Onze hond is nu bijna 11 maanden oud en zo aan het puberen man oh man. Ik wordt er doodmoe van, we hebben net de fase gehad van dat zij probeerde ons uit te laten. Erg leuk. Dat was na 1 keer afgelopen en hebben we mevrouw in een tuigje gehesen, nu kunnen we haar gewoon met leren band uitlaten niet trekken niets meer super. Maar in huis een drama, luisteren doe ik niet. gehoorzaam zijn komt niet in mijn vocabulaire voor, en vooral iets niet doen wat ik niet mag, dan steek ik lekker mijn middelvinger op naar mijn baasjes. Ze is sinds kort uit de bench voor de nachten ze verveelde zich echt suf erin het gaat tenslotte toch goed. Nu heeft ze altijd de eigenschap gehad alles wat van zichzelf is te slopen. Zo ook vanmorgen, ik weet niet wat ze heeft gedacht, maar de grote schoonmaak is geweest. Ze heeft allereerst de kattenbak geplunderd, maar is daar met haar kop in vast komen te zitten dus alles onder het grid, daarnaast haar kussen van de mand gesloopt, alles door de kamer en gang en keuken leuk wel een plaatstelijke sneeuwbui. Toen heeft ze ook de keukenkast open gekregen en mevrouw lag op mijn snijplank te kauwen. PFFFF zeer vermoeiend. Kom ik beneden met de kleine man en die kijkt en zegt dan doodleuk, is wel een beetje bah mama. Ja duuuh Ow enne een kluif of kong geven heeft geen effect hoor die is zo leeg/ op en dan verzinnen we wat anders.
Leuke fase.... Bij ons slaapt één hond gewoon los en de ander in de bench. Als ik die in de bench los laat slapen, wordt er ook vanalles gesloopt. Hoeveel wandelen jullie met het monster? Kan hij zijn energie voldoende kwijt? Wat voor hond is het?
Het is een kruising tussen een duitse herder en een lab Haar dagschema: 5.45 eerste rond half uur. 9.00 2 e ronde 20 minuten om de dag wordt deze gewisseld voor een ronde van een uur 13.00 3e ronde 20 minuten 15.30 uur 4e ronde 20 minuten 18 uur 5e ronde 20 minuten om de dag wordt deze gewisseld voor een ronde van een uur 21 uur laatste ronde 20 minuten Of wel ze krijgt flinke beweging. Elke dag minimaal 1 langere wandeling. de grote rondes loopt ze los, want vanaf januari gaat ze met man mee eens per week naar het bos met de mountainbike.
Helaas geen tips voor je. Maar wij hadden wel zo'n sloopgrage hond. Alles ging eraan. Toen het moment kwam dat ze letterlijk de gaten in de muren vrat!!! Hebben we besloten dat het zo niet langer kon. Nu is ze een terrein aan het bewaken en is helemaal in haar element gelukkig... Hier probeerden we haar tijdens het lopen wat uit te dagen. Dingen op geur laten zoeken apporteren enz. We hebben een redelijke tuin en ze was veel buiten. Ik weet niet of dat bij jullie een optie is? uiteindelijk verveelde zij zich hier toch te veel waardoor we na 2 verschillende beoordelingen hebben gekozen voor het zoeken van een andere baas. Fietsen werd hier trouwens afgeraden want daar bouwden ze nog meer conditie en energie van op waardoor ze zich nog sneller gingen vervelen.
Het gaat er ook totaal niet om dat we dr weg willen doen of wat dan ook, ze sloopt alleen iets wat van zichzelf is. Niets van ons. Het lijkt wel een soort van ontdekkingsfase die ze doormaakt. energie en conditie opbouwen graag zoals je ziet vinden we het ook erg leuk veel met haar te doen en te wandelen en de tijd is ervoor. Dus straks op zondagmorgen lekker mee naar het bos. Heerlijk even een half uurtje energie kwijt en dan niet aangelijnd he.
Oh jee...welkom bij de club van de puberende honden eigenaren, mag ik je een hand geven? Hier ook zo'n drakenjong. 9 maanden is hij nu. Wat hier heel goed helpt, is hem geestelijk moe maken. Speuren, hersenspelletjes, alles om hem eens flink moe in zijn koppie te maken. Vaak helpt dat zelfs nog beter dan ellenlange wandelingen met ze te maken. Je hond klinkt wel als een heel mooie kruising. Heb je een foto, misschien?
Net als bij kinderen.....het is een fááááse! Gaat weer over. Ooit. Zitten jullie wel op cursus met het harige monster?
Op de eerste foto is vorige maand gemaakt, zoals je ziet wat ze doet als ze in de bench zit maakt ze dr achterpoten kaal, ze heeft geen vlooien geen huidirritatie of wat dan ook, (zijn laatst bij de dierenarts geweest voor wegen en alles en even oefenen op de tafel deze heeft gelijk alles nagekeken maar puur verveling ) we geven haar regelmatig een kong, maar om te zeggen dat ze er wat mee doet nee. ze doet er geen moeite voor kan ze er niet meer bij nou dan toch niet. Verder hebben we een houten ding waar je snoepjes in kan doen en dan moeten ze die eruit vissen vindt ze echt niet leuk. Kijkt ze niet eens naar. Madam is makkelijk. De 2e foto was ze 8 weken en 5 dagen. net bij ons. Mama is een duitse herder en papa is een kruising tussen een lab en een wetterhoun vandaar de krullen en witte plekken in vacht.
Nu niet meer op cursus wel als kleintje. Het is niet te combineren meer voor ons met tijden en werk en gezin. (ik werk als man thuis is )
Berg je maar; mijn hond is 3 en inmiddels aan z'n 4e pubertijd bezig... Leukste op dit moment; de katten pesten, eten wanneer hij dat wil, niet luisteren en blaffen om alles wat ie hoort en achter vogels aanjagen ook al zitten ze in de boom... Of buiten. Hij wil dan dwars door de deur heen. En als deze fase voorbij is hebben we geen kind aan hem
Oh nee ik bedoelde dat ook niet hoor. Ik dacht ook niet dat ze weg moest. Maar goed hier ging dus niet alleen haar eigen spullen eraan, Maar echt Alles.. de wasmachine,speelgoed de kasten alles.. We hadden de tip om voornamelijk geestelijk uit te dagen. Bijv glazen potje met sterk ruikende dingen erin ergens in huis verstoppen en laten zoeken dat soort dingen. We kregen ook de tip als ze elke keer gefixeerd waren om een bepaald iets kapot te kauwen. Bijv de mand.. Een doek met listirine in de bek te doen. en later de lisitirine op het 'object van affectie " te smeren. De doek in de bek moet je dan wel door een ander laten doen. Hier hebben we het niet gedaan overigens. Omdat ik dan wel alles met lisitirine in kon smeren. En of het nou zo'n vriendelijke methode is???? Maar frustrerend is het zeker. Hopelijk is ze deze fase snel voorbij.succes
Ik heb nu 2 dekens van 4 euro bij de action gekocht. Succes ermee, ze ligt nu lekker te kluiven op haar kluif in de mand. Daarnaast ben ik gaan zoeken naar de speeltjes die ze had toen ze klein was, ik heb ze net allemaal gewassen dus die kan ze straks weer krijgen kijken of ze dan wat minder sloopt. Verder hebben jullie wel wat tips gegeven. De kattenbak heb ik een haak in de deur en deurposte gemept net dus daar kan ze niet meer bij. Nu afwachten hoe ons spook zich gedraagt.
Welkom bij de club! Wij hebben hier ook zo'n gevalletje puberale hond, een berner sennenhond. Wij hebben ook met onze handen in onze haren gezeten ( figuurlijk dan, want manlief is kaal ) Waar wij het meeste van hebben geleerd is kennis hebben van het ras... Wij hebben naast deze berner ook nog een kruising, en ook hiervan hebben we ons goed ingelezen op alle rassen die er in zitten. Dit is de goedheid zelve, en luisterd wel goed.... Onze honden krijgen op gezette tijden te eten, maar de koekjes en snacks die wisselen continu... Een berner is een gewoontedier. Gister en vandaag een koekje om 20:00 uur geeft de garantie dat ze morgen om 19:55 uur al naast je staat voor het koekje... Een berner is werkhond, kuddes drijven. Onze berner zal ook altijd onrustig zijn als we dus niet thuis zijn,zij met ons mee is, en er 'ontbreekt' iemand van ons gezin. In het begin vonden we dit dus storende dingen en dachten echt fat ze gewoon vervelend was. Nu we de rassenbeschrijving goed kennen, is het veel makkelijker om hier mee om te gaan....
Wat jij zegt klopt helemaal, het zijn ook totaal geen vreemde dingen hoor. Wij zijn vooraf bij een fokker van duitse herders geweest toevallig onze buurman en hij zegt ook nu dat ze hier redelijk om bekend staan tot het uiterste proberen maar als ze er doorheen zijn heb je er een gouden hond aan, dat klopt ook geheel. Wij zijn buiten ook veel bezig met pak en breng spelletjes, veel commando's blijven uitdagen dus. de lab hebben we hiervoor al gehad dus waren we al bekend mee gelukkig. De wetterhoun kenden we niet maar weten we inmiddels ook meer van gelukkig. Ik heb ook wle het idee dat we eruit gaan komen, maar hopelijk snel. Trouwens ze dient nu al de hele middag als voetenwarmer. heerlijk beest
Hier schat van een hond die toen hij kleiner was al zijn eigen speeltjes kussens ed sloopte, ik vind dat geen probleem, zolang hij maar van mijn spul af bleef , ik kocht gewoon goedkoop speelgoed en laat maar slopen, en gaf ook simpele dingen als kapotte sokken een bal erin en gegarandeerd plezier. Hond van vrienden kwam nogal eens logeren en die trok werkelijk waar het behang nog van de muur, wat die me wel niet gesloopt heeft , dan liever hun eigen spullen hoor . En oja het gaat niet altijd over hoor, meneer is 13 en vind het nog steeds geweldig zijn nieuwe speeltjes kapot te kauwen,ach ja mag van mij, kussen blijft hij tegenwoordig prima af want hij weet ondertussen wel dat hij geen nieuwe krijgt en nog lang op de stukken mag liggen
Hier ook gehad ( is nu inmiddels 3,5 jaar) Toen een speelbal gegeven met gaatjes erin, je kon hierin 1 tot 2 kleine brokjes in doen zodat de hond ze eruit moest rollen ( weet even niet hoe ik dit anders moet verwoorden sorry. En wandelen zodat ze hun energie kwijt kunnen.
Haha herkenbaar. Die van ons (bruine lab) is nu 4 en pubert soms nog steeds volgens mij. Ik kan uren wandelen maar dat maakt hem echt niet moe. Hij moet nadenken, jagen bijvoorbeeld en dan gaat het goed. Anders is ie net zo gestoord als toen ie 9 maanden was. Succes het einde is in zicht!