wie kan mij helpen (online iets maken)

Discussion in 'De lounge' started by tulip, Oct 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik wil graag een online knutselschrift maken met alle knutsels die ik tot nu toe verzonnen/gevonden heb. Leuk voor mijzelf als naslagwerk, maar ook voor andere ouders misschien.

Waar kan ik dat het beste doen?? Ik wil er ook voorbeeldjes bij maken zodat als mensen er op klikken meteen het voorbeeld uit te printen is.
    Aangezien ik heel handig met knutselen ben, maar absoluut niet met internet, kan ik wel wat hulp gebruiken.:)

alvast bedankt!:D

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Is een blog dan niet iets voor je?
    Ik heb een blog bij wordpress, maar er zijn ook andere blogsites.

3. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Wat wil je ermee? Wil je hem online zetten of wil je iets opsturen?

4. tulip

tulip Niet meer actief

ik wil hem online zetten. Zodat iedereen die wil hem kan bekijken en er ideeen afhalen.

5. tulip

tulip Niet meer actief

misschien wel ja, nog niet over nagedacht eigenlijk.

6. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
  7. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Nou ik hoop dat je snel iets vind want ben reuze nieuwschierig! :D

8. tulip

tulip Niet meer actief

9. tulip

tulip Niet meer actief

als ik het klaar heb zal ik je de link geven;)

Iemand verder nog ideeen hoe ik dat kan aanpakken??

10. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou eens naar Wordpress kijken ofzo.
    Wordpress is eigenlijk een applicatie om een blog te maken. Maar ondertussen uitgegroeid tot een echte CMS (content management system) waarmee je zowel statische webpagina's als een blog kan maken EN je kan het zo gek niet bedenken of er is een gratis plug in voor. Galleryen, forums, webshop, emailformulieren noem maar op.
    Als je eerst eens wil proberen kan je op https://nl.wordpress.com/signup/ een gratis versie uitproberen. Je kan hier al heel veel mee kwa blog en statische webpagina. Er zit alleen geen mogelijkheid bij om plug-ins te installeren. Wel kan je een hele reeks gratis theme's (lay-outs) installeren en plaatjes uploaden, achtergrond instellen etc.

Als je dit wat vind kan je voor weinig geld een hosting zoeken die een database heeft waarmee je wp gewoon kan installeren (die zijn er al vanaf 30,- p jaar) en dan heb je alle vrijheid om te doen en laten met deze cms wat je wil. Dan kan je zelfs op een gegeve moment zeggen ok ik wil geen standaard lay-out meer en die zelf aanpassen (met wat kennis van CSS)

11. tulip

tulip Niet meer actief

wow, das een hoop vaktaal.:) Maar zijn die blogs allemaal betaalt of heb je er ook die gratis zijn?? Het is maar een hobby natuurlijk.

12. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Ja, bij WordPress kan je ook een gratis blog maken. Ik zou deze ook aanraden.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Ik ben toevallig ook met zoiets bezig, gewoon vie een blog..
    via worldpress.com kleine afbeeldingen maken en die linken naar een how to verhaal met de vergrootte afbeelding erbij

14. tulip

tulip Niet meer actief

jaja, jij bent duidelijk al verder dan mij, je bent mij al kwijt.;)

15. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Als je in mijn handtekening kijkt zie je een wordpress blog.
    Maar er zijn nog veel meer templates hoor. Je moet anders gewoon even kijken...
    Heb je anders een mogelijkheid om iets op papier uit te tekenen en te scannen of te fotograferen? Dan hebben we meer een idee van wat je wil...

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

tulip@ dit is niet iets wat je even uit je mouw schud. een blog maken ( vaak is dat in html) is niet iets wat je 123 doet. daar moet je handig in worden, ik zou iemand "inhuren" voor dat klusje. en zelf bij je eigen knutselwerkjes blijven.

( heb ook jaren een blog (3zelfs) 1 met zelfgemaakte psp dingen , 1 van mijn caviastal, en 1 van mijn gezin gehad en dat is heeeeeeel veel werk, alles wat erop staat is zelfgemaakt namelijk in psp. en dan had ik nog niet eens dingen als pagina's die omslaan en downloadmogelijkheden, want dat bedoel je toch. dat mensen jou voorbeeld kunnen downloaden en zelf uitprinten. dat moet ook weer via een speciale site geupload worden.

17. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Blup: Als je een blog via WP maakt hoef je niet met html te werken. Er bestaat vast ook wel een goeie plugin voor het maken van een gallery waarbij je kunt downloaden/printen.

Waar zijn jouw blogs mee gemaakt?

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

sheann@ ik werkte in het programma zelf (van de blog dus). dus zonder wp ofzo. en uploaden via een photogallerij.

19. tulip

tulip Niet meer actief

ja, idd. Ik was er ook al achter dat het best een lastig karweitje is. Maar ik heb gelukkig een zusje die erg handig is en die komt morgen toevallig;)

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

tulip@ zo doe je dat. kwestie van delegeren.

Share This Page