Mijn dochter is nu 6 weken oud. Na een moeilijke start met de bv en consulten bij de lactatiekundige dronk ze na ruim een week, met tepelhoedje aan de borst. Meestal geef ik 1 borst per keer, soms 2 wanneer ze meer wil, nog steeds met tepelhoedje. Ze drinkt nu 6 á 7 keer op een dag. Ze slaapt s nachts sinds 2 dagen steeds een uur of 7 achter elkaar, de eerste ochtend voeding daarna gaat prima. Omdat ik over een paar weken weer moet gaat werken ben ik begonnen met (heel rustig) afbouwen van de bv naar 4 voedingen op een dag. De late middagvoeding vervang ik nu sinds 2 dagen door bv uit de vriezer. Daar drinkt ze gemakkelijk meer dan 160cc van en dat gaat steeds heel rustig. Om te zorgen dat ze goed drinkt aan de borst kolf ik als er erg veel spanning op mijn borsten staat er eerst een beetje af en leg ik haar dan aan. Sinds een dag of 4 begint ze bij 2 á 3 voedingen per dag enorm te krijsen na een minuut of 5. Daarbij strekt ze haar beentjes en slaat ze wild met haar armpjes. Soms zit er een boertje dwars, maar meestal kom ik niet achter de oorzaak. Ze spuugt niet veel. Als ik haar rechtop houdt wordt ze na een tijdje meestal wel rustig, maar daarna ook weer onrustig omdat ik het gevoel heb dat ze meer wil. Als ik haar dan weer aanleg begint ze gulzig te drinken, maar na een paar slokken begint ze weer te krijsen. Ik weet zeker dat er voldoende melk is, want ik zie het tepelhoedje gewoon vol lopen tijdens het troosten. Wat kan er aan de hand zijn en wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt!
Heel lastig om op deze manier te beoordelen. Eventueel toeschieten van de melk? Wellicht nog eens contact met de LK zodat zij nog wedervragen kan stellen en een waarschijnlijke conclusie?
ja, ik begrijp dat het lastig is, 't is ook best een heel verhaal. Ik zal de lactatiekundige inderdaad nog maar weer eens bellen.