DE tip bij aften?! bestaat die? help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb zolang ik me kan herinneren last van aften. Vanalles geprobeerd niets helpt. Nu ook weer twee dikke aften naast elkaar, zo pijnlijk!
    Heeft iemand een tip bij aften? Ik hoor zendium tandpasta?
    Bedankt alvast! !!!!

2. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik kreeg vroeger wel eens vloeibare lidocaine van de huisarts om mee aan te stippen. Het geneest niks maar verdoofd de aft dus heb je geen pijn meer.
    Maar nu heeft m'n dochter ze ook wel eens en de huisarts die ik nu heb wil het niet voorschrijven..

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Volgens mij heeft het meer met gevoeligheid ervoor toemaken, en zodra je weerstand dan wat minder is ben je de klos.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja vitamine tekort heb ik ook gehoord. Ben meteen vit c en vit b gaan halen en extra gaan pakken hopelijk helpt dat ook wat.
    Kan geen eens fatsoenlijk praten laat staan eten.

5. Er is helaas geen geneesmiddel, alleen verdovende middeltjes om de pijn tijdelijk weg te nemen :(

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

Aanstippen met vloeibare lidocaine?

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    druppie tea tree olie op en rond de aft smeren.. is pijnstillend en ontsmet ook meteen

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Waar haal ik dat?

9. minon

minon Niet meer actief

Bij mijn ouders thuis hadden we vroeger een klein potje met een kwastje tegen aften. Het prikte wel erg en je mocht dan zoveel uur niet eten of drinken. Het bestaat volgens mij nog steeds en zit in een bruin flesje met een geel doosje. Maar hoe het heet weet ik dus niet meer.

Edit: google is je beste vriendje. Pyralvex heet het en is nog steeds te koop.

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.359
    277
    83
    Vrouw
    Pyralvex is speciaal tegen aften!

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mijn man had er ook veel last van en hij poets met Zendium. Hij zegt dat hij ze nu veel minder vaak heeft. Als hij ze toch krijgt, spoelt hij regelmatig met mondwater, daarvan gaan ze sneller weg.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Parodontax gebruiken, pyralvex, aanstippen of spoelen met zweden kruiden.
    Preventief heb ik een periode veel frambozen gegeten. Heb ze nu al tijden (2 jaar) niet meer gehad.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder zweert bij extra vitC, ze slikt zelf 200% van de ADH naast haar gezonde voeding en heeft sindsdien geen last meer.

Zelf had ik het aan het begin van de zwangerschap en heb ik het verdoofd met Dentinox van mijn dochter, ik had er zo'n last van en was ten einde raad. Las ik later pas dat dat niet mag op aften, maar het werkte dus wel!

15. Dennise

Dennise Lid

10 apr 2006
    79
    0
    0
    Amersfoort
    Ik ben er net van af, heb de huisarts tips gevraagd en zij gaf aan spoelen met corsodyl.

Ik dacht dat ik dus ook met listirine kon spoelen want dat had ik nog in huis.
    Ik was na 4 dagen zo goed al klaar met de pijn.
    Er zit nu nog wel wat maar dat is niet pijnlijk meer.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Spoelen met kamillethee.
    Parodontax tandpasta (zit ook kamille in) gebruiken.
    Multivitaminen slikken.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ga op pad voor teatree olie en mondspoeling.
    En Zendium. Eens kijken of dat werkt.
    Ik neem sinds gisteren extra krachtige vit c 1500cc bruis en ik neem er vit b bij.
    Zo vervelend en vooral pijnlijk die aften :(

18. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Zendium tandpasta de normale! Dan krijg ik geen aften..
    als ik 1 x poets met een andere dan heb ik direct weer een aft. Ik ben er ook erg gevoelig voor en heb er al mijn hele leven last van.. nu stuk minder! En extra veel vitamine c!

19. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Vitamine c! Helpt erg goed vind ik zelf.

20. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vloeibare lidocaine verlicht de pijn maar wordt niet vaak gegeven omdat dit verdoofd en dus gevaarlijke bijwerkingen kan hebben. Zoals tong inslikken.

Ik heb pyralvex een soort jodium voor in je mond. Doet enorm pijn bij t opsmeren maar brand schoon en dan gaat je aft sneller weg.

Zendium tandpasta zou moeten helpen maar werkt niet bij iedereen... en helaas ook niet bij mij :(

Deel Deze Pagina