pijn in mijn maag

Discussion in 'De lounge' started by Ennas86, Apr 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hee dames,

ik heb al ruime tijd last van mn maag. Misselijk, maagzuur, erg vervelend allemaal. Al paar keer mee naar de huisarts geweest hiermee, maar hij dacht dat het aan de stress lag, dat ik daardoor last van mn maag had en gaf me pilletjes mee.
    Maargoed, stress is stukken minder, maar de laatste week heb ik echt pijn in mn maag. Is continu aanwezig, trekt ook door naar m'n rug.
    Weet iemand een huis-tuin en keukenmiddeltje wat eventueel zou kunnen helpen? Ik bel dinsdag sowieso de ha weer, maar om even het weekend mee door te komen.

Alvast bedankt!

2. tulip

tulip Niet meer actief

misselijkheid daar helpt echt coca cola vaak tegen. geen hele glazen, maar een paar slokjes.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ja dat weet ik idd ja.. heb nu ook gewoon standaard domperidon in mn tas, maar op het moment is het echt pijn.. ben niet misselijk gelukkig...

4. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, nee voor de pijn zou ik zo niks weten. Maar als het echt te erg wordt zou ik wel even langs de HAP gaan hoor, voor hetzelfde geldt heb je ergens een ontsteking zitten ofzo.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Komt de pijn in een soort van aanvallen of is het continue aanwezig?

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    is altijd aanwezig... soms wat meer dan de andere keer, maar ik voel het constant...

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Google even op galstenen en kijk daar of je klachten over een komen,

Succes in elk geval.

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik heb even gegoogled, maar ik heb niet het idee dat dat het is...
    en ik moet zeggen dat ik ook heeel erg bang ben om naar een dokter te gaan, zo'n maagonderzoek lijkt me echt verschrikkelijk!:(

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Hmm, ik dacht in eerste instantie ook aan galstenen, maar als het niet echt een duidelijke aanval is dan zal dat ook weer niet erg waarschijnlijk zijn. Een galsteenaanval is voor zover ik weet echt een aanval, en tijdens zo'n aanval kun je niet zo veel.

Vervelend zeg! Als het echt niet meer te houden is zou ik de HAP bellen, dinsdag duurt dan nog best lang.

Succes!!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou je hoeft geen maagonderzoek.

Je kan een echo krijgen en dan zien ze gelijk of je galstenen hebt daar bij kunnen ze het ook aan je bloed zien of je lever het zwaar heeft. Dat staat in verbinding met je galblaas en dan geeft je lever andere waarders dan normaal.

En moet zeggen toen ik me gal stenen had dan rende ik naar de hap van wegen de pijn.

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    oh oke:) gelukkig!
    nee, het is niet zo hevig dat ik niks meer meer kan, werk ook gewoon, maar fijn is het zeker niet! dus denk idd dat het geen galstenen zijn.. misschien morgen toch maar de hap ff bellen, het duurt ook al een week, is ook wel lang..

12. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Heb je nu ook last van zuurbrand? Want daar kun je ook echt pijn van hebben. Miss is uit proberen of het met een suikerklontje minder wordt.

Gr.
    Carlien

13. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    hey

hier nog eentje met maagpijn. heb t sinds maandag en was zo erg dat ik naar de dokter ben gegaan. heb nu voor 10 dagen pantoprazol 40 mg gehad en dat werkte na 2 dagen( is een maagbeschermer en meteen een zuur remmer waardoor je maag wat meer rust krijgt;)). Hier had ik ook maagpijn, opgeblazen gevoel, misselijk, slapjes werd ik op den duur door weinig eten enz enz.
    Mij heeft t enorm geholpen en ben blij dat ik naar de HA gegaan ben
    Hier leek t trouwens heel erg op een maagslijmvliesirritatie icm een maagzweer. Is door medijn gebruik gekomen voor mijn migraine aanvallen.

14. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    heb gisteravond suikerklontje gehad, maar merkte helaas geen verschil...

15. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36

volgens mij heb ik dat ook al eens gehad... maar het is niet zo dat ik niet eet.. heb gewoon hongergevoel, alleen valt alles als een blok in mn maag, waardoor ie weer meer pijn doet, maar als ik niet eet, word ik misselijk...dusja..

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

ze beginnen met een echo ts. mijn zoon krijgt er donderdag ook 1. ze denken dat hij een maagzweer heeft of galstenen. van zich druk te maken. hij is ook altijd misselijk, overgeven, buikpijn, hoofdpijn. hij heeft 2 weken geleden tabletten gehad die wel hielpen. ( kweet de naam niet meer , waren capsules ) maar een paar dagen later was het er weer.

17. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Als je maagpijn heb, peperemuntje nemen

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik heb voor half 7 een afspraak bij de hap. Pijn is zeker niet minder geworden, eerder erger, dus kan en wil niet wachten tot dinsdag...

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    vervelend zeg.. hopelijk kunnen ze je wat geven en de oorzaak vinden bij nader onderzoek..
    ik heb vorig jaar mijn galblaas laten verwijderen.. ik had ook al maanden last van pijn in mn rug en buik... en toen na 7 maanden kwamen de aanvallen steeds...
    maar die tijd ervoor had ik gewoon pijn continue.. dus het zou wel kunnen hoor maar goed kan van alles zijn..
    hoop in elk geval dat ze het vinden en je van je pijn af kunnen helpen!
    succes !

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wat vervelend zeg! hoop voor je dat ze iets vinden bij de hap!

Share This Page