Hoi iedereen, Ik heb mn babykamer zo goed als verkocht via marktplaats. Het is een hele mooie kamer (heeft onszelf 2300 euro gekost) en gaat voor 500 euro weg. Door de kwaliteit is de kamer wel heeel zwaar. Nu vraag ik me af hoe dit meestal gebeurd. De kamer staat nu nog in elkaar, gesopt en wel om nog even te bekijken. Maar hoe daarna verder als de kijkers tot koop willen overgaan? Halen de kopers het meestal zelf uit elkaar? Zorgen wij dat het in z'n geheel op de begane grond komt te staan? Of moeten wij (de verkopers) zelf alles uit elkaar halen? Omdat we de kamer voor zo weinig weg doen, staat me dat laatste wel een beetje tegen. Heb eventueel bedacht dat mn man met zijn bus de kamer bij de kopers bezorgd (als dat zou passen), maar zou dan wel 50 euro meer vragen Is dit redelijk? Alvast bedankt voor het meedenken.
Wij hebben net zelf de babykamer verkocht van onze oudste zoon. Maar wij hadden het zelf uit elkaar gehaald en beneden neergezet. Zo konden ze het meteen meenemen. Vind dat wel zo netjes. De kopers hadden zelf een aanhanger meegenomen. Wij wonen op de begaande vloer in een eengezinswoning.
Je zou de keus ook aan de kopers over kunnen laten. Dus of laten bezorgen maar dan 50 euro meer, of zelf uit elkaar halen.
Bedankt voor de snelle reacties. Ik had achteraf idd op de advertentie moeten zetten; zelf uit elkaar halen. Als degene die komt kijken niet tot koop over wil gaan doe ik dit alsnog. Extra jammer dat ik er inmiddels hoger geboden is tot nu 35 euro meer. Doe ik verder niks mee als deze eerste geïnteresseerde de kamer zou willen hoor.
Ik haal m altijd uit elkaar , idem met de box / ledikant enzovoort wat we verkocht hebben, heb niet echt behoefte om mensen zeker een uur aan laten klungelen boven..
Je kiest er zlef voor om hem zo goedkoop te verkopen dus dat is niet aan hen vind ik. Ik zou het anders samen even doen. Wie weet nemen ze mankracht mee en slepen ze hem zelf naar beneden.
@Esmeralda: Echt helemaal uit elkaar? Dus niet in grotere meeneembare stukken? Hoe lang met je daar mee bezig geweest?
Hier hebben we hem gewoon met zijn allen uit elkaar gehaald nadat ze het bekeken hadden. Samen naar beneden genomen en daarna in hun busje gezet. Is toch zo gedaan om daar even met zijn allen aan te werken? Is toch geen moeite? Oja ik stond niet mee in te laden...ik stond met tranen in de huiskamer...pffff watje dat ik was hahaha baby tijd voorbij
Overleg anders van tevoren even met de kopers. Er zijn natuurlijk ook mensen die het prettig vinden om het samen met jullie uit elkaar te halen, zodat ze ongeveer weten hoe het in elkaar moet. En bezorgen voor 50 euro kan je natuurlijk ook gewoon aanbieden, ik zou dat aanbod denk ik wel aannemen
Ik vraag nooit teveel voor mn spullen op marktplaats. Gewoon even niet aan gedacht. Met soppen veel moeten schuiven en toen viel het kwartje een beetje ben ik bang. Lood en loodzwaar. Verder ben ik altijd wel handig met bijvoorbeeld ikeakasten, maar dit is echt een taak voor een sterke mijnheer.
Ik denk dat ze het over een kamer van TWF heeft, die zijn vreselijk zwaar dan nog niet te spreken uit hoeveel onderdelen het bestaat..
Ik zou ze de keus geven: door jullie uit elkaar laten halen, ongeacht of daardoor beschadigingen ontstaan of zelf uit elkaar halen. Ik denk dat ze dan kiezen om het zelf uit elkaar te halen....
De mijne was ook van twf....maar toch vond ik het geen moeite....ja oké was wat zwaar maar elkaar helpen is toch niet zo erg?
We halen het deels uit elkaar, eigenlijk zo dat het te vervoeren is. Naar beneden sjouwen mogen ze zelf doen, ml helpt dan wel mee. Soms laten we het intact, om te laten zien dat alles heel is. Laatste keer hadden we de steigerhouten hoogslaper met bureau verkocht. Ze is toen komen kijken en hebben later een ophaalafspraak gemaakt. We hebben het toen we uit elkaar gehaald. Maar andere vraag je het toch aan de verkopers wat ze willen.
Ik vind het zelf behoorlijk vervelend om bij iemand anders boven in een kamertje nog een uur te moeten staan schroeven. Maar het in elkaar zetten is daarna misschien wel makkelijker? Persoonlijk zou ik het dus niet nemen als het niet uit elkaar is gehaald en ik haal het voor een ander ook uit elkaar en help met sjouwen enzo. Heb de kamer van mijn oudste tweedehands overgenomen en die man had alles gemerkt en genummerd. Echt superhandig en heel netjes. Vind de prijs die mensen betalen daar trouwens los van staan.
Ik zou hem zelf uit elkaar halen en dan puur om de reden dat ik vreemde mensen in huis niet prettig vind, dus zo snel mogelijk weer weg wil hebben.
O ik zou m'n man er zeker bij laten helpen hoor! (met het tillen dan, het is niet zo'n handige harry ) Het gaat om een kamer van Kidsmill. Even kijken of de foto lukt.