problemen met auto van een ander op mijn naam

Discussion in 'De lounge' started by Crazycat, Aug 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    hallo dames.

ik heb een vraag
    het betreft hier niet om mij persoonlijk. maar
    overeen familie lid.

ze is zo dom geweest iemand zijn auto ( bus )
    op haar naam te zetten
    zo ook de verzekering en belastingdienst

nu komt het volgende

ze heeft geen aankoop bewijs van de auto die heeft hij
    en onderdeel 1.2.3 heeft ze ook niet
    die heeft hij ook

zei is in feite alleen op papier de eigenaar.

wat kan ze doen om die auto van haar naam af te halen zonder
    dat hij erbij hoeft te zijn
    hij weigert namelijk
    maar zei krijg gezeur met belasting dienst en deurwaarders omdat hij geen rekening betaald.

ze staan dalijk hier aan de deur
    wat kan ik hiermee doen
    is er toch een mogelijkheid om dat ding van haar naam af te halen

( en ja ze weet ondertussen zelf ook wel dat het dom was
    )

HELP

2. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Even bellen met het RDW en nieuwe kentekenbewijzen opvragen. Daarna naar het postkantoor en geregeld...

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    kenteken bewijzen krijg je toch niet zomaar?
    moet je dan geen aangifte doen van vermissing

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    en word dat dan geen valse aangifte omdat je dan wel weet waarr de papieren wel zijn maar niet worden gegeven

5. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Als de auto op haar naam staat, dan is zei ook "officieel" verantwoordelijk voor het betalen van de verzekering en belasting.

De enige manier om de auto van haar naam af te krijgen is of de auto doorverkopen, of de auto te laten schorsen, maar helaas heb je hier de papieren voor nodig.

Het enige wat ze kan doen is de rekeningen betalen zodat je niet nog meer gezeur krijgt met deurwaardes etc..
    en als hij die papieren niet wil afgeven, dan kan zij naar de politie toe stappen en dat maakt niets uit of hij voor de auto betaalde of niet, wand als de auto op haar naam staat dan zijn die papieren ook officieel haar eigendom!!

En het is geen valse aangifte als die papieren haar eigendom zijn en hij er geen afstand van wil doen.

Maar dat er niet meer betaald word door hem maakt geen fluit uit, wand de auto en die papieren zijn haar eigendom dus is zij er ook verantwoordelijk voor. evenals de betalings achterstand/ schulden etc..

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,189
    170
    63
    NULL
    NULL
    Is het een idee om de auto als gestolen op te geven? Is wel gelijk een rigoureuze maatregel en ik weet ook niet of het mogelijk is als die ander alle papieren in bezit heeft.... Maar misschien het overwegen waard als er echt geen andere oplossing mogelijk is?

7. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    2,598
    0
    0
    Volgens mij kan je het rwd bellen en zeggen dat je een deel van je kentekenbewijs kwijt ben. Dan kunnen hun een nieuwe opsturen.

8. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    In feite zijn de papieren haar toch ontvreemd?

Zij heeft recht op die papieren, als eigenaar, en ze worden haar onthouden door iemand die er geen recht op heeft, ook al rijdt hij dan in de auto.

Tenminste, zo zou ik er tegenaan kijken.

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Aangifte doen en onmiddellijk de auto terug halen. Ppfffff dom indd..

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

En nee het is geen valse aangifte zoals de papieren zeggen hetzij HAAR auto

11. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Is het niet mogelijk om aangifte te doen van diefstal van de papieren? Zij weet waar de papieren zijn, maar de politie weet niet dat jij dat weet. Daarna kun je toch gewoon nieuwe papieren aanvragen? Hij staat tenslotte op haar naam.
    Gewoon zeggen dat iemand haar portefeuille uit haar jas heeft gehaald.

Daarna de auto uit laten schrijven ofzo. Die man loopt vast en zeker een keer tegen de lamp.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    aangifte doen bij de politie. zeggen dat hij jou papieren en auto heeft gestolen en hem niet terug wil geven. dan wordt de auto als gestolen geregistreerd maar das niet jouw probleem maar wel die van hem. auto wordt dan via een omweg afgemeld omdat het niet meer jou eigendom is en hiervan krijg je bewijs met datum. alles wat daarna binnen komt bijv boetes hoef je dan ook niet te betalen. als hij dan aangehouden wordt moet hij de gestolen auto inleveren en kan een hoge boete verwachten ivm niet verzekerd en gestolen auto etc.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    De politie heeft het heus wel meteen door hoor, zulke mensen noem je kattenvangers en waarschijnlijk heeft je vriendin hier ook voor betaald gekregen destijds. Ik zou gewoon eerlijk zijn bij de politie en vragen wat te doen.

14. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Ja echt waar is daar een speciale naam voor ik heb daar nog nooit van gehoord weer wat geleerd :D.

15. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Mee eens. Het komt wel vaker voor. Je kan beter eerlijk zijn. Iedereen maakt wel eens fouten, maar als het misgaat moet je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen. Destijds heeft ze bewust die keuze gemaakt toch?

16. kniks

kniks Actief lid

Jan 6, 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    De openstaande rekeningen moet zij gewoon betalen, staan op haar naam en is haar eigen schuld.

Zeggen tegen die vent dat ze die auto van haar naam wil hebben en dat ze anders naar de politie stapt ivm diefstal van auto en papieren.

Als dat niet werkt, aangifte doen, hoewel zoals umm85 al zegt dat zullen ze waarschijnlijk wel door hebben.

Meer zit er helaas niet in.

17. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Iemand anders is het overkomen en ze komen 'hier aan de deur'? :(:D

Edit: zal wel inpandig familielid zijn...

18. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Als de auto op haar naam staat is de auto ook eigendom van haar. Als hij de auto niet "terug geeft" kan je daar dus aangifte van doen MAAR het wordt een ander verhaal als ze bijv getrouwd zijn geweest etc. Zitten veel haken en ogen aan waardoor het al snel een juridische zaak wordt.
    Bel even met de politie zijn kunnen je hierbij adviseren.

19. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zag ik ook staan maar dacht laat ik maar niks zeggen ;)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja de politie gaat echt wel vragen waar ze die auto bijv gekocht heeft, hoe het allemaal gegaan is etc.. ze gaat echt wel door de mand vallen.

Share This Page