Hoe laat gaan jullie kids naar bed? (6jr)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Happymam, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Onze kids gaan nu allebei om ongeveer 19.00 uur naar bed. Maar ik merk dat de oudste (bijna 6) steeds vaker wakker ligt voor ze in slaap valt. De jongste is 3,5 en slaapt vrijwel gelijk. 's Morgens maak ik ze wakker om 7.15. Worden nachten van 19.00-7.00 te lang voor een kind van bijna 6 jaar? Ik denk erover om m'n dochter wat langer op te laten blijven 's avonds, en ben benieuwd naar ervaringen van andere ouders. Hoe laat gaan ze bij jullie, en hoe oud zijn ze, en hoe laat zijn ze 's morgens weer wakker?

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje van 6 gaat om half 8 naar bed. Hij wordt meestal rond half 8 wakker, de ene keer wat eerder, de andere keer wat later. Als hij echt moe is, doe ik hem om 7 uur naar bed en in het weekend en vakanties wat later.

3. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Onze zoon van bijna 6 gaat meestal 20.00 naar bed,slapen doet hij pas tegen 22.00.Wakker rond 20.00 (nu 7.00 omdat vakantie voorbij is).
    Onze dochter 7,5 jaar gaat op dezelfde tijd,ze slaapt binnen een half uurtje,ze is 6.00 -6.30 wakker.

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Om 20.30 uur gaan de slaapkamerdeuren dicht, vanaf dan moeten ze gaan slapen. Wij beginnen al rond 19.45 uur met naar boven gaan, de bedrituelen zijn hier helaas nogal lang.
    De oudste, net 7 jaar, heeft dan eigenlijk nooit slaap en leest soms nog een boekje. Ze is tussen 7.00 en 7.45 uur wakker. Maar vanaf hoe laat ze precies slaapt weten we dus niet.

19.00u naar bed gaat hier niet lukken, maar ieder kind is natuurlijk anders. Je kan 19.30u proberen en kijken hoe dat gaat.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het ook altijd knap om te lezen hoe sommige (oudere) kinderen zo vroeg naar bed gaan. Voor mijn gevoel is 19uur nog midden op de dag. Plus dat ze hier (nog geen 2) met geen mogelijkheid zo vroeg in bed te krijgen zijn.

Maar mijn conclusie:
    misschien is 7uur inderdaad te vroeg voor hem.

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Na het eten en opruimen gaan we richting boven. De oudste is 6, de jongste 2 jaar. De oudste moet soms nog even douchen. Dan nog tandenpoetsen enz, en daarna voorlezen. De oudste mag dan nog even alleen lezen en gaat rond 20.00 uur slapen. Ze zijn wel vroeg wakker, tussen 6.15 en 6.30 uur. Maar het ene kind heeft veel meer slaap nodig dan het andere kind, daar kun je niets zinnigs over zeggen.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier gaan ze alledrie rond half 8 naar bed. De meiden van 7 en 5 mogen dan nog een half uurtje lezen en de kleine man slaapt meestal vrij direct.

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ons zoontje van bijna 6 gaat om 7 uur naar bed, en mag daar nog een half uur spelen voordat de lamp uitgaat.
    onze dochter van 8 gaat om half 8 naar bed, en mag spelen/lezen tot om 8 uur haar lamp uit gaat.

moet ze nu met schooldagen allebei wakker maken om half 8

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn kinderen gaan echt vroeg naar bed, de jongste van anderhalf om 19 uur en die wordt de volgende ochtend om 8 uur weer wakker. Hij slaapt altijd meteen. Mijn dochter van 9 gaat sinds 2 maandjes pas om half 8 naar bed daarvoor 19:15. Ze leest nog even wat en gaat dan slapen. Mijn oudste van ruim 10 jaar gaat om 8 uur maar die leest nog wel een uur ofzo, geen idee eigenlijk.
    Maar ja hangt toch wel van je kind af hoeveel slaap ze nodig hebben. Als ik mijn middelste laat naar bed doe heb ik hier een dramaqueen.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn oudste gaat om half negen! Hij mag goedentijdenslechtentijden af kijken en dan is het slaaptijd!

Met zes jaar lag hij er ook al om 7uur in hij was altijd doodmoe van een dagje school! En elk jaar werd het wel wat later.!

Nu gaat hij dus om half negen maar merk wel dat hij steeds meer gaat rekken naar negen uur! Prima een ochtend sjaggo en het is de andere avond weer half negen!

Dat is onze afspraak.;)

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Met 6 jaar ging ze om 19 uur naar bed.en sliep ze binnen 5 min.
    Nu is ze bijna 8 en gaat ze rond half acht,soms 8 uur.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Met zes jaar gingen ze hier om half 8 naar bed.

13. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Mijn zoontje is 6 jaar, en ligt er tussen 19.00 en 19.15 in. Wakker worden doet hij om 6.00 uur, of eerder. Het is bij hem wel zo hoe later hij erin gaat hoe vroeger hij wakker is.. :S

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Pff knap hoe jullie ze allemaal op tijd erin hebben zeg! Ik red dat niet met ophalen kdv/bso en dan eten maken, eten, badderen...
    Hier begint bedritueel zo om half acht. Dus tanden poetsen, dan komt nog het voorlezen. Om acht uur ligt ze er dan in en dan slaapt ze meestal snel (na 1 liedje zingen). Sacha ligt er meestal wel om half acht in.

Deel Deze Pagina