Ik zoek even wat inspiratie. Ik ben momenteel weer bezig om een fotoboek te maken, aangezien ik ben blijven steken in het tweede jaar en mijn dochter nu zes is, wordt het wel weer tijd. Van het eerste jaar heb ik een opzet per maand. Tot en met haar eerste verjaardag. Boek twee laat het tweede jaar zien. Ik heb nu het idee dat ik wel wat meer jaren in één boek kan plaatsen. Als je lang genoeg wacht, dan selecteer je veel makkelijker uit al die leuke momenten natuurlijk. Hoe zien jullie foto-albums er eigenlijk uit? Wat is jouw opbouw? Werk je met een thema? Per jaar? Kom maar op met de ideeën!!
Ik probeer een beetje op volgorde te sorteren, dus van januari naar februari etc. Probeer wel ook een beetje bos bij bos en zwemmen bij zwemmen te doen. Vergeet vooral niet wat lieve woorden te plaatsen tussendoor. Een tekstje uit je hart. Dat is erg waardevol tussen de plaatjes. (Dus dat je niet alleen de beelden deelt, maar ook jouw gevoelens voor je kind)
@Tweedeopkomst; ja, die teksten heb ik er ook tussen staan. Ik vertel bij veel foto's in het kort hoe en wat. Al mijn logjes op bijvoorbeeld facebook bewaar ik en zet ik er ook in. Net als de korte statusupdaties die over mijn dochter gaan, bewaar ik ook en verwerk ik ook. Dat maakt het extra leuk!
Ik maak 1 digiaal fotoboek per jaar, althans dat is het plan. Waarschijnlijk worden ze misscihen wel iets dunner als ze ouder wordt, maak je toch minder foto's. Ik doe het een beetje chronologisch, maar inderdaad ook dezelfde soort situaties bij elkaar.
Ik maak een boek per kind per levensjaar (al heb ik wat achterstand daarin ). Daarnaast maak ik een 'jaarboek' van ons als gezin. Daarin alle hoogtepunten, verjaardagen, vakanties, leuke uitjes, grappige bekkentrekkerij en andere dingen die we meegemaakt hebben.
Ik heb de bevalling (kz) los. De eerste 3 maanden in een boek van 120 pagina's. Maand 4 tm 8 en 9 tm 12 ook allemaal 120 pagina's. De foto's staan op volgorde. Geen thema's. Afgelopen jaar moet ik nog doen. Ben nu bezig met een foto/video film. Ik heb een geluidsmix gemaakt van 25 minuten en daarop komen filmpjes en foto's. Filmpjes flink ingekort en voornamelijk zonder geluid omdat de mix dan te horen is.