Elke keer als ik overgeef krijg ik na een kwartiertje allemaal vlekjes in het gezicht. Dit is begonnen vanaf dat ik voor de eerste keer voedselvergiftiging had (op m'n 16e) en de dokter zei toen dat het adertjes waren omdat er veel druk op m'n gezicht zat toen (ik had moeite met het overgeven die ene keer) Maar nu is het dus elke keer weer raak, zelfs als het er gewoon met gemak "uitstroomt" het is lelijk en soms lijkt het (zoals nu) alsof iemand me mishandeld heeft...Ze gaan ook pas na een dag of 2-3 weg. Doen geen pijn. Iemand tips?
Ik heb het ook, net kleine bloeduitstortingen rond m'n ogen. Bij mij trekken ze na 'n paar uur gelukkig weer weg. Geen tips helaas.
Ik heb het ook, het komt door de enorme druk. Tijdens mijn zwangerschap heb ik de eerste 22 weken fulltime overgegeven en wat was ik blij dat het toen niet zo was! Geen idee waarom niet, misschien werd ik er goed in en ging het een stuk soepeler (het is maar net waar je je talent in ontwikkeld ). Wat je zou kunnen doen is snel een glas water drinken voor je moet overgeven. Ik voel feilloos aan wanneer het mis gaat en vaak heb ik daar dan nog wel de kans toe. Het gaat dan een soort van "makkelijker" en daardoor iets minder druk. Maar ik vind het ook vreselijk, blijft echt nog n paar dagen zichtbaar.
Gisteren ging het heel makkelijk, hoefde er geen moeite voor te doen maar alsnog die vlekken. Weten de andere mensen wel gelijk weer dat ik heb lopen braken Het is trouwens niet alleen rond de ogen, hele gezicht zit vol soms. Nu is het vooral op m'n linkerwang.
Ja ik heb t ook overal in mn gezicht dan, blegh zie er dan echt niet uit bij mij. Heb me er ook even serieus druk om gemaakt. Mijn ex was arts en die gaf destijds inderdaad aan dat het gesprongen bloedvaatjes waren. Dus ik vroeg me af 'Als die krengen in mijn gezicht springen, misschien dan ook op andere plekken in mijn hoofd waar het meer kan aantasten dan estetisch aanbeeld?'. Maar hij stelde me gerust dat ik me daar niet druk over hoefde te maken. Verder gebruik ik foundation of poeder als ik er weer n keer last van heb. Sinds de zwangerschap en de geboorte van onze zoon ben ik een stuk rustiger leventje ingegaan, hihi daardoor is het gelukkig bijna nooit meer nodig .
Je kan er weinig aan doen. En dat andere weten dat je gebraakt zou hebben lekker boeiend. Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Je kan ook gewoon zeggen ik heb een allergische reactie of iets. Beetje poeder en faundation erop klaar.