Placenta voor, 'doffer'gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Female, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik ben er (eigenlijk pas sindskort want ik wist het met de 12 weken echo nog niet) achter dat mijn placenta aan de voorkant ligt.
    Dat verklaart dus meteen waarom ik dit kindje zo 'laat' voelde (18 weken, maar de eerste en vooral het 2e kindje voelde ik veeel eerder).
    Ik ben nu bijna 23 weken en voel dat het steeds wat sterker wordt, en ik voel het ook echt dagelijks.
    Maar het gevoel blijft veel 'doffer' dan bij de vorige 2 kindjes. Het voelt lichter, zachter, doffer, verder weg. Weet even niet hoe ik het moet uitleggen :):D

Begrijpen jullie wat ik bedoel?
    En blijft dat waarschijnlijk het grootste deel van de zwangerschap zo?
    Wat was jullie ervaring?

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij mijn 1ste had ik em ook aan de voorkant en nu aan de bovenkant + een stuk aan de achterkant en dit kindje voel ik inderdaad anders. De 1ste voelde ik ook v.a. 18 weken en voelde hem ook wel goed maar bij deze is het gevoel inderdaad veel directer. Nu doet het soms ook pijn als er flink gepord wordt hihi :):)

3. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Ik voel onze tweede pas sinds de 25 weken goed en vanaf de 28 weken heel erg goed.

4. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    herkenbaar :D
    ik voelde de kleine zelf met 18weken en vriendje pas vanaf 21weken.. ik kan het niet vergelijken met eerdere zwangerschappen aangezien dit ons eerste kindje is.. het doffer gevoel wat je beschrijft is net alsof het kindje ver weg zit, je voelt het wel, maar niet echt bepaald 'dichtbij'..

hier beginnen nu de schopjes sinds een paar weken echt pijn te doen, soms steekt er ook gewoon een voetje ofzo naar buiten :D

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    De placenta ligt bij mij deze keer ook aan de voorkant, maar voel alles behoorlijk goed. Sinds week 14 echt heel duidelijk en nu met bijna 25wk lijkt het wel of ze aan karate begonnen is in m'n buik.

6. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Herkenbaar, we zijn ongeveer even lang zwanger van de tweede :) Ik voel de baby nu pas een week of 2 en mijn man kon een paar dagen geleden ook schopjes voelen. Raar dat ze nu pas zien dat de placenta voor ligt, ik wist dat met 12 weken al. Ik denk ook dat het verschilt waar de placenta precies zit, voor betekent niet dat ie bij iedereen op exact dezelfde hoogte zit. Dus misschien voelt het nu wat doffer maar straks minder?

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik voel ons meisje ook pas sinds vorige week heel duidelijk , daarvoor was t idd n verweg gevoel ze reageert nu ook op duwtjes enzo .
    ik heb het idee dat de placenta nu halverwege mn buik ligt want ik voel haar vooral boven in en onderin bewegen .

8. keano11

keano11 Actief lid

5 feb 2009
    116
    0
    0
    ik ben nu 36 weken zwanger en mijn placenta ligt ook aan de voorkant ik voelde de kleine pas voor het eerst met 18 weken en sindsdien voel ik hem alleen maar aan de zijkanten van mijn buik hij ligt ook al vanaf 26 weken met zijn hoofdje naar beneden en hij is niet meer verranderd van positie en nu ligt tie al 2 weken ingedaald

9. Female

Female Niet meer actief

Fijn om wat herkenning te lezen!
    Hier inmiddels weer een weekje verder en niks veranderd.
    Vind het af en toe wel een beetje jammer, maar het wordt mss nog feller en duidelijker. Lijkt me toch...
    Het blijft tot nu toe echt een groot verschil met de eerste 2 kids ;)

10. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ligt hij ook voor. Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar wat ik voel is inderdaad helemaal niet hard en vaak een beetje dof. Ik hoop dat het nog wel duidelijker word want ik vind het wel jammer!

11. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Oh ja, herkenbaar; al is het bij mij andersom. Bij de eerste lag de placenta voor en nu ligt 'ie achter. Een wereld van verschil!
    Deze keer kon ik de baby al heel vroeg voelen en regelmatig gaat mijn hele buik op en neer en wordt er met knietjes en voetjes alle kanten op gepord. Ik was dus zeer verbaasd en vertelde de VK dat ik minstens een ADHD-er in mijn buik had (voor mij was placenta aan de voorkant normaal)....

Zo duidelijk en veel als ik het nu voel heb ik het bij mijn oudste nooit gevoeld...

Succes...

12. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik had hem ook aan de voorkant liggen, voelde haar voor het eerst met 22 of 23 weken dacht ik, maar schoppen heeft nooit pijn gedaan hier.

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap de placenta aan de achterkant. De schopjes waren al vanaf week 20 regelmatige pijnlijk. Nu heb ik de placenta aan de voorkant, het is nog te vroeg om iets te kunnen voelen maar ik ben wel een beetje "opgelucht" dat ik waarschijnlijk niet veel pijnlijke schopjes zal krijgen.

14. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het toch wel jammer hoor. Niet dat ik zit te wachten op pijnlijke schoppen maar als ik van mensen hoor dat ze echt zo een voet beet kunnen pakken ofzo, dan ben ik toch wel een beetje jaloers. Maar goed, ik moet niet klagen, het belangrijkste is dat alles goed gaat en de baby straks gezond en wel ter wereld komt!

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook zwanger van de eerst en voel het ook niet super duidelijk of veel en ook bijna alleen maar onderin m'n buik.
    Manlief heeft 't net pas kunnen voelen, met 23 weken ongeveer. Maar ook nog niet veel hoor.
    Vind het ook wel een beetje jammer hoor, dat mag gewoon vind ik hoor. Zeker door verhalen van anderen inderdaad. Ach, misschien wordt het nog meer/duidelijker?!

Deel Deze Pagina