Is er hier een kapper aanwezig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jatobe, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik heb een vraagje: ik kleur met haar al jaren met Wella van de kappersgroothandel. Soms zet ik zelf wat hightlights (eigen merk van de kappersgroothandel) of laat ik het doen bij de kapper. Ik wil het nu zelf gaan doen met een mutsje. Is er een favoriet merk voor blondeerpoeder vroeg ik mij af? Ik wil er 6% bij gebruiken. Mijn haar pakt vrij warm op, vandaar mijn vraag of er wellicht verschil in blondeerpoeder zit. En ik las iets over een toner naderhand. Maakt dit veel verschil of je het gebruikt?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Coupe soleil dmv een mutsje is vrij moeilijk, helemaal als je het zelf doet. Als je blondeer gebruikt moet je heeeeeeel snel spoelen, anders krijg je vlekken in je haar.
    Dus dat zou ik echt door een kapster laten doen. Blondeer is ontkleuring, dus geen verf.

Er is geen verschil (vind ik) met merken qua blondeer; wel met het merk waterstofperoxide. Die in die rode/bordeaux flessen vind ik crap. Het maakt het haar onhandelbaar, droog en stug.

Hoe zette je die highlights? Met folie of met een kam?

3. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    Ik vind zelf niet dat er verschil zit in de blondeer poeder hoor wij in de kapsalon hebben gewoon de goedkoopst maar wil je ook dat je haar warm uit pakt anders zou ik 9% gebruiken enen je kort of lang haar want lang haar door zo een muts veel succes:D

4. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Hoii blondeerpoeder zit wel verschil in, als je de allergoedkoopste pakt of een bekend merk.
    Het zit em in de ingredienten.. Hoe goedkoper hoe meer rotzooi erin zit. Dus hoe schadelijker het is. Betere merken kunnen misschien ook meer mee oplichten.

Toners gebruiken is slim maar kijk uit voor doorslaan! Hiermee haal je de warmte eruit die aanwezig blijft door het oplichten. Laat je het te lang zitten dan word je grijs of blauw.

Succes!

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    he getsie, ja ik heb ervaring met groen hihi in het verleden, dus grijs of blauw behoort ook niet tot mijn favorieten.
    Ik heb nu 6% en het licht best snel op eigenlijk. Wordt het dezelfde tint ongeveer als ik dit langer erin laat of is 9% gewoon beter om de warmte kwijt te raken? Het is niet de bedoeling dat het witblond wordt (ben zelf lichtbruin van haarkleur), maar een licht natuurblond. Die toner die kan ik maar niet vinden. Hebben jullie daar een goed voorbeeld van?

Deel Deze Pagina