Hey ladies (en de sporadische man), Vraagje: mijn man heeft enorm last van ingroeiende haren in zijn gezicht. Daardoor krijgt hij steeds puistjes want zodra de haren ingroeien gaat het ontsteken. Die moet ik dan weer met een pincet eruit friemelen, maar het zijn er zoveel dat het bijna geen doen is! Hebben jullie tips hoe we dat kunnen verminderen? (Oh ja, hij is Afrikaans, dus het zijn echte kroesharen) Thanks!
mijn man had dit ook , maar sinds hij geen scheermesjes mer gebruikt maar een baardtrimmer niet meer , is heel vervelend en pijnlijk
Had je reactie nog nieteens gezien, MamavanAma! Baardtrimmer is ook een idee.. Hij wordt er zo gek van, en het ziet er ook niet zo tof uit (in vergelijking met een mooie gladde wang )! Ga eens op zoek, kijken of dat werkt!
Mijn man is ook Afrikaans en had hier ook altijd last van. Hij gebruikt nu speciale ontharingscreme van het merk 'magic'. Dit is speciaal voor de gevoelige donkere huid. Voordeel is dat je het maar ongeveer 1x per week hoeft te doen, waardoor de huid veel rustiger blijft. Het is te koop bij toko's en haarwinkels.
@consider Thanks voor de tip! Ga zeker eens bij de lokale toko kijken! @Kimmeding Van scrubben wordt de huid nog onrustiger, omdat het de haartjes zelf zijn die de ontsteking veroorzaken en met scrubben krijg je die er niet uit.. maar bedankt voor het meedenken!
Mijn man heeft het ook altijd wanneer hij zijn baard laat groein, dus hij moet dan zsm weer scheren. Misschien scheert je man veel te laat??
Hij scheert één keer per week, en zo hard groeit het bij hem niet. Vaker scheren helpt niet (zegt'ie).. Ik probeer al tijden om hem iets vaker te laten scheren maar hij zegt dat het geen verschil maakt, dus tsja... Hij is nogal koppig dus lastig om het af te dwingen!
in t algemeen zeggen ze "niet tegen de haargroeirichting in scheren", maar ja, wijs de haargroeirichting maar eens aan in kroeshaar . Investeer in elk geval in een goed scheermes. Mijn man heeft zware, maar niet krullende haargroei (Midden-Oosters type), en die verdraagt een scheerapparaat juist niet.
En scheren onder de douche? Je hebt toch van die scheerapparaten voor onder de douche. Dan spoelen de haartjes meteen weg zeg maar. En inderdaad niet met scheermesjes maar met een apparaat doen. Mijn vriend kreeg ook altijd uitslag van de mesjes, maar sinds hij met zo'n apparaat scheert (met 3 van die ronddraaiende dingen erop), heeft hij er veel minder last van...
mijn man heeft er ook last van. Scheert wel met een apparaat. Heeft geen kroeshaar trouwens Echt heel vervelend voor hem. Want die dingen gaan behoorlijk ontsteken
Denk dat ik hem dan maar een goed scheerapparaat voor z'n verjaardag kado doe.. maar eerst iig nog die ontharingscrème proberen! Thanks voor de tips meiden!