Ik wil graag een online knutselschrift maken met alle knutsels die ik tot nu toe verzonnen/gevonden heb. Leuk voor mijzelf als naslagwerk, maar ook voor andere ouders misschien. Waar kan ik dat het beste doen?? Ik wil er ook voorbeeldjes bij maken zodat als mensen er op klikken meteen het voorbeeld uit te printen is. Aangezien ik heel handig met knutselen ben, maar absoluut niet met internet, kan ik wel wat hulp gebruiken. alvast bedankt!
Ik kwam deze tegen. Misschien is dit wel wat je zoekt? ¤ Online Touch ¤ online handleiding, online handleidingen, online bladeren
Ik zou eens naar Wordpress kijken ofzo. Wordpress is eigenlijk een applicatie om een blog te maken. Maar ondertussen uitgegroeid tot een echte CMS (content management system) waarmee je zowel statische webpagina's als een blog kan maken EN je kan het zo gek niet bedenken of er is een gratis plug in voor. Galleryen, forums, webshop, emailformulieren noem maar op. Als je eerst eens wil proberen kan je op https://nl.wordpress.com/signup/ een gratis versie uitproberen. Je kan hier al heel veel mee kwa blog en statische webpagina. Er zit alleen geen mogelijkheid bij om plug-ins te installeren. Wel kan je een hele reeks gratis theme's (lay-outs) installeren en plaatjes uploaden, achtergrond instellen etc. Als je dit wat vind kan je voor weinig geld een hosting zoeken die een database heeft waarmee je wp gewoon kan installeren (die zijn er al vanaf 30,- p jaar) en dan heb je alle vrijheid om te doen en laten met deze cms wat je wil. Dan kan je zelfs op een gegeve moment zeggen ok ik wil geen standaard lay-out meer en die zelf aanpassen (met wat kennis van CSS)
wow, das een hoop vaktaal. Maar zijn die blogs allemaal betaalt of heb je er ook die gratis zijn?? Het is maar een hobby natuurlijk.
Ik ben toevallig ook met zoiets bezig, gewoon vie een blog.. via worldpress.com kleine afbeeldingen maken en die linken naar een how to verhaal met de vergrootte afbeelding erbij
Als je in mijn handtekening kijkt zie je een wordpress blog. Maar er zijn nog veel meer templates hoor. Je moet anders gewoon even kijken... Heb je anders een mogelijkheid om iets op papier uit te tekenen en te scannen of te fotograferen? Dan hebben we meer een idee van wat je wil...
tulip@ dit is niet iets wat je even uit je mouw schud. een blog maken ( vaak is dat in html) is niet iets wat je 123 doet. daar moet je handig in worden, ik zou iemand "inhuren" voor dat klusje. en zelf bij je eigen knutselwerkjes blijven. ( heb ook jaren een blog (3zelfs) 1 met zelfgemaakte psp dingen , 1 van mijn caviastal, en 1 van mijn gezin gehad en dat is heeeeeeel veel werk, alles wat erop staat is zelfgemaakt namelijk in psp. en dan had ik nog niet eens dingen als pagina's die omslaan en downloadmogelijkheden, want dat bedoel je toch. dat mensen jou voorbeeld kunnen downloaden en zelf uitprinten. dat moet ook weer via een speciale site geupload worden.
Blup: Als je een blog via WP maakt hoef je niet met html te werken. Er bestaat vast ook wel een goeie plugin voor het maken van een gallery waarbij je kunt downloaden/printen. Waar zijn jouw blogs mee gemaakt?
sheann@ ik werkte in het programma zelf (van de blog dus). dus zonder wp ofzo. en uploaden via een photogallerij.
ja, idd. Ik was er ook al achter dat het best een lastig karweitje is. Maar ik heb gelukkig een zusje die erg handig is en die komt morgen toevallig