Juridisch advies

Discussie in 'De lounge' gestart door Casara, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Afgelopen weekend heb ik een ongeval gehad. Daardoor ook al de nodige medische kosten gemaakt aan medicatie en ziekenhuisbezoek. Nu zie ik op de website niks over aansprakelijkheid dan wel betreden op eigen risico. Zou ik degene waar het gebeurd is aansprakelijk kunnen stellen. Ik heb nog lange weg te gaan qua revalidatie. Evt verder toelichten wil ik wel in pb dit ivm herkenbaarheid.

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Sterkte! Via je verzekering een letselschadeadvocaat aanstellen. Je verzekering zal in ieder geval voor je uit gaan zoeken of je iemand aansprakelijk kunt stellen. Lastig in te schatten zo.

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ja dat kan. Heb je een inzittende verzekering? Daar kan het ook.
    Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je hen inschakelen en zij nemen dan de nodige stappen voor je.

Het hoeft dus niet gelijk via een advocaat

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wanneer er bij de ruimte staat betreden op eigen risico is wordt het ws een complexe zaak. Ik denk dat je hiervoor een letselschadeadvocaat in de arm moet nemen om te kunnen betalen in hoeverre je iemand aansprakelijk kan stellen of dat het echt op eigen risico is. Het hangt er echt vanaf wat er heeft plaatsgevonden en of het voorkomen had kunnen worden.

Zelf heb ik een ongeluk met de auto gehad en een letselschadeadvocaat in de arm genomen. Het is een erg lange weg omdat er een aantal jaar overheen gaat om te kunnen bepalen wat jouw eindpunt in je "handicap" zal zijn. Hierop wordt wel/geen en de hoogte van je schadevergoeding op gebaseerd.

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Dat stond er juist nergens! Ik zal eens een en ander gaan uitzoeken vandaag. Ik moet toch rust houden.

6. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Wanneer het een locatie betreft (waarschijnlijk bedrijf) wat gewoon toegankelijk is en niet gesloten voor overige personen (en dan bedoel ik niet d.m.v. een fysiek hekwerk), dan is zo'n bord volgens mij niet rechtsgeldig en is het bedrijf/eigenaar aansprakelijk.

Wel of niet aansprakelijkheid zou ik zeker even door een juridisch adviseur of advocaat laten vaststellen.
    Via hier zul je er niet wijzer worden ;)

7. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Deze bordjes worden op regelmatige basis door rechters aan de kant geschoven. Alles ligt aan de omstandigheden van het geval en de zorgplicht van diegene waarbij het ongeval heeft plaatsgevonden, de drempels van het aannemen van aansprakelijkheid is volledig afhankelijk van de hoedanigheid van de partijen.

Ik zou persoonlijk juridisch advies vragen van een advocaat of jurist. Je moet ervan op aan kunnen dat de advies die je krijgt ook echt strookt met hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
    Ik ben laatste jaar student rechtsgeleerdheid. Ik zou wel kort voor je willen kijken naar je casus, maar uiteindelijk blijft het advies hetzelfde, ga naar een advocaat of juridisch advies bureau!

Sterkte met de situatie!

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Mag ik je pb sturen?

9. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365