Met je tenen tegen de rand van Birkenstocks-slippers. Irritant lopen of niet?

Discussion in 'De lounge' started by hanna76, Jun 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Wie van jullie heeft Birkenstocks (teenslippers) en komt met de grote teen tegen de rand van de slipper aan? Hoe loopt dat? Irritant of gewoon goed?

Ik heb hier Birkenstocks in maat 39, maar ik overweeg maat 38 te nemen. Maar dan weet ik zeker dat ik met mijn linkerteen tegen de rand aan ga komen. Mijn linkervoet is ietsje groter dan m'n rechtervoet. Nu in maat 39 zit m'n (grotere) linkervoet prima, geen teen tegen de rand, maar m'n (kleinere) rechtervoet heeft naar mijn idee te veel ruimte in deze maat. Dus die zou beter maat 38 kunnen hebben. Maar ja, dan zit je dus weer met m'n grotere voet... ;) Dus hoe irritant is het met het lopen als je grote teen tegen de rand aankomt?

Groetjes,
    Hanna

2. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Misschien een idee om ze gewoon even te gaan passen en er een rondje mee te gaan lopen?

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Nou, ik wil een donkerblauwe kleur die ik eigenlijk alleen maar online kan vinden...

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je kan ze toch ook even in een andere kleur passen maar wel dezelfde maat? ;) :D

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    O jaaaaaaaaaaaaa.... :) Maar er zijn er toch vast wel mensen die met hun tenen tegen de rand lopen?? (dan is dit even de makkelijke weg... ;))

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb ze in maat 37 en 38 (heb normaal altijd 38) en bij geen van beiden ergens last van.

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik vind ze ruim vallen altijd... zou voor 38 gaan.
    Te ruim is nl ook niet prettig.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Nee, dat klopt. Bij mijn rechtervoet zit maat 39 ook te ruim. Maar wat is dan beter: te ruim (met rechtervoet) bij maat 39 (en linkervoet goed) of te krap (met linkervoet) bij maat 38 (en rechtervoet goed). ;)

9. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Daar wen je zeker aan, en je nageltjes lekker verzorgen en goed kort houden.
    Bij Crocs blijf ik zelf wel tegen de voorkant aan krabben met mijn nagels. Heel irritant. Birkenstock valt idd wat ruim. Ik zou voor 38 gaan.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Heb normaal 40 maar met birkenstocks 39. Toen ik ze na het kopen aan trok merkte ik dat mijn teen inderdaad tegen de voorkant komt. Was eerst bang dat ik ze toch te klein gekocht had:) maar nu zitten ze heerlijk. Voel niets meer van mijn teen tegen de rand;)

11. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

Jan 13, 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had hier hetzelfde probleem ben ook terug naar de winkel gegaan. Hij legde uit dat bij 1 maat verschil alleen de achterkant van de slipper groter is en dus niet bij de tenen. En dat de voorkant na inlopen steeds meer naar voren trekt. Heb hem weer mee naar huis genomen en na een paar dagen inlopen heb ik er totaal geen last meer van. Dus gewoon degene nemen die goed aansluit. Ze moeten echt na je voet gaan staan dan zitten ze echt heerlijk!

12. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Als je toch een andere maat gaat kopen in dezelfde kleur kan je toch 2 verschillende maten aan doen?? ;)

Ik heb ook een maat kleiner als normaal, en mijn teen zit voor tegen de rand. Voet past precies zegmaar, ik heb nergens last van. Het word toch soepel met dragen.

Share This Page