Efteling - drukte

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Ik vermijd al jaren de Efteling in de weekenden en vakanties, ivm drukte. Buiten die periodes zijn de wachtrijen kort en is het lekker rustig in het park.

Nu is mijn zoontje op 16-8 jarig en zouden wij graag op de dag zelf (feestje in het weekend) met z'n drieën maar de Efteling gaan. Bij ons zijn de schoolvakanties dan al afgelopen, maar volgens mij nog niet overal. Weet iemand hoe het dat ongeveer met de drukte gesteld zal zijn? De echte zomervakantie piek lijkt me wel weg, toch, of zou dat tegenvallen? Ervaringen zijn zeer welkom!! Alvast bedankt!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

tot 26-08 is het zevenmijlszomer en dus best druk hoor.
    Ook is er nu het 7 pleinenfestijn en nieuwe attractie aquanura waar veel mensen op af komen

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik denk dat het de komende tijd nog we erg druk is.... Hier in het zuiden is het nog vakantie en aangezien de efteling ook in het zuiden is:)

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Wij zijn vorige week geweest en ik heb het zelden zo rustig gezien. Waarschijnlijk lag iedereen op het strand ofzo, maar het was heerlijk. Zelfs Joris en de draak was maar een kwartiertje wachttijd! Dus dat het in de zomer automatisch druk is, is zeker niet waar.

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    16-8 is de vakantie in het zuiden helaas alweer voorbij, maar denk dat het steeds wel druk zal zijn in de efteling.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn vorige week naar de efteling geweest.
    Bij binnenkomst was het best druk, maar als iedereen verspreid is over het park valt het wel mee.
    We hebben het langst in de rij gestaan bij de fata morgana, 30 minuten.
    Voor de rest veel in het sprookjes bos en antonpiek plein geweest....dat is toch het leukst voor de kleintjes.
    Hier was het goed te doen en niet te druk.
    Bij de achtbanen was het wel erg druk...maar daar zijn we ook niet in geweest.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn broer is afgelopen maandag geweest en het was super rustig. Wij gaan morgen.

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij gaan over 2 weken denk ook zo de 16e of 17e....

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ligt er denk ik ook wel een beetje aan wat je wil doen. De grote attracties zoals de python enzo zijn vaak wel druk nu maar wij kiezen er in vakanties voor om naar t sprookjesbos, carnavalfestival, land van laaf en anton pieck pleijn te gaan en dat is prima te doen.

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Zaterdag beginnen in een aantal andere landen ook de vakantie's, weet even niet precies welke, DL volgens mij. En die komen ook echt wel op de Efteling af. Ik denk dat het nog wel aardig druk is!

11. tulip

tulip Niet meer actief

16-8 is de vakantie in het zuiden voorbij, dus ik verwacht het eigenlijk niet zo druk hoor dan.

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

In het Noorden is het nog vollop vakantie dan, alleen de zeeuwen zijn al naar school, het grootste gedeelte heeft nog gewoon vakantie dan.

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik denk dat het best rustig is daar. Als ik tenminste kijk wat de entree kost :$
    Dat is ja gewoon niet normaal meer....

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    is idd nietn ormaal meer. Elk jaar dat ik ga is het weer 2 eurie duurder. Ik ga altijd in de zomer een dagje met 2 vriendinnen dus dan heb ik maar alleen voor mezelf de kosten. Als je met 2 of 3 kids wil dan ga je er bekant aan failliet. PFf

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze jongste is nog gratis maar idd....

16. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

De 16de is op een donderdag,dan is het wel te doen hoor!
    Op zaterdag is zo druk,dat er overal de maximale wachttijden zijn.
    Ik heb een abbo en woon er 10 minuutjes vanaf,dus ik ga regelmatig en als het te druk is ga ik gewoon weer weg :D
    Vorige week op donderdag middag/avond geweest,en kon overal zo doorlopen!

17. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Wij hebben in het noorden tot 4-9 vakantie

18. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen zondag was het prima te doen, langste wachtrij joris en de draak en droomvlucht a 25 minuten.

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Nou, de grote drukke attracties zitten er toch niet in voor ons als we met zijn drietjes gaan, dus dan denk ik dat we het gewoon lekker doen! Gezellig wandelen door het sprookjesbos, carnaval festival, enzv, ik heb er zin in! Bedankt allemaal.

Deel Deze Pagina