Tot nu toe nooit gehad , nu moeten we een nieuwe verzekering per 1 september (is goedkoper.) Nu ben ik toch weer aan t twijfelen. Op internet lees je dat de zorgverzekering eigenlijk veel kosten wel betaald en de WA verzekering vd tegenpartij ook een boel, is het dus wel nodig om 3,96 per maand extra te betalen?
Ja, dat moest toen ik voor de peuterspeelzaal meeging met een uitje. Kost iets van 2 euro per maand bij onze verzekering dus dat valt erg mee.
Aanrijding waarbij je zelf schuldig bent dekt jouw eigen wa verzekering de kosten, staat letterlijk in mijn Centraal beheer polis. In de voorwaarden van CB staat dat de wa verzekering de schade veroorzaakt door jezelf dekt, ook die van inzittende en hier een bedrag voor uitkeert. Als het iemand anders zijn schuld is keert de wa verzekering van diegene uit. Een inzittende verzekering is dus eigenlijk overbodig. Ik heb er wel een, puur omdat het bij mij 0.50 ct per maand kost met mijn werkgeverskorting.
Maar is het dan een vast bedrag wat de verzekering uitbetaald, of zijn het gewoon alle onkosten die de inzittende moet maken om weer te genezen? Wij hebben het wel, altijd ook al gehad
Ik heb hem ook. Mij is inderdaad ook verteld dst je eigen verzekering en/of die van de tegenpartij doe schade betalen. Maar als het ongeluk puur jouw schuld is dan kan het zijn dat niet alles vergoed word. Of een stuk lager dan de normale vergoeding. Dst zou ik voor willen wezenl
Het is bijvoorbeeld ook handig als je een aanrijding krijgt door schuld van iemand anders, dan heb begeleiding na het ongeval, zinder inzittende verzekering is dat alleen betreffende de schade aan de auto...
Ja. Ik ben dat verplicht als ik op mijn werk cliënten wil vervoeren in de auto. Dat komt niet vaak voor, maar wel af en toe. Dus voor beide auto's afgesloten.
Mijn man heeft deze wel. Mijn zwager had hem niet tijdens zijn ongeval maar mijn zus kreeg toch het een en ander uitgekeerd en alle zorg kosten vergoed.
Een inzittendenverzekering is vooral voor de bestuurder zelf. De inzittenden kunnen de bestuurder aansprakelijk stellen voor de gemaakte schade, maar dat kan de bestuurder zelf natuurlijk niet. De WA verzekering dekt het volgende niet volgens de voorwaarden bij interpolis: verwondingen die uzelf als bestuurder oploopt. Dit kunt u wel verzekeren met een inzittendenverzekering.
Maar als ik zelf mijn auto in de prak rij en mijn been breek, dan betaalt mijn zorgverzekering gewoon de zorgkosten hoor. Ze betalen alleen niet het indirecte leed wat je er misschien in de toekomst aan over houdt, misschien kun je niet meer full time werken, misschien heb je jaren fysio nodig en heb je alleen een basispakket. Maar ik vraag me ook af, stel ik val van het balkon en breek m'n been. Dan heb ik toch ook geen verzekering die de indirecte schade in de toekomst vergoed?
Ja natuurlijk, alle plaatsen in de auto zijn verzekerd. Ik heb op mijn brommer ook een opzittende verzekering gezien ik mijn dochter wel eens achterop heb. Lijkt me niet meer als logisch