gezonde maar vooral lekkere snack voor savonds

Discussie in 'De lounge' gestart door bernadet26, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    de 3000ste afval toppic waarschijnlijk maar goed hier gaan we dus weer;)
    niet om echt af te vallen overigens maar meer om uit die kast te blijven.
    nu is een koekje of iets snel gepakt maar daar wil ik gewoon vanaf blijven.
    zit nu aan de komkommer dun gesneden met zoet zure saus, echt heel lekker. dat soort dingen zoek ik. lekker en gezond
    kom maar op:D

2. Delta

Delta Niet meer actief

Paprika in plakjes snijden, insmeren met een beetje olijfolie, bestrooien met peper en wat zeezout, tussen je tosti ijzer gooien of in de grillpan :)

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Zoetzure saus is niet gezond hoor :D puur suiker met andere zooi..

Gezond en laag in kcal: augurken, cherry tomaatjes
    Gezond en goede kcal maar niet perse mega laag: haring, gekookt eitje, bakje havermout, handje amandelen of andere ongebrande of ongezouten noten, rijstewafels met rookvlees of kipfilet, etc

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Gesneden wortels met yoghurt dipje? Cherry tomaatjes, hoef je alleen maar te wassen. Rijstwafel met humus (moet je van houden). Noten, wel de ongezouten en ongeroosterd. Speltcracker met Hüttenkäse.
    Hier nog wat tips.
    https://www.promovendum.nl/blog/gezonde-tussendoortjes-10-gezonde-snacks-die-u-het-water-de-mond-doen-lopen

Vind het ook lastig om gezonde tussendoortjes te vinden. Koekje is zo makkelijk gepakt. Ik ben niet bezig met afvallen (wil juist aankomen), maar ik wil de geraffineerde suiker inname wat beperken. Smoothies zijn trouwens ook erg lekker en vult behoorlijk.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik eet elke avond 500gram kwark en bak 4 eieren. Zit altijd vol en heb geen trek meer in andere dingen.
    Gezond en vol win win

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Elke avond halve kilo kwark en 4 eieren??? Kanonne!

Ik maak vaak rolletjes komkommer (met kaasschaaf in de lengte gesneden) met tonijn of huttenkase. Of salami met augurk of avocado reepjes met kipfilet.

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    :D ik moet echt lachen om je post! :D

On topic... Je kunt beter iets voedzaams eten ipv water in een groen schilletje met suiker/zuur dip ;)

Gooi een handje noten in een mooi schaaltje en geniet van je nootjes :)
    Of een gekookt eitje, stukje kaas, augurk met worst, besmeer je komkommertjes eens met filet american (alhoewel hier veel smaakversterkers inzitten) of eigen gemaakte tonijnsalade. :D

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Augurk is toch ook water in een groen schilletje. Alleen een beetje zuur watertje. ;) Trouwens augurk werkt verzurend op het lichaam en dat schijnt niet goed te zijn. En in veel vleeswaren zit ook suiker, alleen weten veel mensen dit niet.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Walnoten...gezond, lekker en vult

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak wel eens zoetzure saus met echt ananassap (dus wel suiker maar niet geraffineerd), azijn, tomatenpuree of gezeefde tomaten en sambal. Als je het nog iets zoeter wil gepureerd fruit of honing erdoor. Valt mee dus.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Klopt alleen moet ik nu nog maat leren houden!

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hahaha vind het ook niet zo gek dat je daar vol van raakt :D

ik hou van een stokje met mozzarella, basilicum en cherry tomaatje eraan.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ja.
    Nu moet ik wel bekennen dat ik de eieren afwissel met een shake. Dus maandag eieren dinsdag shake etcetc. Beetje variatie ;) anders begin ik straks te kakelen.

14. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik ben ook erg dol op eieren hoor -ik start mijn dag er mee- maar hoe dol dan ook, 4 eieren elke dag (op de shakes na)? Ben je dat op een gegeven moment dan niet zat? Ik wil ook nog een beetje plezier hebben in mijn eten.
    Ik moet dan weer denken aan die duitse jeugdfilm (of serie?) Ravioli, haha.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik neem vaak een paar dadels, walnoten, kwark, zelfgemaakte chips van zoete aardappel, fruit, paprika, augurk met kipfilet.

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nee heb doel voor ogen, wat ik wil behalen. En ik kijk echt uit na mijn eitjes, het is geen straf.

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ik eet 's avonds graag; kwark, proteïne muffins, bananenbrood (gezonde versie), havermout koekjes, groenten (wortels, paprika, tomaatjes enz) cracker met Hüttenkäse en tomaat met zelfgemaakte pesto etc.

Ligt er aan of ik net gesport heb wat ik kies, als ik niet getraind heb neem ik iets minder calorierijks zoals de groenten en als ik wel getraind heb bijv de muffins

En een proteïne shake na het trainen, dat vult ook aardig .

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ja maar ik ga er voor het gemak vanuit dat TS kant en klare zoet zure saus bedoelt en daar staat vaak als 1e en 2e ingrediënt suiker en/of glucose fructose en al die rommel brr..

Zelfde als sladressing.. Men denkt gezond bezig te zijn maar serieus alle sla dressings in de supermarkt zit booooordevol suiker.. Slechts 8 kcal per eetlepel maar wel 6 suikerklontjes per eetlepel ;) ( maar dat zetten ze er dus nooit bij :p)

19. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0

Hoe maak jij je sla aan dan? Want ik dacht dat het geen kwaad kon. Lees geen etiketten, misschien toch maar eens doen!

20. Islah

Islah Niet meer actief

In 6 suikerklontjes zitten toch wel meer dan 8 kcal?

Deel Deze Pagina