Ik heb zolang ik me kan herinneren last van aften. Vanalles geprobeerd niets helpt. Nu ook weer twee dikke aften naast elkaar, zo pijnlijk! Heeft iemand een tip bij aften? Ik hoor zendium tandpasta? Bedankt alvast! !!!!
Ik kreeg vroeger wel eens vloeibare lidocaine van de huisarts om mee aan te stippen. Het geneest niks maar verdoofd de aft dus heb je geen pijn meer. Maar nu heeft m'n dochter ze ook wel eens en de huisarts die ik nu heb wil het niet voorschrijven..
Volgens mij heeft het meer met gevoeligheid ervoor toemaken, en zodra je weerstand dan wat minder is ben je de klos.
Ja vitamine tekort heb ik ook gehoord. Ben meteen vit c en vit b gaan halen en extra gaan pakken hopelijk helpt dat ook wat. Kan geen eens fatsoenlijk praten laat staan eten.
Bij mijn ouders thuis hadden we vroeger een klein potje met een kwastje tegen aften. Het prikte wel erg en je mocht dan zoveel uur niet eten of drinken. Het bestaat volgens mij nog steeds en zit in een bruin flesje met een geel doosje. Maar hoe het heet weet ik dus niet meer. Edit: google is je beste vriendje. Pyralvex heet het en is nog steeds te koop.
Mijn man had er ook veel last van en hij poets met Zendium. Hij zegt dat hij ze nu veel minder vaak heeft. Als hij ze toch krijgt, spoelt hij regelmatig met mondwater, daarvan gaan ze sneller weg.
Parodontax gebruiken, pyralvex, aanstippen of spoelen met zweden kruiden. Preventief heb ik een periode veel frambozen gegeten. Heb ze nu al tijden (2 jaar) niet meer gehad.
apotheek, de tuinen of andere drogisterijen Tea Tree Oil, Thursday Plant, Zuiverende heilzame EHBO-olie! is niet goedkoop maar je hebt overal maar druppeltje voor nodig... doet dus lang met zon flesje ik gebruik het voor heel veel dingen Tea Tree Oil, waarvoor te gebruiken? | Mens en Gezondheid: Diversen
Mijn moeder zweert bij extra vitC, ze slikt zelf 200% van de ADH naast haar gezonde voeding en heeft sindsdien geen last meer. Zelf had ik het aan het begin van de zwangerschap en heb ik het verdoofd met Dentinox van mijn dochter, ik had er zo'n last van en was ten einde raad. Las ik later pas dat dat niet mag op aften, maar het werkte dus wel!
Ik ben er net van af, heb de huisarts tips gevraagd en zij gaf aan spoelen met corsodyl. Ik dacht dat ik dus ook met listirine kon spoelen want dat had ik nog in huis. Ik was na 4 dagen zo goed al klaar met de pijn. Er zit nu nog wel wat maar dat is niet pijnlijk meer.
Spoelen met kamillethee. Parodontax tandpasta (zit ook kamille in) gebruiken. Multivitaminen slikken.
Ik ga op pad voor teatree olie en mondspoeling. En Zendium. Eens kijken of dat werkt. Ik neem sinds gisteren extra krachtige vit c 1500cc bruis en ik neem er vit b bij. Zo vervelend en vooral pijnlijk die aften
Zendium tandpasta de normale! Dan krijg ik geen aften.. als ik 1 x poets met een andere dan heb ik direct weer een aft. Ik ben er ook erg gevoelig voor en heb er al mijn hele leven last van.. nu stuk minder! En extra veel vitamine c!
Vloeibare lidocaine verlicht de pijn maar wordt niet vaak gegeven omdat dit verdoofd en dus gevaarlijke bijwerkingen kan hebben. Zoals tong inslikken. Ik heb pyralvex een soort jodium voor in je mond. Doet enorm pijn bij t opsmeren maar brand schoon en dan gaat je aft sneller weg. Zendium tandpasta zou moeten helpen maar werkt niet bij iedereen... en helaas ook niet bij mij