Kapsters, kunnen jullie mij helpen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

2,5 week geleden heb ik mijn haar laten verven.
    Van blond naar rood..

Eerste keer is het niet voorgepigmenteerd, omdat iemand had gezegd nee zo kan het ook wel, je raad het al, na 3x wassen roze.

Na 1,5 week opnieuw geverfd, eerst voorgepigmenteerd, daarna de verf erin(7.66) en toen was de kleur goed, ik natuurlijk helemaal blij.

Na 1x wassen, ja hoor, het neigt weer meer naar bruin in de lengtes, uitgroei is wel goed, maarja dat is natuurlijk mn eigen haar.

Nu heb ik dus geen idee wat te doen, ben naar 3 kappers geweest en advies gevraagd, de ene zegt als je je lengtes wil zoals je uitgroei, moet je er een blondeerwassing in doen, en opnieuw rood maken.

De ander zegt als je er 6.66 overheen doet, van keune(schijnbaar is 'valt' elk merk anders?) dan komt het ook goed.

Wat denken jullie? is dit nog te doen? en wat kan ik het beste doen?

Of kan ik het maar beter opgeven en er een bruin overheen gooien?( wat ik eigenlijk niet wil maar goed)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit is het nu, donderdag geverfd, alles was zoals de uitgroei, zondag gewassen en dit is het resultaat.

3. Luiwammes

Luiwammes Niet meer actief

Sowieso was je rood er enorm snel uit.

En op blond zie je dit ook veel sneller ( ook al is het voor gepigmenteerd )

Ik verf het met 6.66 en geloof 6% peroxide ( zeg ik even snel uit mn hoofd )

En na drie weken was ik er nog rood uit;)

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Ik ben geen kapper, maar ik zou denken inderdaad de lengtes eerst ontkleuren, en daarna je gehele haar een goeie roodtint verven.

Maar zelfs dan heb je kans dat je lengtes de verf gewoon minder goed vasthoudt. Ik weet niet of je hiervoor je haar regelmatig verfde? Want dat merk ik heel erg bij mijn eigen haar, dat vooral in de punten de kleur gewoon minder goed pakt omdat mijn haar te poreus is geworden. En dan heeft ontkleuren ook geen zin meer.

Verder als tip (ik weet niet of je dat al doet?), maar zorg dat je een kleurverstevigende shampoo speciaal voor rood haar gebruikt. Rood blijft een moeilijke kleur om mooi te houden, en zal sowieso sneller terug lopen dan een minder heftige kleur. En heeft veel onderhoud nodig.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Dat rood er sneller uit gaat dat weet ik ja, maar in dit geval wou ik dat ik er 3 weken rood uit kon wassen haha.

Ik weet dat je het goed moet bijhouden, maar na 1x wassen zoveel eruit...?!

@ Noelle
    Ik had hiervoor highlights, regelmatig geverfd ja, niet zoals de meesten die om de 6 weken gaan, ik denk elke 3/4 maanden ongeveer

6. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    ik waste mijn rode haar altijd zo koud mogelijk, en na het wassen gebruikte ik altijd een conditioner gemengd met rode kleurspoeling (manic panic) op die manier kon ik de kleur aardig goed houden.
    En hoe vaker je verft hoe beter het blijft zitten...
    Na het douchen moest ik trouwens wel altijd met bleek door de douche omdat ik een rode gloed achter liet, en had mijn eigen handdoeken.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Ik denk dat je het dan echt van het onderhoud moet hebben, en elke 4 weken je haar weer opnieuw verven. En misschien inderdaad de kleur van Keune eens proberen, om te zien of die beter pakt.

Ik ben maandenlang bezig geweest om mijn haar asblond te krijgen (ik kwam van donker af, ben van mezelf wel blond), uiteindelijk maar opgegeven. Er bleef maar een warme gloed in mijn haar zitten, en een astint hield ook maar een week of 2. Ondanks de zilvershampoo, 2 x in de week wassen en shampoo voor blond haar, was het gewoon niet voor mij weg gelegd ;)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoe werkt dat precies, met die cremespoeling en kleurspoeling?

En ik heb inderdaad ook roze en zwarte handdoeken:p

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    dit is eigenlijk de bedoeling

10. Luiwammes

Dat ga je met licht haar nooit lang behouden.

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Dat is een koele donkerrood, en die komt aardig overeen met de kleur van Keune (zover ik kan zien op google).

Ik zou eerder denken dat je die op een wat donkerdere basis moet zetten, in plaats van blond. Maar ik ben geen kapper, dus of het ook zo is weet ik niet! :)

*Edit: Keune 5.6 is nog net 1 tint donkerder en komt nog meer in de buurt van de kleur van Ariane Grande.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het is de 2e keer wel voorgepigmenteerd he, met bruin..

Dus de hele lichte basis is weg

13. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Maar bruin op blond loopt ook terug, ik denk dat je dit nooit zo gaat krijgen tenzij je elke week naar de kapper gaat?

14. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38

Dat word wekelijks bijhouden idd

15. Luiwammes

Overigens was ik het met een rood shampoo om de kleur te behouden en dan nog loopt hij echt enorm terug.

Rood staat er sowieso al om bekend maar met licht haar was je het rode er nog sneller uit waardoor het bruin gaat ogen.
    En blond haar wat bruin geverfd wordt snel grijs gaat ogen.

Ook al is het voor gepigmenteerd ( want ook dat was je er uit )

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Hoe doe jij het met je haar nu dan?

Althans jij was eerst blond toch? en nu roze?

17. Logan

Logan Niet meer actief

Rood haar is heel bewerkelijk. Ik ken niet alle kleurnummers van alle merken maar ik zou een semipermanente kleuring op de punten zetten met dubbel rood. (Dus een 6.66 bijvoorbeeld, waarbij twee zessen achter de punt voor rood staan.)
    Je geblondeerde ondergrond maakt het hechten van pigment wel erg lastig dus houd er rekening mee dat je dit vaak moet herhalen.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoe vaak is vaak?:p
    En hoe vaak/snel kan je het achter elkaar verven zonder dat je haar van je hoofd valt haha
    (weet niet of het er al bij staat, vorige keer is er 7.66 in gegaan)

Ik vind het zo lastig, ik vind het namelijk ontzettend mooi(als het zou lukken)... maarja ik wil ook niet een jaar met verwassen haar rond lopen met een rode uitgroei haha

Ik heb nog 7.66 liggen thuis en een tube rood contrast? , zou het werken als ik die nog in de punten zou smeren of is dat echt kansloos?

Zit er trouwens veel verschil tussen 7.66 of 6.66?

19. Logan

Logan Niet meer actief

Ligt een beetje aan hoe poreus je haar is. Mijn rode kleur deed ik elke veertien dagen maar dat was gewoon in mijn pauze ;)
    Ik zou in het begin ook elke veertien dagen aanhouden, tenzij het niet nodig is natuurlijk.
    Ik werk met Wella en die heeft een 1.9% en een 4% ontwikkelaar. Ik zou bij jou voor 1.9% gaan.

Een kleurhoogte 7 is iets lichter dan een 6. Bij jou zou ik sneller voor een 6 gaan omdat hij toch iets terug gaat lopen.

Rood contrast kan je toevoegen, hoe meer pigment hoe beter.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ontwikkelaar? is dat hetzelfde als peroxide? of is het weer wat anders?

En doe ik dan alleen de punten elke 14 dagen of dan weer vanaf de aanzet?
    En ben jij dat elke 14 dagen blijven doen? of komt er uiteindelijk wel meer tijd tussen?

Gaat mn haar niet ontzettend afbreken oid als ik dat elke 2 weken doe?

Degene die mijn haar doet werkt met artecolor, ik weet niet of je dat kent?
    Zou het nog lonen een ander merk te proberen of maakt dat niks uit?

Deel Deze Pagina