Ik stuur mijn vriend vanochtend een grappige foto van ons dochtertje. Krijg ik een smsje terug wie er op bezoek is. Nou niemand. Hij vraagt wie die foto dan stuurde. Nou, ik natuurlijk! Blijkt hij wel de tekst die ik sms van mij te ontvangen, maar de foto die ik stuur krijgt hij van een vreemd nummer. Hij belt dat nummer dan vervolgens en krijgt dan de voicemail van een man die wij beide niet kennen.... Dus mijn vriend vraagt of ik nog een foto wil sturen. Dat doe ik dus, en nu krijgt hij de foto van weer een ander nummer binnen. Ook hij belt dit nummer weer. Nu krijgt hij de voicemail van weer een andere man! Mijn vriend denkt dus dat ik hem voor de gek aan het houden ben. Hoe kan dit nou?!
Misschien even contact opnemen met jou en zijn provider. Dat hun het weten hoehet kan. Tis wel vreemd.
Weird! Ik zou mijn telefoonmaatschappij eens bellen en vanavond je telefoon aan je vriend laten zien dat jij het echt stuurde!
Ik zal even de provider bellen inderdaad. Ik hoop niet dat die vreemde mannen op een of andere manier de foto ook hebben ontvangen.
Heel vreemd. Misschien gaat de foto via een andere servernummer (geen idee hoe dat verder werkt. Kwam het eens een keer tegen). Provider bellen?
Ik heb gebeld. Een MMS gaat blijkbaar deels via internet en deels via de provider. Normaal wordt er elke 15 minuten een automatische refresh gedaan,maar bij mijn telefoon was dat voor het laatst op 22 december gebeurt... Dus ik moet even een kwartiertje mijn telefoon uitzetten terwijl zij een refresh uitvoeren. Mocht dat niet werken moet ik met mijn telefoon langs de winkel. Maar de manier waarop deze storing zich uit had de medewerker aan de telefoon nog nooit meegemaakt.
Wauw da's vreemd zeg, heb zoiets nog nooit meegemaakt/gehoord! Het eerste waar ik aan dacht was ook een virus op je telefoon, kan tegenwoordig namelijk ook en is niet zo heel veel over bekend volgens mij wat het precies doet.
Aan de andere kant wel goed dat je op deze manier achter deze storing kwam. Had er ook nog nooit van gehoord.
Heb je dit nummer pas? Het is namelijk zo dat als je een nummer op gegeven moment opzegt en een ander abbo afsluit dat op gegeven moment je oude nummer weer gebruikt word voor iemand anders. Ik heb dit ook eens gehad en bleek dat mijn nummer dus weer aan iemand anders was toegewezen
@true love. Nee vanaf November 2013. Maar elke keer dat ik de foto verstuurde, kreeg hij het van een ander nummer (dus totaal 3 verschillende personen )