Binnenkort gaan wij van de crisisopvang naar een andere tijdelijke woning. Daar mogen we ook onze poes meenemen (2 jaar),tot grote vreugde van mijn kinderen..we hebben haar 3 maanden moeten missen. Nu speel ik met de gedachten er een kitten bij te nemen, van een nestje bij mijn zus. Zou dit onze poes kunnen helpen weer te wennen? Of is het beter eerst een tijdje te wachten? Ik heb geen idee.
Over het algemeen zijn volwassen katten niet zo erg blij als er een 'vreemde' kitten bijkomt. Laat de kat eerst maar eens lekker samen met jullie genieten van de hereniging! Gefeliciteerd hoor!
Hangt denk ik ook wel een beetje van de kat af. Wij hebben er twee. De een is super speels, de ander niet helemaal 100. De heel erg speelse vind andere dieren helemaal leuk, wil altijd spelen. Maar de andere vind het maar niks. De kat van mijn ouders heeft ook nergens problemen mee gehad, accepteerde de nieuwe kitten prima. Inderdaad, ook heel erg gefeliciteerd!!
Hey meis, Wat fijn sowieso om te horen dat je n (tijdelijke) woning hebt... Had jou en je dochters destijds n kaartje gestuurd om daar de boel enigzins op te vrolijken ad muur... Maar ben blij te lezen dat je daar nu toch weg mag... k Zou idd ook poes eerst laten wennen... Hereniging met jullie, nieuw huis, andere geurtjes... t Kan goed gaan als je daar n kitten bij zet, maar t kan ook teveel stress zijn... En zoals Dirksmama al zei, meeste katten vinden t niets... Knufs
Ik heb eens een kitten bij een volwassen kat in huis gehaald, oudste kat was 6 en kitten net 12 wkn ofzo, en die oudste was not amused! Daarbij moet je kat ook wennen aan zijn nieuwe omgeving en die zal je niet blij maken met zo'n druktemaker erbij. Dus nee, zu het je niet aanraden!
Dank je.Het is best een poes met ballen niet super aanhankelijk,of juist wel om je dan opeens te grijpen.kan soms ook wel lekker op schoot slapen,is erg speels.Binnenpoes,nog niet geholpen (binnenkort)en geen andere dieren gewend.
Zou het denk ik ook niet doen, even een paar maanden wachten tot de oude kat goed gewend is. Waar is de kat nu? Als hij ook bij je zus is dan kan het wel, kennen ze elkaar al. Ik snap wel goed dat je je meiden graag wil verwennen met iets leuks, misschien kan je er anders een tam ratje ofzo bijnemen(die zijn zoo leuk en knuffelig, kunnen lekker in je mouw bij je zitten). Oh moet je er eigenlijk wel twee nemen dit zijn echte gezelschapsdieren. Oh en weet ook nog iemand in arnhem die haar konijn met hok en al kwijt MOET, misschien is dit anders leuk? Daar red je ook nog een konijn mee anders wordt hij kerstdiner. Je krijgt alles wat je nodig hebt erbij. Weet niet of hij er nog is, denk het wel maar kan het voor je vragen(PB je dan even?). Mag ik je nog even heel erg feliciteren met je huisje. Wat geweldig zeg, heb je topic laatst voor het eerst gezien en wat een hel waar je nu in zit zeg. Ben heel blij voor jullie, echt jullie verdienen het!
Dank je wel!Maar nee liever geen konijn of zo.Ik heb het er niet met ze over gehad hoor,ze zijn allang blij dat de poes mee mag.Was puur omdat mijn zus een nestje heeft en dan smelt ik. Poes is bij mijn ex.
en je ex zal wel niet bereid zijn even een kitten in huis te nemen? Dat ze samen over kunnen? Je zou anders ook kunnen kijken of je ze de eerste weken gescheiden kan houden, of kan je zus misschien de kitten een week of 4 langer houden, dan kan jullie kat eerst wennen? Dan zou het wel kunnen.
Nee ex werkt niet mee..die is al blij als hij van deze af is...we wachten eerst een poosje en dan gaan en dan gaan we het proberen..bedankt allemaal!