Ons jongste ligt op dit moment in het ziekenhuis Voor ons andere kids hebben we steeds oppas Aankomende dagen past mijn moeder 3 dagen op en dan zou ik graag weer een beroep willen doen op mijn schoonmoeder Gister vertelde ze aan mijn man dat ze dan niet kan oppassen want dan willen ze leuke dingen gaan doen met kennissen Ik heb echt zoiets van ja wat moet ik nu?Mijn moeder kan die dag ook niet
Behulpzame oma... Het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk. Sterkte, hoop dat er een oplossing komt. En sterkte met je jongste!
Ja leuk is anders maar helaas kan je een ander niet dwingen om voor jou kinderen te zorgen! Ik zou er ook niet blij mee zijn maar ja.! Mss je man thuis en jij in ziekenhuis of andersom
Zo, ik begrijp zeker je grrr in je onderwerp. Het is niet zo dat je oppas nodig hebt omdat je wilt gaan winkelen ofzo. Hoop voor je dat het lukt nog oppas te vinden. Sterkte met je jongste kindje.
Jeetje... Leuke dingen doen en je kleinkind ligt in het ziekenhuis... Ik zeg niet dat ze geen leuke dingen mogen doen hoor. Maar ik mag toch aannemen dat je bijspringt op zo'n moment?
Nou dan weet je ook meteen waar zij haar prioriteit aanstelt! Ik vind het echt niet kunnen, maar bij mij gaan de haren zowieso al rechtop staan bij het woord schoonouders
Nee ze zijn niet verplicht om op jouw kinderen te passen, maar jeetje! Je kleinkind ligt in het ziekenhuis, dan is het toch logisch dat je op je andere kleinkinderen past zodat de ouders in het ziekenhuis kunnen zijn? Leuke dingen doen en daarom niet op kunnen passen.. Ik zit echt met mn mond open hier!
jullie zijn dan beide in het ziekenhuis? misschien kun je af wisselen.. eerst jij thuis en dan hij thuis? is dat geen optie?
Ik zou ook afwisselen, als dat kan. Dan maar zo. Maar jemig, ik zou ook not amused zijn met zo'n houding van mijn (schoon)ouders.... Tuurlijk zijn ze niks verplicht, maar dit zijn toch wel de momenten waar het erop aankomt en je weet wie je echte vrienden en familie zijn. Vreemde prioriteiten stel je dan, als iets leuks doen met kennissen dan hogere prioriteit krijgt
Ik vind het er een beetje vanaf hangen hoe het gegaan is. Heeft ze meteen gezegt dat ze niet kon toen jullie het vroegen? Zo ja, ik kan me voorstellen dat je niet je hele planning om gaat gooien. Dit hadden ze dan al afgesproken, dus kan ik me voorstellen dat ze het door laten gaan. Maar mocht het zo zijn dat ze later pas zei dat ze niet konden omdat ze ineens weg gaan met kennissen, dat vind ik dan weer niet kunnen. (maar als ik het verhaal zo lees dan is dit niet aan de orde.) Het is natuurlijk erg vervelend dat jullie nu geen oppas hebben, maar je kunt nu eenmaal niet verwachten dat iedereen zich aan jullie aanpast. Jullie zouden ook om de beurt naar het ziekenhuis kunnen gaan of een andere oppas kunnen zoeken voor de kinderen. Jullie hebben nog een paar dagen om te zoeken, dus dat zou toch moeten lukken.
Dat zijn geen dingen waar je nu mee bezig wilt zijn zeg.... Heel veel sterkte. Misschien nog eens rustig met je schoonouders praten en hen jullie situatie uitleggen. Tis nl ook zo dat het voor je overige kind(eren) heftig genoeg is dat hun zusje in het ziekenhuis ligt dus heel begrijpelijk dat je voor hun ook een fijne stabiele bekende oppas wilt hebben... (al moet ik na een dagje ZP en schoonoudersgedoe misschien toch eens gaan geloven dat sommige schoonouders echt heel raar zijn!?!?)
ze zijn natuurlijk niks verplicht, maar jeetje wat een prioriteiten stellen zeg. Ik zou voor de buurvrouw nog opvang verzorgen...laat staan voor mn eigen kleinkind!
Het ziekenhuis ligt niet om de hoek Dit was al gepland door hun maar dan nog dan denk ik bij mijn eigen wat is nu belangrijker Een week hiervoor heeft ons jongste ook anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en geen schoonouders in geen velden of wegen te bekennen Na 2,5 week zag mijn schoonvader onze jongste weer en zei hij Ze is wel veranderd he Vind je het vreemd als je je hoofd bijna 3 weken lang niet hebt laten zien?Kleine kinderen veranderen snel als ze jong zijn
Wat voor hun belangrijker is, daar heb je het antwoordt nu op. Niet iedereen is familiegericht en wil daar dingen voor opgeven. Dat is natuurlijk erg vervelend, maar wel hun goed recht.
Toen mijn dochter in het ziekenhuis lag had ik er geen moment aan moeten denken om daar alleen te zitten zonder elkaars steun. Maar ik heb makkelijk praten want heb maar 1 kind. Even afwisselen is niet altijd makkelijk zeker emotioneel gezien niet. Dit zou ik dan ook doen als er echt geen andere mogelijkheid is. Vind de groot(schoon)ouders echt raar reageren in dit geval.
Als je familie in het ziekenhuis ligt gooi je je planning om. Tenminste zo gaat dat bij ons... Gelukkig..