Ja onze oudste zit op een gloedje nieuwe IPC school (ze is gelijk met de school begonnen zullen we maar zeggen) wij zijn iig erg te spreken over deze school in z'n geheel. We hebben niet specifiek voor ipc gekozen, de school waar we haar eigenlijk wilden hebben was vol dus dit was 2e keus, ook voor veel andere ouders, maar achteraf zijn we er erg blij mee, dat hoor ik om me heen ook. De school groeit ook een stuk sneller dan verwacht dus blijkbaar spreekt het concept (niet alleen ipc maar ook het werken in leerpleinen ipv klassikaal en het mooie ruime nieuwe gebouw) erg aan.
IPC staat voor international primary curriculum op deze site staat meer info over wat het inhoudt: Het International Primary Curriculum :: Home
Dochter begint aanstaande maandag officieel op een IPC school. Kan er zelf dus nog niks over zeggen. Concept sprak me wel aan. Ik lees even mee.
IPC houdt in dat ze thematisch werken. Bij kleuters is dit heel gewoon, maar in de hogere groepen gebeurt/ gebeurde dit meestal niet meer. Op de school van onze kinderen werken ze ook met IPC. Ze hebben net over het thema dag en nacht gewerkt en alle vakken gaan dan daarover. Dus niet meer aardrijkskunde waar je iets leert over nederland, natuur waar je iets leert over het lichaam en geschiedenis waar je iets leert over michiel de ruyter, maar alles wat ze leren is gerelateerd aan dag en nacht: dus bijv aardrijkskunde over hoe het komt dat het op de ene plek licht is en ergens anders donker, natuur: hoe het komt dat plantjes groeien in het licht incl experimenteren hiermee en zelf een zonnewijzer maken enz. Superleuk en heel enthousiaste kinderen die veel beter onthouden wat ze leren omdat ze alles aan elkaar kunnenkoppelen
Mijn dochters zitten ook op een IPC school en tot nu toe merken ik eigenlijk nog weinig verschil (zal idd komen omdat ze beide in de kleuterklas zitten)