wil leggen ( ze hebben nu zeil en dat moet mijn man er ook uit halen ) want ze hadden het bij de bouwmarkt gevraagd maar dat vonden ze te duur.

Wat is een schappelijke prijs om te vragen?
    Het gaat om de vloer van de woonkamer, keuken en hal. Het is gewoon een normaal rijtjeshuis ( niet zo groot ).

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik denk dat je eerst moet bedenken hoeveel tijd je man er aan kwijt is en er dan een bedrag aan kan hangen

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    nja.. voor mn buren zou ik dat voor niks doen gewoon...

Als je dan toch perse een bedrag wil... 50 euro ofzo...

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn man doet het gratis, maar idd even bepalen hoeveel tijd hij eraan kwijt is en dan wat het per uur waard is.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Zijn het goede buren/kennissen dan zou ik niks vragen. Misschien heb je ook een keer hun hulp nodig. Wel zou ik vragen of ze het start klaar kunnen maken dus zeil er uit en zorgen voor goed gereedschap ( te huur bij gamma). Wij als buren onder elkaar helpen elkaar graag met waar we handig ik zijn. Mijn man bijv computer etc, buurman is een klusser, overbuurman schilder etc. We helpen elkaar allemaal gratis

Op marktplaats vragen ze gemiddeld 2,00 tot 2.50 per m2. Kan dus nog aardig oplopen .

6. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Ik zou er niets voor vragen. Een andere keer kunnen zij ms ergens bij helpen?

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou er geen geld voor vragen. Het zijn jullie buren toch? Beter een goede buur dan een verre vriend.
    Als ik toch overal geld had gekregen waar ik ooit laminaat heb gelegd...
    Nee hoor, dat is vriendendienst. nog geen dag werk.

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zou er niks voor vragen, misschien kunnen de buren jullie weer een keer met iets anders helpen.

9. Hester

Hester Niet meer actief

Ik zou zeggen we komen wel een keer een avondje buurten ;)

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    ik zou denk ik niks vragen

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik zou ook niks vragen denk ik

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Een kratje bier, fles wijn, uitnodiging voor een bbq...als ze zo nodig iets willen geven :D

13. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik zou ook niks vragen of het "probleem" aan de buren terug geven. Zo van: doe maar een bon van .... Restaurant ofzo

14. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Gewoon niks :D En als ze dan toch per se iets willen geven dan zou ik wel blij worden van een avondje bbq oid :)

15. spinnekop

spinnekop Actief lid

Apr 15, 2015
    440
    0
    16
    mijn 2 kinderen
    gennep
    ik zou iets vragen voor de kinderen (ik weet niet of je kinderen hebt)
    in ieder geval geen geld , als je niets vraagt komen de buren misschien zelf wel met een presentje of geld , dan kun je nog beslissen of je het aanneemt of niet

16. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik zou niks vragen.
    Ik zou het lief vinden als iemand mij er iets voor geeft, maar zeker niet noodzakelijk. Het is toch ook gewoon fijn om iets voor iemand anders te doen? Wat mij betreft beloning genoeg.

17. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Het zou bij mij eerlijk gezegd niet eens in me opkomen wat te vragen. Begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom overal een prijskaartje aan moet hangen tegenwoordig, vind dat je elkaar soms best gewoon kunt helpen zonder dat daar altijd iets tegenover moet staan.

18. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Dat is het hem nou juist... Ze kunnen geen nederlands. Ze komem uit somalie. Dus dat is best lastig communiceren. De buurman kan ook geen engels dus dat is helemaal lastig hihi

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Een kennis heeft onze woonkamer en keuken vorig jaar gelegd. Totaal 40 m2 en we hebben 100,- betaald.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou er maximaal 80 euro voor vragen. Het hoeft allemaal niet gratis, want je stopt er toch een hoop werk in en het is veel werk - dat was hier al in dit kippenhok - laat staan in een rijtjeshuis met allerlei hoekjes en plinten en dergelijke. Bovendien is het ook best intensief (op je knieën liggen) en je moet altijd wel een keer naar de bouwmarkt omdat je *insert-onmisbaar-iets* mist. Dus ja, dat je de hoofdprijs niet rekent, logisch... Maar gratis en voor niets zou ik ook niet doen.

Vraag wat ze willen hebben en zorg dat het vooraf duidelijk is en gewoon vast staat. Ook dat ze het vierkante maatblokje zelf dokken als je het tijdens het proces nodig hebt. Of de zaagjes als het zaagblad van de plintenzager ineens stuk gaat. Dan hou je de relatie goed.

Share This Page