Heb jij een Schadeverzekering inzittenden ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Tot nu toe nooit gehad , nu moeten we een nieuwe verzekering per 1 september (is goedkoper.) Nu ben ik toch weer aan t twijfelen.
    Op internet lees je dat de zorgverzekering eigenlijk veel kosten wel betaald en de WA verzekering vd tegenpartij ook een boel, is het dus wel nodig om 3,96 per maand extra te betalen?

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wel eens gedacht aan een eenzijdig ongeval? Of een aanrijding waarbij je zelf de schuldige bent???

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, dat moest toen ik voor de peuterspeelzaal meeging met een uitje. Kost iets van 2 euro per maand bij onze verzekering dus dat valt erg mee.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    ja voor beide auto's.
    schade inzittende en ongeval inzittende verzekering extra.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Aanrijding waarbij je zelf schuldig bent dekt jouw eigen wa verzekering de kosten, staat letterlijk in mijn Centraal beheer polis. In de voorwaarden van CB staat dat de wa verzekering de schade veroorzaakt door jezelf dekt, ook die van inzittende en hier een bedrag voor uitkeert.

Als het iemand anders zijn schuld is keert de wa verzekering van diegene uit.

Een inzittende verzekering is dus eigenlijk overbodig. Ik heb er wel een, puur omdat het bij mij 0.50 ct per maand kost met mijn werkgeverskorting.

7. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
  9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113

Maar is het dan een vast bedrag wat de verzekering uitbetaald, of zijn het gewoon alle onkosten die de inzittende moet maken om weer te genezen?

Wij hebben het wel, altijd ook al gehad

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ja natuurlijk vind het zeer belangrijk

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb hem ook. Mij is inderdaad ook verteld dst je eigen verzekering en/of die van de tegenpartij doe schade betalen. Maar als het ongeluk puur jouw schuld is dan kan het zijn dat niet alles vergoed word. Of een stuk lager dan de normale vergoeding. Dst zou ik voor willen wezenl

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb het ook. Vind het ook fijn als er anderen met me meerijden of de kinderen van anderen.

13. Evientje

Evientje Niet meer actief

Het is bijvoorbeeld ook handig als je een aanrijding krijgt door schuld van iemand anders, dan heb begeleiding na het ongeval, zinder inzittende verzekering is dat alleen betreffende de schade aan de auto...

14. Koon

Koon Niet meer actief

Ja. Ik ben dat verplicht als ik op mijn werk cliënten wil vervoeren in de auto. Dat komt niet vaak voor, maar wel af en toe. Dus voor beide auto's afgesloten.

15. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Mijn man heeft deze wel. Mijn zwager had hem niet tijdens zijn ongeval maar mijn zus kreeg toch het een en ander uitgekeerd en alle zorg kosten vergoed.

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Een inzittendenverzekering is vooral voor de bestuurder zelf. De inzittenden kunnen de bestuurder aansprakelijk stellen voor de gemaakte schade, maar dat kan de bestuurder zelf natuurlijk niet. De WA verzekering dekt het volgende niet volgens de voorwaarden bij interpolis: verwondingen die uzelf als bestuurder oploopt. Dit kunt u wel verzekeren met een inzittendenverzekering.

17. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Yup, die paar cent dat t me kost!

18. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Maar als ik zelf mijn auto in de prak rij en mijn been breek, dan betaalt mijn zorgverzekering gewoon de zorgkosten hoor. Ze betalen alleen niet het indirecte leed wat je er misschien in de toekomst aan over houdt, misschien kun je niet meer full time werken, misschien heb je jaren fysio nodig en heb je alleen een basispakket.

Maar ik vraag me ook af, stel ik val van het balkon en breek m'n been. Dan heb ik toch ook geen verzekering die de indirecte schade in de toekomst vergoed?

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ja heb ik.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ja natuurlijk, alle plaatsen in de auto zijn verzekerd. Ik heb op mijn brommer ook een opzittende verzekering gezien ik mijn dochter wel eens achterop heb. Lijkt me niet meer als logisch

Deel Deze Pagina