Ervaring met bankhoezen?

Discussion in 'De lounge' started by MamavanLieverd, Sep 25, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Wij hebben eigenlijk een nieuw bankstel / hoekbank nodig, maar omdat we ook op zoek zijn naar een nieuw huis, wilde ik eigenlijk daarop wachten, want misschien willen we dan juist groter of een andere opstelling. Maar goed, dat nieuwe huis schiet nog niet zo op en ik zit hier met een afzichtelijk bankstel (wat ook niet zo handig is als dit huis in de verkoop gaat). Ons huidige bankstel zit eigenlijk nog wel ok (zelfs ook al heeft onze zoon in beide banken een binnenveer kapot gesprongen), maar de bekleding is echt op, kaal op de zitting en helemaal smoezelig op de armleuningen (ook met de stoomreiniger krijg ik het niet goed schoon).

Nu had ik al tegen mijn man gezegd, dan kopen we gewoon een goedkoop bankstel, waarvan we de banken dan vervolgens in andere ruimtes kunnen gebruiken (bijvoorbeeld 1 in de snoezelruimte voor onze zoon), maar als dat dan toch niet past, vind ik dat ook weer zonde, zeker omdat het natuurlijk wel goed moet zitten en ook een beetje onze smaak moet zijn en dan ga je toch al snel richting de 1000 a 1500 euro.

En nu was ik dus (door dat hoekbanktopic) een beetje aan het rondkijken en zag ik van die hoezen. Ziet er op de foto’s best ok uit en onze banken zijn geschikt (er moet ruimte zijn tussen zitting en rug en armleuningen om de stof in te duwen), maar ik ben toch lichtelijk bang dat het in het echt tegenvalt. Iemand ervaring?

2. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Ik heb geen ervaring specifiek met hoezen voor een hoekbank, maar in een ver verleden wel eens bankhoezen gebruikt toen we net begonnen en het niet zo breed hadden. Als je keuze hebt zou ik je toch aanraden om op marktplaats te kijken voor een andere, knappere 2e hands bank ;)

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Het zou ook niet voor een hoekbank zijn, we hebben een 2 zitter en 3 zitter nu.
    Het is voor ons heel belangrijk dat de banken goed zitten, dus marktplaats valt af, dan kunnen we beter toch een goedkoop, maar goed zittend bankstel in een winkel uitzoeken.
    Was het zo’n slechte ervaring?

4. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Ik heb het even geprobeerd vroeger ,een hoes om de bank, ik werd er niet goed van!Zodra je gaat zitten zit de hoes al niet goed meer, of hij schiet weer eens los...grote ergernis hier!Zeker met een kind ,of meer ,blijf je bezig om die hoes weer goed te doen.

Riette89 likes this.
  5. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Het staat inderdaad snel slordig. Omdat je steeds beweegt op een bank verschuift en rimpelt de hoes. Je kan het wel weer strak trekken, maar bij het zitgedeelte blijf je dan toch die rimpels zien.

MamavanLieverd likes this.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Wij hebben net een "nieuwe" tweedehands bank gekocht bij de west-friese beurs.
    Is een grote hal vol met net, tweedehands spul, waar ze tegenwoordig tevens ook nieuwe spullen verkopen.
    We konden gewoon proefzitten en hebben 80 euro voor de bank betaald.

Hiervoor hadden we een bank die minstens net zo op was als die van jullie. Bekleding bladderde af, lag direct na opzuigen alweer op de grond.
    Daar hadden we dan ook een bankhoes over.
    We hadden een soort staven van foam erbij. Die drukte je dan tussen zitting en (rug)leuning zodat het mooi strakgetrokken was.
    Werd dat al gauw zat, want ging met name op 1 bepaalde plek snel los.
    Toen nog een hele poos enkel in de ochtend die hoes strakgetrokken. Daarna maar zo gelaten..
    Ik moet zeggen dat ik het niet superrommelig vond toen we m niet meer strak trokken hoor!

MamavanLieverd likes this.
  7. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

Mar 14, 2019
    1,027
    1,224
    113
    Ik heb het 1x gezien bij iemand thuis en ik vind het helemaal niks. Je ziet dat het een hoes is want het past nooit perfect. Op plaatjes ziet het er natuurlijk goed uit omdat het helemaal strak getrokken is, foto zal ook nog wel bewerkt zijn.

Share This Page