Hier een gewone iPhone 12 (dus geen Pro of Mini), ik gebruik hem voor werk (ook Teams) en eigenlijk gebruik ik hem veel te veel. Maar de batterij trekt dat prima. Hij is nu denk ik 2,5 jaar oud? Qua wennen weet ik niet hoe dat is, ik heb alleen maar ervaring met iOS en vind dat heel intuïtief.
Ja oke, teams is natuurlijk wel erg veel gevraagd. Als je dat hele dagen doet snap ik het wel, maar dat zal op een andere telefoon echt niet anders zijn dan. Ik doe wel veel facetime en dan zie ik mn batterij natuurlijk ook wel zakken.
Ik ben denk ik 6 jaar geleden over gegaan van Samsung naar iPhone en ik zie mezelf niet weer terug gaan. Ik heb de iPhone 13 mini, echt ideaal.
Hier al sinds 2011 iPhones, sinds de 4. Één keer een uitstapje gemaakt naar Samsung (de S10 toen) en spijt als haren op m’n hoofd gehad. Mijn man heeft mijn ‘oude’ 12pro, die is nu 3,5 jaar oud. Accu gaat nog steeds de hele dag mee. Ik heb de 13pro nu bijna anderhalf jaar en accu gaat anderhalve dag mee (en ik zit vastgeplakt aan dat ding). Mijn moeder heeft de 12 nu ruim twee jaar en die is nog als nieuw. Vanaf de iPhone 11 werden de accu’s beter. Natuurlijk hangt dat ook op hoe zuinig je met je accu omgaat en je laadgedrag.
Merk jij een groot verschil tussen de 12 en 13 pro? Is het echt de moeite waard? En hoe bedoel je zuinig met de accu omgaan?
Ik heb altijd iPhone gehad en heb toen een keer voor een Samsung gekozen. Nou daar was ik snel van genezen.. kon er echt niet aan wennen en mijn berichten waren onleesbaar. Kon echt niet met dat toetsenbord omgaan. Ik doe een dag met de batterij van mijn iPhone maar ik zit veel op mijn telefoon en mijn toestel is inmiddels 3 jaar.
Ik ben 2 jaar terug overgestapt van Samung naar Iphone maar liever ga ik weer terug naar een Samsung. Ik vind veel functies op de Iphone zo onduidelijk en vaag en dan dat gedoe dat je iedere keer via apple pay data moet bij kopen voor je foto's etc. Nu kan ik mijn iphone weer niet in de auto opladen omdat Apple weer een functie heeft verzonnen. Mijn man kan zijn Samsung gewoon in de auto opladen en ik en mijn 3 kinderen met de iphone niet, haha Ben destijds overgestapt omdat ik de toestellen van samsung te groot vond en ik wilde een kleinere. Ga binnen nu en een jaartje eens kijken voor iets anders en dan wordt het samsung
Hoe bedoel je data kopen voor foto's? Foto's staan toch gewoon op je telefoon? Opladen in de auto doe ik sowieso zelden. Maar heb een powerbank dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar ben dus ook een beetje bang dat ik niet kan wennen.
Hier ook een echte Apple iPhone fan. Ik heb meerdere uitstapjes gemaakt maar dat voelde echt als vreemdgaan. Een Samsung en lg gehad tussen iPhones door. Dat heb ik geweten, zo gebaald! Ik doe nu 3,5 jaar met mijn iPhone XR. De accu is niet meer geweldig, maar ik red de dag nog wel. Voor de rest is hij nog prima qua snelheid. Ik heb altijd een glasplaatje op m’n scherm dus die is nog nooit gebroken. Idem voor mijn man, die heeft hem al bijna 4 jaar. Allebei heel tevreden!
Hier een iphone 12 pro. Totaal geen probleem met batterij. 1x per dagen opladen met een gemiddelde schermtijd van 3 uur per dag. En mijne is zelfs een refurbished. Dit is mijn 3e iphone. Ooit overgestapt van Samsung, terwijl ik altijd riep dat ik nooooooit een iphone zou willen. Maar was destijds steeds meer ontevreden over de batterij van samsung. Nu wil ik niets anders meer dan iphone. En zeker in combi met apple car play echt top. Wij laden draadloos op in de auto, ook heel fijn
Als je te weinig opslagruimte hebt worden je foto's niet opgeslagen in Icloud en dan moet je ruimte bijkopen. Zoveel foto's heb ik niet in vergelijking met anderen dus dat zegt natuurlijk wel iets. Mijn man heeft Samsung en die hoeft nooit iets bij te kopen. Als nu mijn telefoon kapot gaat of hij raakt zoek dan heb ik zeker 100 foto's die niet opgeslagen zijn en die ben ik dan kwijt. Het zijn gewoon afleggers. Net zoals met die auto oplader, hij deed het altijd dus ik een andere snoertje gekocht en deed het ook niet. Zekeringen vervangen, nog steeds niet en mijn man steekt zijn Samsung erin en hij wordt direct opgeladen. Geen idee of een powerbank werkt op een Iphone, als dit net zo is met de oplader in de auto
Je foto's is dus anders op Samsung als Iphone? Bij mij slaat hij ze nu gewoon op,op mijn telefoon. Heb nu ongeveer 13gb aan foto's erop staan en 13gb aan filmpjes. Moet je daar bij Iphone dan al voor betalen?
Mijn dochter kan haar nieuwe Ipad ook opladen met de powerbank, en mijn neefjes en zwager ook hun Iphone. Verwacht dat dat dus geen probleem is. Al vind ik dat voor mij persoonlijk niet zo belangrijk omdat ik dat sowieso al zelden tot nooit doe. Voor jou wel vervelend!
Huh, ik heb helemaal geen Icloud en nog nooit iets bij hoeven te kopen? Ligt toch gewoon aan hoeveel gb je telfoon is?
Nee hoor, je moet dan even kijken hoeveel geheugen je nu gebruikt en hoeveel geheugen je dan wil kopen in je iPhone. Zou ik wel ruim doen want updates nemen ook steeds ruimte in. Ik heb echter wel iCloud want daar worden ze als backup in opgeslagen. En ook je telefoon als back-up. Wat weer handig is als je bijv een nieuwe iPhone krijgt 1 keer inloggen en hij wordt netjes overgezet.
Hier overigens nooit anders zo’n beetje gehad dan iPhone vanaf dat de smartphones bestaan. En heb van m’n werk wel Android etc gehad en daar kan ik dus niet mee omgaan omdat alles zo omslachtig altijd op allerlei plekken staat. Qua batterij moet je we kijken wat doe ik ermee, ik gebruik heb als een soort iPad thuis dus ja dan is hij wel in een dag leeg. Gebruik je hem echt alleen om te bellen dan doe je er natuurlijk veel langer mee.