Kinderopvangtoeslag 2012.. Snap der niks van!

Discussion in 'De lounge' started by Sanjor, Oct 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik snap der echt helemaal niks van!
    Heb gehoord dat de kinderopvang duurder wordt.. Maar wat gaat er nou precies gebeuren?

Las ergens dat je per gewerkt uur nu toeslag krijgt.
    Ik werk 4 dagen (waaronder elke zaterdag) Dus 3 dagen opvang.
    Ik werk 8 uur per dag..

Als het echt duurder wordt dan hebben wij serieus een heel groot probleem.. Ik kan niet stoppen met werken omdat we mijn salaris heel hard nodig hebben en dus anders totaal niks meer kunnen betalen. En mijn vriend werkt al 5 dagen per week..

Ik zit als een gek te solliciteren naar een functie waar je meer betaald voor krijgt maar dat is bijna onmogelijk op het moment.. En met het zicht dat ons bedrijf gaat reorganiseren en grote kans er is dat er mensen weg moeten bij ons in de winkel:(

HELLUP! ik raak echt serieus in paniek!

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Nou idd ik word er ook zo moe als die achterlijke belastingdienst nou eens de toeslagen voor 2012 op internet zetten komen we al een end verder
    Ik hou er ook niet van wil gewoon weten waar ik aan toe ben!

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,809
    4,192
    113
    www.nibud.nl kun je voorlopig berekenen wat er gaat gebeuren.
    Let op, dit is wel ex eventuele verhoging van het kdv.
    Mensen raken tegenwoordig veel te snel in paniek van alle berichten die ze horen

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Bedankt voor de site. Ga zo direct met mn vriend kijken.

En van het in paniek raken ben ik het niet helemaal met je eens.. Als je die berichten hoort en dat het duurder wordt (lees: voor ons onbetaalbaar en geen mogelijkheid om te stoppen met werken) vindt je het dan gek dat ik in paniek raak? Dan ben ik failliet!:(

En ja misschien dat het allemaal wel mee zal vallen.. Maar wil me er wel op voorbereiden. Het wordt sowiezo duurder toch?!

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    ja he! Snap niet waarom het zo lang moet duren! Pfff

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,177
    113
    wat in ieder geval gaat gebeuren is dat het bedrag waarvoor je toeslag krijgt bevroren wordt. Dus voor kinderopvang is dat 6,36. Voor BSO is dat 5,93. Gastouder weet ik niet uit mijn hoofd.
    Dus alles wat je kdv boven dat tarief gaat zitten moet je sowieso uit eigen zak betalen.
    Hier bijv: 6,55-6,36=0,19 per uur zelf.
    Daarnaast wordt het aantal uren beperkt. Jij werkt bijv 32 uur, voor kinderopvang wordt maximaal 32*1,4=44,8 uur vergoed. Je zit voorlopig dus safe met 3 dagen (a 10,5 uur?) opvang.

Tot slot gaat de drempel van de vergoeding omlaag. Dat is inkomensafhankelijk.

Het valt allemaal best mee volgens mij.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,177
    113
    #7 Eppo82, Oct 13, 2011
    Last edited: Oct 13, 2011
    Voor ons wordt het ongeveer 100 euro duurder, 2 kids, 2 dagen opvang.
    Wij hebben een 2x modaal inkomen.

Maar goed het ligt ook aan de hoeveelheid kinderen en dagen opvang en je gezamenlijk inkomen natuurlijk.

8. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    nouja paniek wil ik niet persee zeggen
    maar ik hou nu eenmaal van structuur wil weten wat er in komt en uit gaat,
    en of het wel de moeite is om te blijven werken

en kan ts haar situatie heel goed snappen dat je dan in paniek raak want waar moet je dan met de kindjes naar toe? als je niet kan stoppen met werken maar geen kinderopvang kan betalen?

en helaas heeft niet iedereen de luxe van een opa of oma die op wil/ kan passen

en de belastingdienst weet nu echt wel al wat we kwijt gaan zijn aan opvang dus zet het gewoon online:p
    voorkomt waarschijnlijk ook een hoop vragen gezeur en boze mensen aan de telefoon:D

9. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    oja en daarbij werk ik flexibel
    in een bejaardehuis, dus zo makkelijk is dat ook al helemaal niet met opvang regelen;)

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    KIJK! Hier heb ik wat aan! Super super bedankt!

11. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Weet iemand hoe t volgend jaar zit, als je allebei wisseldiensten draait? Mijn zoontje gaat woensdag en donderdag naar kdv, maar ik werk niet standaard op woensdag en donderdag....krijg je dan nog wel kot?

12. De belastingdienst kan de informatie over 2012 pas online zetten, als de regering de wet en regelgeving voor 2012 helemaal voor akkoord heeft gegeven.
    Dat betekend dus, dat de 1e EN de 2e kamer hierover uit moeten zijn. Dan pas wordt de belastingdienst op de hoogte gesteld, en kunnen ze de info voor 2012 online zetten.

Dus niet meteen afgeven op de belastingdienst, die zitten ook nog te wachten op de beslissing van de regering!!

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

nou ik hoop ook op snel duidelijkheid!
    Alles is afgelopen jaren fors duurder geworden! En als het me te gek wordt, dan gaan de kinderen echt minder naar de opvang!
    Mijn moeder is bereid wat meer op te passen!

gr brenda

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    @ingrid
    ging meer over de hogere hand ;) de gene die het moeten regelen, haha en in deze situatie geeft de belastingdienst mij informatie dus geef ik daar effe op af :p
    lucht wel is op haha

15. @ Troetjuh, snap ik wel.. Alle begrip. Maar in dit geval is de belastingdienst niet de schuldige, maar die stomme regering!!

Maar ook ik hoop snel op duidelijkheid..

16. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Haha dus we zijn boos op de regering
    Schiet op want we willen weten waar we aan toe zijn!

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Wij hebben inderdaad niet de luxe dat een opa of oma kan oppassen omdat die allemaal werken en niet in de buurt wonen. Verder werkt de rest van de familie ook.. Dus wordt best moeilijk.

Maaar me lieve mannetje heeft even gekeken en we gaan we meer betalen maar valt mee.. Als we via die site kijken zal het ongeveer 50 euro extra zijn.. Dat valt natuurlijk te overzien:)
    Maar ja.. Als ons kdv de kosten omhoog doet dan ziet het er natuurlijk weer anders uit.. En ook als die trage regering weer wat anders bedenkt natuurlijk:p

18. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik heb geen idee:) Hoop dat iemand meer weet... Is ook zo ingewikkeld allemaal;)

19. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij kijken ze niet naar welke dagen je werkt, maar naar hoeveel uren. Als je wisseldiensten draait heeft dat op zich niks met je toeslag te maken. Als je maar niet meer dan 140% afneemt in het geval van een kdv.

20. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Hmmm ik vraag me dan af hoe het gaat met studenten en zzpers. Nou dat zullen we allemaal zien in November!

Share This Page