zouden jullie dit wat vinden?

Discussie in 'De lounge' gestart door jem1979, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Zoals algemeen bekend is zijn er veel mensen met schulden en de administratie niet op orde hebben.

Graag zou ik van jullie willen weten zouden jullie iemand in de arm nemen om te helpen de administratie weer helemaal op orde te brengen samen en dat diegene dus met je meekijkt om het weer op de rit te krijgen. budgetplan maken, eventueel doorverwijzen richting de gemeente mochten de schulden te problematisch zijn.
    Hulp dus bij het opnieuw ordenen van alle administratie, post openen die misschien ergens is blijven liggen en een plan maken om de financien weer onder controle te krijgen zonder dat het gelijk richting schuldsanering of bewindvoerder moet...
    Ik zou dit namelijk graag willen gaan doen als beroep dus ben me erin aan het verdiepen of mensen dit graag zouden willen of het toch zien als een taboe.. Jullie mogen hierin reageren maar ook via pb mocht je dat fijner vinden of als jullie iets anders aan ideeen hebben wat je fijn zou vinden om bij geholpen te worden laat het me dan weten..

alvast bedankt.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee eigenlijk niet.

Zou eerder een instantie bellen.

3. Ik denk niet dat mensen met schulden en/of extreem weinig leefgeld zouden gaan betalen voor iemand die hun administratie wil doen en hen kan helpen het weer op een rijtje te krijgen..

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou inderdaad denken dat mensen daar geen geld voor hebben in die situatie.

5. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Het hoeft niet zo te zijn dat er al problematische schulden zijn hoor maar wel dat de administratie een puinhoop is.
    Ik kwam namelijk de cursus debtcoach tegen vandaar dus mijn vraag.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik in een dusdanige situatie zou belanden dat dat nodig zou kunnen zijn, denk ik niet dat ik geld zou hebben om iemand daarvoor 'in te huren'
    Edit: ik zie je toevoeging. Ikzelf zou het niet doen maar een ander misschien wel.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Dit word ook door maatschappelijkwerk gedaan.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Lastig...want als je dus in de problemen zit is het namelijk makkelijker om juist niks te doen en als een struisvogel je "kop in het zand te steken"

Ik denk dat mensen daar niet heel snel aan denken.

9. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    En maatschappelijk werk is vrijwel altijd gratis..
    Zo niet, is de bijdrage niet veel soeps..

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja maar ik vraag mij af of er ook echt behoefte aan is...als iemand er een puinhoop van gemaakt zou die denk ik ook eerder naar familie/vrienden of instanties gaan...
    Maar goed niet geschoten altijd mis, wie weet is het juist wel iets wat hard nodig is. Succes

11. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Ik werk bij mensen met een verstandelijke beperking , bij deze doelgroep het hoge niveau is het beheren van financiën en administratie vaak een probleem.
    Ik weet uit eigen ervaring dat deze diensten ook al geleverd worden door verschillende instanties.

Dus niet onder bewind maar wel begeleiden , gedeeltelijk overnemen van administratie .

Deel Deze Pagina