kwaliteit kleding primark?

Discussion in 'De lounge' started by oxbow, Sep 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vanavond ga ik met mijn zusje shoppen bij de primark.
    Vrijwel nog nooit geweest, ooit eens een shirtje gekocht een paar jaar terug, maar verder nog niets.

Hoor heel vele berichten dat het daar niet duur is enz en met 4 kinderen is dat toch wel prettig.

Maar hoe is de kwaliteit van primark?
    En valt bijv maat 128 ook echt als een 128?

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ik vind de kwaliteit wel goed, oke je moet niet verwachten dat er (ik zeg even iets geks) er 4 jaar mee kunnen doen, maar mijn zoontje is best wel een actief mannetje (4,5 jaar) en rent en vliegt buiten over op, af en onder.. Heb al veel broeken gekocht daar, en er is tot nu toe 1 een klein btje stuk gegaan..
    Shirts blijven na het wassen ook mooi
    Wel zal ik een maatje groter kopen dan ze hebben, ik vind het klein vallen.
    Wij hebben vorige week een hoop kleding gehaald! Ook leuke winterjassen hebben ze :D

3. Linda89

Linda89 Bekend lid

Jun 19, 2012
    790
    259
    63
    Female
    Eigen ondernemer
    ik ga toevallig nu zo naar de primark, half jaar geleden in rotterdam geweest en alle kleding is nog steeds mooi maar heb het dan ook voor mijzelf gekocht. Over de kleding maten van de kinderen kan ik niet veel zeggen. Zelf heb ik een paar bhs gekocht die vallen wel kleiner uit. Bij mij in ieder geval!! Veel shop plezier het is echt een leuke winkel

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Mijn schoonzus heeft een keer een aantal dingen voor me meegenomen daar, maar helaas viel alles veel te klein! Gelukkig was het meeste voor m'n oudste dochter en kan dat dus nog door naar m'n jongste. Ik zou dus, als je voor kinderen gaat shoppen, even een paar goed passende kledingstukken meenemen ter vergelijking.

5. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Lees even mee, ik ga straks ook naar de primark, nog nooit geweest. Ben benieuwd of het echt zo goedkoop is. :)

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

bedankt voor de reacties.

Ik verwacht inderdaad niet dat het 2 kinderen mee kan, maar als ze er maar een winter mee vooruti kunnen zou mooi zijn.

Tari: veel shopplezier voor straks, laat je even weten of je geslaagd bent?

7. senta

senta Niet meer actief

Ik koop altijd een maatje groter dan dat mijn zoontje heeft dan zit het perfect, en hier al verschillende dingen die inmiddels al ruim 2 jaar meegaan en al in een volgende ronde bij het kindje van een vriendin zitten mag echt niet klagen. Ik zou zeggen gebruik je gezonde verstand dan voel je het wel als het van goede kwaliteit is of niet!

8. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Toevallig ook vorige week geweest, en weer leuk kunnen slagen voor de kids. Ik ging vooral voor de winterjassen, kosten daar weinig en zijn best mooi en uiteraard voor weinig. Ben voor mezelf ook geslaagd.

Kwaliteit vind ik best goed. Ja je kan niet verwachten dat het top kwaliteit is voor die prijs, maar tot nu toe nog geen slechte ervaring gehad kwa kleding. :)

9. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Zaterdag ga ik ook weer eens na de primark shoppen voor onze zoontje.
    Vind dat de kleding lang mooi en goed blijft.
    Het valt idd wel wat kleiner en smaller,maar voor onze zoontje juist fijn omdat hij juist zo smal is hihi.
    Veel plezier vanavond.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ga er gemiddeld een keer per maand heen, soms vaker. Ik ben heel erg tevreden over de kwaliteit. Ik koop er voor mezelf, man en dochter. Gisteren hoofdzakelijk herfst en winterkleren voor haar gekocht. Ik koop een maat groter dan wat ze in de reguliere kleding heeft. En ja het is echt goedkoop! Ik had gisteren 3 flinke tassen vol voor € 148,-

Ik had gekocht:
    4 broeken
    4 pakjes met ieder 7 onderbroekjes
    3 pakjes met 3 hemdjes
    Combisetje hemdje/onderbroekjes
    2 pakjes met 4 sokken per pakje
    Een setje met shirt, rokje, maillot,
    Stuk of 5 shirtjes met lange mouw
    Paar laarzen voor erbij

Voor mezelf vest, sjaal, shirt en sokken. Dan nog een cadeautje voor een kraamvisite.

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    ff goed naar het shirtje kijken, dan zie je wel hoe 'stevig' de stof is. Mijn man heeft er een paar shirt vandaan en die blijven mooi.
    Die deed gisteren een gaastra shirt aan die hij vorige week heeft gekocht en die ging ineens los bij de naad (en nee niet te klein), dus je kan het overal treffen.

Voor dochter neem ik een maat groter.
    Zelf heb ik er vooral pyjama's en die vallen soms ruim, soms klein. dus die pas k meestal ff

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik heb eigenlijk alleen kleding daar gekocht voor mijn jongens en ik ben er erg tevreden over! Het blijft mooi na het wassen en ook de plaatjes op een tshirt van bijv. Cars blijft erg mooi.
    Ik stop ze niet in de droger, dat wel, maar dan nog.
    De zomerkleding van mijn oudste is veel gedragen en veel in gespeeld, maar mijn jongste kan dat straks nog heel goed aan.

De maten vallen naar mijn mening wel iets kleiner uit dan normaal.
    Mijn ouders heeft nu 110, dus ik koop daar 116, en dit zit dan gewoon goed.
    Mijn oudste heeft maat 80 en voor hem koop ik 86.

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de kledingmaten vallen best klein en de kwaliteit...tsjahhh verwacht niet dat je er een jaar of 3 mee kan :d verder is het prima hoor. voor jongens hebben ze niet veel vind ik. ook best saai en oubollig

14. tari

tari Fanatiek lid

Dec 23, 2006
    4,655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Oxbow, nou super geslaagd vandaag!

Mijn zoon heeft maat 134 en die viel prima. De broeken zelfs te wijd. Helaas niet verstelbaar.

Ook voor mijn man een trui shirt en bodywarmer gekocht.

Dochter lief een leuke setje. Moet er niet te vaak komen, leuke prijzen. Een meisje skinny 7, 00 euro. Nou prima hoor.

Hier gaat de kleding maar 1 kund mee, mijn 2 jongens zijn te verschillend. Wat de een leuk staat is voor de ander niets.

15. Linda89

Linda89 Bekend lid

Jun 19, 2012
    790
    259
    63
    Female
    Eigen ondernemer
    Hier ook geslaagd van het shoppen bij de primark vandaag,

voor 120 euro 2 tassen vol.

Voor vriendlief

1 jas,
    4 basic shirtjes
    1 shirtje met print
    2 paar extra warme sokken voor op de bouw in de winter
    1 grijs v hals shirt met lange mouwen

voor mij
    1 truitje
    1 pyjama broek
    1 riem
    2 tassen
    1 sjaal
    2 paar handschoenen
    1 grote toilettas

Cadeautje voor vriendin en vriend
    1 boxpakje met leuke diertjes erop
    en 1 mutsje

16. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    En wat gescoord ?

Ik heb wel eens wat gekocht, maar je moet niet verwachten dat het jaren meegaat, kijk ook naar de prijs..

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik koop er wel eens wat maar eigenlijk vind ik de kwaliteit over het algemeen slecht... daar is de prijs ook naar natuurlijk. Voor m'n zoontje heb ik er afgelopen voorjaar wat t-shirts gekocht en die zijn wel redelijk mooi gebleven :)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik koop er voornamelijk voor mijn zoon, die is gek op de mannen tshirt voor 3 euro met leuke opdruk. Ook de spijkerbroeken vallen hem daar mooi, hij is erg groot voor zijn leeftijd en kan gewoon 30/30 qua broek aan en deze maat vind ik alleen bij de primark. Voor mezelf haal ik er altijd de corrigerende leggings en wat tuniekjes. Voor dochter slaag ik er niet zo snel.

Qualiteit is overigens wel prima, heb nog steeds tuniekjes van 3 jaar terug en zien er nog prima uit.

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Voor kinderen is de kwaliteit naar mijn verbazing eigenlijk altijd goed en gaat het lang mee.
    Maar voor mij echter niet.
    De onderbroeken die ze daar verkopen vallen gigantisch groot en passen mij niet. De kleding kan je het best met de hand wassen want anders vergaat het na 3 keer wassen. De tanktops lubberden uit na 1keer dragen, overgins ben ik niet dik ofzo waardoor dat gebeurd. Ik heb 1 blouse van Primark en die is nog wel mooi en ik denk ook wel dat die nog vrij lang meegaat. Het hangt er dus maar net vanaf wat je er koopt. Ik ben er 2/3 keer geweest maar koop er niks meer voor mijzelf behalve iets van een huisbroekje ofzo (die blijven ook lang netjes).
    Veel dingen daar zien er erg leuk uit maar na 1 keer wassen is het echt gedaan en ik heb geen tijd om alles met de hand te doen.
    De kinderkleding heb ik mij wel altijd over verbaasd, alleen hebben ze vaak maar een paar dingetjes die ik om aan te zien vind.

20. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik was er woensdag en zag té leuke laarzen voor mijn mini. Maar ik durfde niet, ze was er niet bij,en ik heb geen idee van hoe kinderschoenen vallen daar.
    Gewone (kinder)kleding valt meestal klein.

Share This Page