2 solli. gesprekken oud werk en nieuw.

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi dames,

Ik zit een beetje met een dilemma.
    Ik zit al een tijd zonder baan en heb veel gesolliciteerd! Eindelijk werd ik dan een keer terug gebeld dat ik op gesprek mocht komen voor 2e assistent manager, helemaal super. Nou zou ik afgelopen zaterdag gebeld worden of ik op 2e gesprek mocht komen pf niet.. nou ik ben dus uiteindelijk pas dinsdag gebeld en ik mag komen (waren maandag en zondag dicht). In die tussen tijd zei mijn vriend steeds bel je oude werk op die hebben vast wat voor je. Nou zo gezegd zo gedaan. Ze had net nieuwe mensen aangenomen maar was blij dat ik belde.
    Ik heb straks dus om 11 uur een sollicitatie gesprek op mijn oude werk. Volgens mij heeft ze zitten schuiven met mensen.
    Ik vind het persoonlijk erg lullig om misschien te moeten zeggen dat ik toch voor t nieuwe werk ga. Mijn vriend zeg denk aan jezelf. Wees eerlijk tege je oude baas over dat je nog een gesprek hebt en dat je wilt af wachten. Maar ik vind het zo lullig, waarschijnlijk verdiend t nieuwe werk beter maar daar heb ik vrijdag pas n gesprek mee.

Tips?

2. singa

singa Niet meer actief

Ik zou zeggen kies voor jezelf hoe lullig dat op dat moment ook voelt. Ik heb ook wel eens 2 gesprekken tegelijk gehad en ben toen wel zo eerlijk geweest en heb toen nog 2 maanden zonder werk gezeten omdat het andere werk later begon. (het eerste was uitzendwerk voor precies die 2 maanden)
    Dat gebeurd mij echt geen 2e keer. Dan maar niet eerlijk.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik snap je dilemma maar zou idd aan jezelf denken, dat doen werkgevers namelijk ook. Werkgevers moeten toch ook snappen dat als je solliciteert niet eerst rustig afwacht dat als je voor het ene niet aangenomen wordt, je dan pas verder solliciteert.

Ennuh eerst maar eens horen wat je oude werkgever te bieden heeft. :) Veel succes straks!

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ai, ja dat is ook vervelend ja.
    Ik snap wel dat iedereen eigenlijk gewoon aan zichzelf moet denken.. t is tenslotte je inkomen. Maar goed, t haalt niet weg dat ik dit best lullig vind als mijn oude baas wat heeft zitten schuiven. Het nadeel hier is wel dat het wat verder rijden is en er in de buurt geen gratis parkeergelegenheden zijn. (ben verhuisd, woon er verder weg van, dat weet ze volgens mij niet)
    Ik hoop echt dat ze nog niet heeft zitten schuiven en dat ze gewoon alvast een gesprek wilt.

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    nog mensen met tips?
    ik weet echt niet wat ik moet doen, natuulijk ook niet helemaal wat ik moet verwachten. Ik ga denk ik wel eerlijk zijn, dat ik tóch terug gebeld ben en dat ik dit werk(oude) heel leuk vind en weet wat ik kan verwachten. Maar dat het andere me ook leuk lijkt en dat ik ook rekening moet houden met reistijd, loon enzo... maar ik kan er niet over ophouden dat ik het lullig vind, ik heb haar tenslotte gebeld of ze nog werk voor me heeft, dat ik fulltime werk zoek...

6. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik zou gewoon eerlijk zijn.
    Wat je zelf zegt, je hebt vrijdag nog een gsprek. Dus daarna kan je beslissen wat je doet.

Heb het zelf laatst ook gehad, ik had 2 gesprekken en heb da gewoon eerlijk gezegd. Ik werd vrijdag gebeld dooor de eerste en daar heb ik gezegd dat ik het weekend nog na wilde denken. Na het weekend zelf gebeld en gezegd dat ik het niet ging doen.

Nu zit ik nog steeds zonder werk, maar ben wel blij met de keuze die ik gemaakt heb.

7. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Gewoon eerlijk zijn. Gewoon ook aangeven dat je nog een gesprek hebt en beide wilt afwachten zodat je een geronde keuze kunt maken. Zo denken werkgevers ook zij nodigen toch ook meerdere mensen op gesprek uit....

Succes!!!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon beide gesprekken aangaan en pas daarna je keuze maken! Heb ik 5 jaar geleden ook gehad. Had zelfs 2 daadwerkelijke aanbiedingen waar uit ik kon kiezen. Maar heb wel gewoon gezegd dat ik meerdere gesprekken in verschillende fases had.

En daarnaast... in de huidige tijd met de weinige vacatures die er zijn... ze moeten er maar begrip voor hebben hoor, je kunt toch niet al je geld op 1 paard zetten?

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    uhm snap je gevoel wel, kans is ook groot dat als je nu de ander neemt, je in de toekomst ook geen plek meer krijgt bij oude werkgever, daar ze nu het vertrouwen wel wat kwijt zullen raken. en dat zou ik best begrijpen van hun kant uit.

wel zou ik het gesprek vrijdag ook doen, hoe veel mensen komen er daar op gesprek hoe groot is de kans dat je die baan krijgt??

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie reacties.. jullie hebben helemaal gelijk en idd zeker in deze tijd...
    Hoeveel mensen er komen weet ik niet, wel weet ik dat ze de vorige x maar 3 kandidaten hadden, waaronder ik. Dus nu denk ik 2, lijkt mij tenminste? Ik ga dalijk gewoon heel eerlijk zijn hoe rot ik t ook voor der vind.. hoop dat ze me begrijpt. En idd ik denk niet dat ik nog een keer aan kan komen maarja, daar moet ik dan maar op gokken. Pff, als t eerste werk gewoon afgelopen zaterdag had gebeld had ik nu niet zo'n dilemma gehad en had ik gewoon afgewacht en als t toch niks werd mijn oude baas pas opgebeld.. hhh! Maar ja, moet blij wezen dat ik misschien kan kiezen...

11. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ook al is het je oude werkgever en heb je zelf gebeld, toch vergeten heel veel mensen dat een sollicitatiegesprek OOK een gesprek is om zelf te weten te komen of het werk wat voor je is.
    Je gaat niet alleen op gesprek omdat je wilt dat ze jou aannemen, maar je gaat ook op gesprek om te kijken of jij het werk/de functie/het bedrijf/de arbeidsvoorwaarden bij je vindt passen.
    Zeker niet lullig voelen dus!
    En hoe rot het ook klinkt: in deze tijd zijn er voor jou tien anderen, dus een bedrijf komt echt wel aan haar werknemers!

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Je hebt helemaal gelijk, t is ook zo. Mocht er n volgende x hetzelfde voor doen, dan ga ik niet zo zitten piekeren. ze was hartstikke blij me te zien, gaf zelf aan toch nogwat gesprekken te hebben maar ook heeft ze laten doorschemeren dat ze t leuk zou vinden als ik terug kom want dat scheelt een hoop inwerktijd. Ik heb ook eerlijk aangegeven dat ik in afwachting ben van t andere gesprek. Ik moet haar vrijdag opbellen hoe t andere gesprek is gegaan en wat ik doe. Tja, als t nieuwe werk mij wel n uren contract geeft heb ik de keuze snel gemaakt.

Ik moet eens leren niet zo te piekeren en t gewoon op me af laten komen;)...

Thanks dames was al een stukje zekerder na jullie reacties:D...

13. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Fijn dat het een comfortabel gesprek was!!!

Deel Deze Pagina