Er komt een puppy bij Nu had ik altijd gedacht een mannetje te krijgen maar na wat gedoe bij de fokker krijg ik het laatste, afgedankte helaas, pupje uit het nest. Dit is een meisje. Mijn hondennaam was altijd Noud. Nu twijfel ik wat deze aan een meisje te geven. Hebben jullie leuke suggesties? Maud vind ik niet zo leuk voor een klein hondje.
Ik denk dat dit topic beter past bij baby(puppy)namen @Beheer? OT: wat jammer dat je niet eerste keuze krijgt. Wat naamsuggesties: Lola Nina Freya Macy Pip
Sta je er wel helemaal achter nu je niet de pup krijgt die je had gewild/verwacht, gezien de manier waarop je al nu over de pup praat? Want er zit best een verschil tussen een reu of teef en het zou jammer zijn als de pup vervolgens niet blijkt te zijn wat jullie hadden gehoopt. Wellicht anders contact opnemen met andere fokkers, zeker als er al gedoe is geweest met de fokker zou het voor mij niet meer hoeven en zou ik ergens anders gaan kijken voor een pup.
Oh mijn berichte komt wat verkeerd over. Ik heb het te kort willen houden. In januari kreeg ik bericht dat er teefje drachtig is en ze zou me sturen zodra de puppy's zijn geboren zodat ik alles kan opvolgen. Nu hoorde ik niets meer en vernam ik na zelf even te mailen dat de puppy's al geboren zijn, maar er toch geen voor me bij zit. Ik kreeg niet eens echt een verontschuldiging dus dat voelde wat krom. Enkele dagen geleden kreeg ik bericht met de vraag of ik toch nog een puppy uit het nestje wil. Ze zijn al 7 weken oud en mogen binnen een grote week naar huis, maar de mensen die dit pupje zouden nemen hebben afgezegd en willen het niet meer. Nu moet het dus snel een nieuw baasje vinden. Dit bedoelde ik met helaas afgedankte pupje. Gisteren ben ik even gaan kijken en ondanks alles anders gaat dan gepland is het wel een leuk pupje en ben ik verkocht. Maar er valt dus wel nog het een en ander te regelen waaronder een naam gezien ik altijd aan een jongentje dacht. Verder maakt het geslacht me niet zo veel uit. Is eerder iets uit mijn kindertijd. Voor de een of andere reden had ik altijd mannelijke huisdieren
Dankje! Ik had het ook al gemeld, beetje slecht gekozen plek nu. Pip is wel leuk! Maar had dat wat in gedachten als koosnaampje tijdens zwangerschap. Net als Lotte. Het pupje lijkt me een Lotte maar dat is de 2e naam die ik in mijn hoofd heb voor als ik een dochtertje mag krijgen. Beetje moeilijk zo freya is de naam van mijn ouders hun kat en Nina de naam van het ongeboren kindje van mijn zus haha Macy is misschien wel nog leuk. Ik dacht intussen ook aan Marli? Of misschien wat te typisch voor een hond?
Welk ras is het? Dat maakt namelijk ook nogal uit voor een naam. Ik vind Nouk voor een teef ook heel leuk maar dan moet het wel een beetje een flinke hond zijn.
Ik vind dit best een raar verhaal eigenlijk! En natuurlijk ben je verliefd als je een puppy ziet, alle pups zijn schattig. Maar ik zou er toch even goed over na denken. De keren dat mijn ouders/vrienden een pup kregen had de fokker een site/Facebook pagina waarop alles werd bijgehouden en waar je kon mee kon gluren. Baasjes mochten op verschillende momenten komen kijken. Hondjes worden gematcht op karakter/passend bij de nieuwe baasjes. En volgens mij is 8 weken veel te jong? Volgens mij bleven pups tot 12 weken bij hun mama? Weet ik niet 100% zeker, heb zelf geen hond en de hond van mijn ouders is alweer 8.
Wettelijk gezien mogen pups met 8 weken bij de moeder weg. De rest van je verhaal: klopt helemaal, zo ging het hier ook. We werden al vanaf de dracht van de moederhond overal van op de hoogte gehouden en onze pup werd met 4 weken oud aan ons gematcht, toen het karakter een beetje bekend was (wel op basis van onze geslachtsvoorkeur). Echter was er ook een pup in hetzelfde nest die na een week bij z’n nieuwe baasjes alweer herplaatst werd - die mensen hadden zich ondanks zorgvuldige voorbereiding (van zowel henzelf als de fokker, want die plaatst de pups zeker niet zomaar) en vele puppybezoekjes voor de hond mee naar huis mocht bedacht. Dus die werd ook op een andere manier toch weer herplaatst. Dus er zijn altijd situaties waarin het wat anders kan verlopen.
@Catou: Voor pups is 8 weken niet ongebruikelijk (voor kittens 12). En volgens mij deed deze fokker veel ook zoals jij omschrijft. Alleen als er iemand afzegt, kun je die weken ervoor moeilijk terugdraaien, maar zul je wel alsnog op zoek moeten naar een baasje. Verre van ideaal, maar het enige dat de fokker in mijn ogen anders had kunnen doen, is beter communiceren.