Is mijn paspoort nog geldig?

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, Oct 12, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben vast niet de eerste die dit heeft meegemaakt. Mijn dochter heeft mijn paspoort uit de kast gepakt en er een poppetje in getekend. Ik kan nu nergens op internet vinden of het paspoort nog geldig is. Het is op een blaadje waar visums of stempels op komen en niet op het ‘informatieve’ gedeelte zeg maar.

Attached Files:

Gewooniemand, Maslov, jomay and 6 others like this.
  2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Het is wel een leuk poppetje :|

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar als het op een stempel blad is lijkt het me niet 'erg'

SDonya and anica like this.
  3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ja, als de echtheidskenmerken niet beschadigd en je gegevens nog leesbaar zijn dan is er niks aan de hand. Maar! Er zijn landen (zoals bijv. Indonesie) die erg moeilijk kunnen gaan doen. In dat geval zou je je paspoort kunnen omruilen bij de gemeente. Maar als je gewoon binnen Europa reist dan zou het geen probleem moeten zijn.

SDonya likes this.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,662
    27,308
    113
    Female
    1e hit:
    Nieuw reisdocument aanvragen bij beschadiging
    In de volgende gevallen van beschadiging moet u een nieuw reisdocument aanvragen:

• Als de echtheidskenmerken beschadigd zijn. Dit zijn onder andere het schaduwwatermerk en een voelbaar reliëf.
    • Als uw persoonsgegevens slecht leesbaar zijn geworden.
    • Als er pagina's loszitten of ontbreken.

Gewooniemand, Lies1611 and SDonya like this.
  5. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik zou het even navragen bij de gemeente.

SDonya likes this.
  6. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik zou voor de zekerheid even de gemeente bellen.

SDonya likes this.
  7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Aan mijn antwoord heb je helemaal niks, maar ik moet zo hard lachen om dat poppetje :roflmao:

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,362
    1,837
    113
    Female
    Dit is pas relevant als je naar een visumplichtig land gaat. Mocht dat het gevalzijn zou ik even mailtje sturen naar desbetreffende ambassade of bellen.

SDonya likes this.
  9. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Dit inderdaad ik vind hem geweldig :roflmao:
    Kom echt niet meer bij, sorry!!

nizzie86, Bailey07 and SDonya like this.
  10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Alleen als je niet echt lijkt op het poppetjes heb je denk ik een probleem :roflmao:

11. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,479
    6,093
    113
    Female
    Officieel moet je deze laten vervangen. Ook al zijn er geen bladzijden beschadigd of persoonsgegevens onleesbaar oid.

SDonya likes this.
  12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Er zitten als het goed is nog 34 bladen boor het poppetje. Dus bij de 35e vakantie naar een visumplichtig land heb je een probleem :')

De echtheidskenmerken zijn gewoon nog aanwezig. Ik heb een keer perongeluk koffie over mn hele paspoort heen geflikkerd, alles bruin en met vlekken. Was volgens de gemeente geen enkel probleem.

nizzie86 and SDonya like this.
  13. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,479
    6,093
    113
    Female
    Vlekken door koffie o.i.d. zijn anders dan er met opzet in tekenen, dit mag echt niet. Ook al is dit door een kind. Niemand anders dan een bevoegde mag iets in het paspoort tekenen/schrijven/stempelen.

SDonya likes this.
  14. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93

Ja ik denk dat hij ongeldig is

SDonya likes this.
  15. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Ik heb geen antwoord op je vraag maar vind haar wel creatief :)

Gewooniemand, nizzie86 and SDonya like this.
  16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het poppetje is inderdaad ontzettend komisch en creatief gemaakt:roflmao: Ik vind het alleen wel heel zuur als mijn paspoort daadwerkelijk niet meer geldig is. Hij is pas een paar maanden oud! Ik ga maandag de gemeente bellen..

Beausecret likes this.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Waar is het mee getekent? Vroeger waren er van dat inkt verwijder pennen. Al lijkt het me dan juist opeens merkwaardiger bij een controle dan een poppetje

hummeltje5 likes this.
  18. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,751
    646
    113
    Gelderland
    Ik neem aan dat je een paspoort hebt, om naar landen buiten Europa te reizen? (Anders was een id kaart voldoende geweest). Ik zou er zelf geen fijn gevoel bij hebben, dat er in getekend is, als ik er mee buiten de eu reis. Dus ik zou hem vervangen.

SDonya likes this.
  19. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Als je naar landen gaat zonder visum en niet naar Amerika dan zou ik het gewoon laten. Ze kijken dan altijd alleen naar de foto pagina!

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij gaan bijna altijd naar landen waar een visum voor nodig is. Sterker nog, wij gaan eind dit jaar naar 3 verre bestemmingen dus ik heb mijn paspoort absoluut nodig. Ik denk dat ik dit inderdaad moet bespreken met de gemeente na al deze reacties.. Zo zonde als die straks wel vervangen dient te worden!

Share This Page