Leeftijdsverschil

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vaak is het zo dat de man toch ouder is dan zijn vriendin/vrouw. Waar ik benieuwd naar ben is of hier ook meiden zijn die juist een jongere vriend/man hebben?
    En met jonger bedoel ik niet zozeer een paar maandjes maar echt jaren:)

Zo ja:

Merk(te) je veel van het leeftijdsverschil tussen jullie?
    Hoe reageerde de omgeving?
    Hadden jullie veel last van (voor)oordelen?
    Werd je als oudere partner meteen geacepteerd door familie en vrienden?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    #2 bosi333, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
    Ja hier 3 jaar ( ongeveer ( ik van 1978 en hij 1981)

Nee ik merk niks verder. Maar 3 jaar is dan ook niet veel natuurlijk.

Mijn man, zijn broertje en ook zijn vader hebben allemaal een oudere vrouw. Mijn schoonmoeder is ook 3 jaar ouder dan mijn schoonvader, mijn zwager is 4 jaar jonger dan mijn schoonzus.

Mijn moeder heeft 14 jaar een relatie gehad met een man die 12 jaar jonger was,

even een aanvulling, mijn zusje is nu 30 en haar vriend 24

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik ben 22 en mijn man is 42
    hebben 1 dochter van bijna 3 en de 2e is op komst.
    mn ouders vinden het geweldig een oudere man, kunnen ze gezellig kletsen enzo haha en verder wat de wereld om ons heen vind boeit ons niet zo....

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn man is ook 3 jaar jonger. Nooit problemen mee gehad.

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

mijn man is 10 jaar jonger:D:D en 10 jaar geleden merkte je wel het verschil qua denken enz. maar nu niet meer;)
    en wat belangrijk is mijn man wordt meestal rond de 38 jaar geschat en ik rond de 35 jaar:cool: dus dat zit wel snor:)

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik ben 29jr en vriend is 23 :)

In het begin keken mensen gek op en grapjes als: toyboy, milf, doe je goed etc...familie vond t nooit een probleem en zijn familie ook niet.

In het begin was t gek omdat hij 18/19 was en ik dus al in de 20 en dat klonk gek, maar nu valt t niet echt op en t scheelt dat hij er ouder uitziet als ik :)

Ik merk soms wel verschillen kwa leeftijd, maar das normaal en niet erg storend. En anders praten we erover als we ons eraan irriteren wat opspeelt vanwege t leeftijdverschil of volwassenheid/levenservaring/ fases etc...

Ik vind t leuk een jongere vriend :) Geen idee waarom maar noem m ook altijd me toyboy hihihi en voel me trots dat ik als oudje een jonge vent aan de haak heb geslagen, dat een jonkie op me valt etc :) ach t is maar een getal ;)

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Mijn vriend is 12 jaar jonger dan mij.

Ik merk het wel hoor het verschil in leeftijd, maar we kunnen het nog steeds heel goed vinden samen ;)
    Het nadeel is dat ik me vaak ouder voel omdat hij natuurlijk zo jong is, zijn vrienden ook.
    We zijn nu trouwens al bijna 7 jaar samen, dus best wel lang.
    Familie heeft er verder geen problemen mee.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Manlief is 6 jaar jonger:D
    Ik merk het verschil nu niet meer zo. In het begin wel, toen was hij net 24 en ik net 30 en hij zat toen nog midden in het feesten etc, ik iets minder;)
    We hebben het goed met elkaar en dat is wat het belangrijkste is:)(al bijna 10 jaar)

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn vriend is bijna 3 jaar jonger dan ik en we zijn alweer ruim 6 jaar samen.

Ik merk het amper, we zaten al in dezelfde vriendenkring. Problemen met acceptatie hebben we nooit gehad.

10. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij schelen 4 jaar
    Ik merk nu niet meer heel veel verschil, ondanks dat hij me regelmatig aan herinnerd dat ik nu toch wel 'oud' wordt. Maar enkele jaren geleden was het verschil wel gigantisch. de grootste verschillen zitten hem in bepaalde opvattingen, kijk tegen het leven (meer van nu en niet naar morgen), hobby's... (stappen/uitgaan) en verantwoordelijkheid nemen/tonen.

De omgeving: interesseerde me niet. Wij moeten het met elkaar doen en verliefd is verliefd..

acceptatie: enkel niet van zijn vrienden, maar die waren vaak nog een jaar of 1-2 jonger dan hem. Dan wordt het verschil wel erg groot. Nu zij inzien dat we een gezinnetje vormen en we onze eigen weg in slaan, accepteren ze mij meer.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja hier ben ik het wel mee eens maar toch kan ik me er best druk om maken.

Ik heb dus iemand leren kennen waar het gigantisch mee klikt. Hij is zelf (bijna) 29 en ik (net) 34..dus het verschil is niet zo heeeel groot op zich.
    Hij is niet iemand die elk weekend de stad induikt, daar heeft ie het gelukkig wel een beetje mee gehad. Hij is iemand met heel veel verantwoordelijkheidsgevoel, je kan er heerlijk gesprekken mee voeren, zit onwijs lekker in mn vel sinds ik hem heb leren kennen en tja..tis gewoon erg leuk zo:D Hij is hét bewijs voor mij dat er wel degelijk ontzettende lieve, eerlijke en betrouwbare mannen bestaan.

Alleen kan ik me nu al druk maken om wat zijn omgeving er misschien wel niet van gaat vinden. Hij heeft helemaal geen bagage en ik natuurlijk wel.
    Eerlijk is eerlijk: heel prettig voor mij maar kan me voorstellen dat vrienden en familie zoiets hebben van: joh, 5 jaar ouder..nou ok..maar dan ook nog eens iemand die al een kind heeft en zoveel veel bagage, Zou je er wel aan beginnen? Zou dat wel goed gaan..enz enz enz..

En ja, ik besef me dat dit zijn eigen keus is en dat niemand daar iets over te roepen heeft, dat geeft ie zelf gelukkig ook wel aan. Hij heeft natuurlijk gelijk wanneer hij zegt dat als zijn familie en vrienden om hem geven, ze hem alle geluk van de wereld gunnen, met wie dat ook zou zijn..maar toch..

Zou het heel lullig voor hem vinden wanneer ze hem daar op aan zouden spreken. En ook ik zou me daar niet zo prettig bij voelen denk ik.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben 4jaar ouder dan mijn man. We zijn nu 8,5jaar samen. Toen we elkaar leerden kennen, was hij net van een flink stapleven aan het settelen met een eigen huisje enzo. Dat kwam goed uit, want ik was niet van het stappen. Vrienden e.d hadden geen problemen, zelf ook allemaal relaties. Bovendien zijn al mijn vriendinnen ook een aantal jaar jonger.Wel waren we de eersten die kids kregen.
    Wat ik zelf "lastig" vind, is dat alle vrienden jonger zijn en ik dus over 2.5 jaar alweer 40 wordt!!! Daar plagen ze me graag mee....

13. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap je dillema, maar denk dat het leeftijdsverschil er minder toe doet dan de "bagage" waar jij het over hebt. Daar heb ik geen ervaring mee. Dat zou me zeker interesseren nl. Het gaat dan niet meer enkel over mij, maar ook over mijn kind(eren).

Wat betreft het dikgedrukte, het is een volwassen man en dat blijkt wel uit wat daar boven staat. Als hij voor jullie kiest, dan weet hij ook wel dat er een opmerking kan komen (uit welke hoek dan ook). Hij redt zich vast prima.

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik heb ook een jongere vent :D scheelt 5 jaar hier..
    heel soms merk ik t wel, maar meestal denken ze dat hij ouder is dan mij.. :D

hier eigenlijk van zowel zijn als mijn familie gelijk geaccepteerd. mijn vrienden ook, sommige van zijn vrienden eerst niet maar nu wel..

zijn 4 jaar bij elkaar nu en wonen 2 jaar samen. gaat erg goed

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn man is 25 en ik ben over (4 dagen) 33

Gaat prima, merk wel dat hij iets minder ver is in bepaalde dingen dan ik, maar dat was toen we een relatie kreeg nog veel erger.
    Toen was hij 21 en ik 28.

Mijn omgeving had in eerste instantie zoiets van: wat moet jij nou met zo'n jongetje.
    nmaar toen ze hem leerden kennen zagen ze dat we prefect bij elkaar passen.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Leuk topic om te lezen. :)
    Ik ben dan wel jonger als mijn man, dus hier geen 'toyboy', maar een 'ouwe fiets'. :p
    Nee geintje, dat valt allemaal wel mee: Mijn man is 33 en ik ben afgelopen dinsdag 29 geworden.

17. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    #17 Kleine Muis, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
    ik ben bijna 8 jaar ouder dan mijn vriend. wij merken het wel maar dat komt ook door een zeer groot verschil in opvoeding en zelfstandigheid en zelfredzaamheid. dus niet alleen door de leeftijd op zich.

ik was op mijn 15e al het huis uit en toen kon ik in principe al een volledig huishouden (als het moest met kinderen) draaien. mijn vriend heeft tot zijn 25 thuis gewoond bij erg dominante ouders die ze erg klein hielden op veel gebieden. hun bepaalde wat er gebeurde zelfs met hun centen die ze zelf verdiende. mijn vriend moet dus nog veel leren vooral op het gebied van zelf keuze mogen maken en gelijk staan in een relatie. maar daar werken we hard aan.

het enige verschil wat opvallend is is de muziekkeuze. wat opvallend is is dat ik een gehele transformatie heb zien voltrekken de laatste 2/3 jaren waarvan hijzelf ook had gedacht dat die onmogelijk was. hij had bepaalde rotsvaste overtuigingen en stond redelijk negatief in het leven. hij heeft vrijwel elk standpunt zien veranderen in zijn gevoels en belevingswereld en staat veel evenwichtiger en minder neerslachtig in het leven nu. hij is volwassen aan het worden en wordt overmorgen 34.

we hebben in onze omgeving geen acceptatieproblemen gehad van onze omgeving ( buiten wat grapjes omdat hij een tukker is in brabants grondgebied nu ;) ), buiten natuurlijk zijn ouders. die gingen heel erg ver, ik ga hier geen details neerzetten. maar goed liefde overwint alles. we zijn inmiddels 9 jaar samen.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vriend en ik schelen 8 jaar. Hij word in maart 45 en merk het nog niet.

Normaal is het vaak idd andersom man ouder dan de vrouw.

In mijn omgeving ken ik iemand die getrouwd is met een vrouw die 20 jaar ouder is dan hij zelf is.
    Mijn ex zwager/ oud klasgenoot( we zaten samen op school en in de zelfde klas een jaar of 5 hij is getrouwd geweest met mijn zusje). Hij is 38 en zij is 58. Ach weetje je kijkt in het begin wel raar.

Maar nu ik zelf ook wat ouder begin te worden heb ik zo iets. mensen moeten zelf weten hoe ze willen leven wie ben ik om dat te veroordelen.;)

19. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik en mijn man schele 5 en half jaar ongeveer. We zijn dit jaar 7 jaar samen, waarvan we 5 jaar samenwonen. Ik was 16 en hij 21 toen we bij elkaar kwamen. Heb eigenlijk niet echt iets gemerkt van het leeftijdsverschil tussen ons...

20. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    hier idem..

mijn vriend is ook van 81 en ikke van 78!!

mijn schoonzusje is 31 en haar vriend 24!!

we merken er niet veel van hoor hihi......alleen is de vriend van mijn schoonzus nog niet klaar voor een kind van hen samen(zij heeft er al 1,maar wil dr nog 1 van hen samen!)daar merk je wel aan dat hij jonger is

bij mijn vriend en mij merk je geen verschil vind ik!!

Deel Deze Pagina