Kids en hond(en)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jij82, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben eigenlijk benieuwd op dit moment een of meerdere honden heeft samen met kids?

Wij hebben nu 1 hondje, eventueel van plan om eentje bij te nemen, maar 't is niet de bedoeling nu een 2e te kopen die we dan binnen x aantal tijd toch moeten wegdoen wegens tijdsgebrek.

Iemand ervaringen of dit goed te doen is??

Groetjes

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, tijdgebrek? Je hebt altijd wel ff tijd om met de hond te gaan wandelen hoor. Heerlijk juist, met kinderwagen lekker rondje wandelen!

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Wij hadden 4 honden toen onze uk werd geboren, nu nog maar 2 over. Ik heb nooit problemen gehad kwam tijds indelng. Onze uk ging altijd mee honden uitlaten en als ze sliep kregen de honden meer aandacht en trainde zpwiezo 1 avond in de week met ze. Nu zit ze op school en heb k nog meer vind voor ze.
    Ik verwacht met de komst van uk nr2 ook geen problemen.
    Alleen na de bevalling krijgen ze wat minder vachtverzorging, daarom zorg ik dat ze getrimd snel zijn voor ik beval

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben 2 honden, nog geen kinderen maar die komen er wel. En onze honden gaan echt niet weg. Ik maak er wel tijd voor..

Ik ben opgegroeid met 2 honden en mijn moeder had 3 kinderen en het ging prima. Ik zie het probleem niet:)

5. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Da's inderdaad ook mijn ingesteldheid en bedoeling, maar je leest het zoooooveel dat de 'hond weg moet wegens tijdgebrek' :(

Ik wil écht niet 1 van die mensen worden...

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Waarom zou jij 1 van die mensen worden? Daar ben je zelf bij. Dat ligt echt aan jou instelling. Je kunt de hond uitlaten met de kleine en anders dat alleen jou man of jij met de honden loopt.
    Je hebt nu 1 hond, en dat werkt ook toch? Het wordt voor de hond alleen leuker omdat hij een maatje heeft:)
    Jij loopt nog net zo ver en het kost je een beetje meer ruimte.
    Alleen het geld, dat ie iets waar je over na moet denken.. Of je dat hebt, heb je dat dan is het goed:)

Opvoeding van jou huisdier doe je zelf, zodat de hond ook lief is naar jou kind, en vooral! Leer jou kind hoe ze om moeten gaan met een dier, dit vind ik persoonlijk het belangrijkste!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je hebt nu toch 1 hond? Waarom zou daar niet een tweede bij kunnen.
    Ik ben alleenstaande moeder van 2 jongens, en wij hebben ook een hond. Ze komt niks te kort, en de dagen dat de jongens bij hun vader zijn doen we wat meer dan anders. Normaal gaat ze 3 à 4 keer per dag uit, en dan gewoon bij ons in de wijk. Ben ik samen met de hond, dan gaat ze overal mee naar toe. Ik zou ook nog graag 1 erbij willen, alleen sinds kort heeft onze hond epilepsie dus ik weet niet of ik daar nu goed aan doe.

8. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Sinds uk erbij is krijgen mijn honden nog meer aandacht. Ik heb er drie en de visite wist in het begin heel goed eerst de hond dan de baby. Nu is mn zoontje anderhalf en de mopsen zijn zn beste vriendjes.

Ik snap dus ook niet zo goed dat de hond ineens wegmoet. Maar dit is denk ik ook hoe je er zelf mee omgaat

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

1 hond moet uitgelaten worden... en de 2e gaat dan gewoon mee...

hier ook 2 hondjes. En of ik er nou 1 of 4 uit laat. Rondje blijft het zelfde. ..

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier geen hond hoor, maar je hebt toch al een hond? Wasrom zou je dan bang zijn voor tijdsgebrek? Ik neem aan dat je nu ook een x aantal jeer naar buiten gaat met deze hond. Of je er dan met 1 of 2 op pad gaat maakt dan ook qua tijd niet uit, toch? Snap dat probleem dus niet helemaal ;) en qua aandacht geloof ik ook niet zo dat 1 of 2 honden nou zoveel uitmaakt.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb twee honden, maar heb er echt weinig tijd voor nu. Na de eerste bevalling ben ik lang echt ziek geweest en daarna telde ik weer snel aan. Deze zwangerschap is extra zwaar en ik ga echt te weinig met ze wandelen. Hopelijk dat ik na deze bevalling goed herstel en dat het dan op zijn pootjes terecht komt allemaal.

Aan mijn honden merk ik het echt.... ze zijn drukker en vragen om aandacht. Zijn meer gefixeerd op eten e.d.

Moet ik wel zeggen dat ik een partner heb die niets met honden heeft, gaat alleen heel af en toe met ze uit als het echt nodig is. Dus komt echt op mij neer.

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier één hond en een baby van vier maanden. Het is druk ja, maar het wordt steeds makkelijker (laat ik het anders zeggen, de baby wordt steeds makkelijker ;) onze hond is niet zo moeilijk gelukkig).

Heb je voor je hond nu wel genoeg tijd dan? Die moet er ook uit, wil spelen, aandacht etc. Een tweede gaat daar zo in mee. Ik moet er niet aan denken, een tweede hond, maar de onze is ook van groot formaat, dus met twee lopen wordt dan al een stuk lastiger. Weet ook niet wat je wilt, een pup of herplaatser? Beide gaat natuurlijk veel tijd in zitten en met een kleintje op komst zou ik zeggen, wacht een tijdje.

Edit: ik schaam me diep... Ik lees nu pas goed je onderschrift, excuses... :)

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Alle tijd voor de 2 honden. Ik heb 2 kleine kindjes van 1.5 en 3 maanden oud en het is juist heerlijk om elke morgen even een flink stuk te gaan wandelen met de honden! Ben zo 1.5 uur onderweg! En het middagdutje van mijn zoon gaat ook super na zo'n wandeling in de buitenlucht.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier is baby en 1 hond, er is tijd genoeg hoor om wandelingen te gaan maken :) Hebben we een weekje minder gelopen met hem dan gaan we in het weekend lekker naar het bos met z'n allen.

15. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Hier ook een hond en sinds kort een baby :D

Niké heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen na de bevalling. Onze hond is toen in een pension geweest omdat we simpelweg geen tijd hadden om 3x per dag naar het ziekenhuis te gaan en haar ook nog een aantal keer per dag uit te laten.
    Nu moeten we een beetje in het ritme komen. Vind het heerlijk dat ik er elke dag een paar keer kort uit moet om te wandelen. Ze krijgt ook nog dezelfde hoeveelheid aandacht als voor de geboorte, eigenlijk gaat het prima!

16. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Wij hebben 2 honden, een dochter van 3 jaar en ik ben nu zwanger van de 2 de.Ik vind het best pittig, maar dat komt ook omdat ik de honden niet altijd samen uit kan laten. Wegens verschil in energie level.
    De laatste 2 weken zijn ze ook echt te weinig uit geweest, omdat ik zo beroerd ben. En mijn man loopt max maar een kwartier met ze.

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Wij hebben 1 hond maar de hond van mijn ouders is hier ook vaak een paar dagen. En merk dan echt niet dat ik meer tijd kwijt ben (behalve twee hondenbakken vullen en twee riemen omdoen ;))
    Eerder minder tijd want als onze hond alleen is wil ze meer spelen/aandacht en als ze samen zijn (echt maatjes) spelen en slapen ze samen en laten ze mij met rust.

18. Storm

Storm Niet meer actief

Nou, hier is onze lobbes een heerlijk excuus om lekker naar het bos te gaan uitwaaien. Kids gaan vaak mee. Lukt prima hier.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben ook een hond (boxer) en dat gaat prima.. Mijn man laat haar 's morgens uit, ik loop 's middags een flink stuk met de kinderen en 's avonds loop ik een klein rondje. In het weekend gaan we altijd naar het bos, kunnen de hond en de kinderen lekker rennen en zich uitleven. Als ze heel veel energie heeft speelt ze 's middags ook even in de tuin.

We hebben even een lastige periode gehad toen onze zoon niet meer in de wagen ging en hij ook niet netjes bij mij bleef lopen, toen wandelde we een tijdje wat minder.. Maar nu gaat het weer heel goed. Als mijn dochtertje in de wagen zit trekt de hond ook helemaal niet en blijft ze mooi bij mij lopen.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij twijfelen over een eerste hond. Een kleine geElschapshond. Maar ik vind dat ook lastig hoor. Je moet toch veel tijd steken in de opvoeding en het leven met twee kids is al druk.

Deel Deze Pagina