Hoi dames, Wij zijn precies een jaar bezig om zwanger te worden.Bij de gynacheloog geweest sperma was niet zo perfect maar wordt steeds beter met slikken van vitamine die de gynacehllog gegeven heeft. MIJN VRAAG IS: NA hoeveel jaar zijn jullie begonnen met de vruchtbaarheisbehandelingen.Ik wil nog 4 maanden wachten en dan beginnen.Dus na 1.5 jaar na het stoppen met de pil is dit te vroeg?????
ik vind dit niet te vroeg wij zijn naar de ha gegaan toen we 7 maanden bezig waren.. en zijn nu met de 2de behandeling bezig..
Tja is moeilijk te bepalen omdat iedereen anders is. Wij zijn na 2 jaar begonnen met IVF omdat ik endometriose heb. De andere is onverklaarbaar onvruchtbaar en de ander heeft geen eisprong of de partner weinig zaadcellen. Denk dat het voor iedereen een persoonlijke keuze is, of juist een keuze die daar een arts wordt gemaakt.
Wij direct...maar hier was het zaad ook ontzettend slecht. ICSI was enige uitgangspunt. Je moet doen wat voor jullie goed voelt! Elmo
Wij hadden na precies een jaar onze eerste afspraak bij de gyn. En we zijn na bijna 2 jaar pas echt begonnen met IUI en daarna IVF. Maar ik ben met de andere meiden eens dat je het moet doen wanneer het goed voelt.
bedankt voor jullie reacties. bij mij is er geen enkel probleem alles is perfect alleen de zaad van mijn man is niet zo super goed. de gynacehloog zei dat we een paar maanden nog zelf moeten proberen en dan pas te beginnen met vruchtbaarheidsbehandeling.Ik wacht nog even,hoewel ik het niet willllllllllllllll.hopelijk komt alles goed en wordt ik toch spontaan zwanger zonder aan de behandeling te beginnen.
Oef, ik zou willen dat ik zoveel geduld had... Mag ik ook vragen waarom jullie zo lang hebben gewacht? Was daar een speciale reden voor?
Ik ben na z'n 5 officiele maanden al naar de HA gestapt, maar ik was al wel heel erg lang met de pil gestopt. Eigenlij hadden we toen al zo'n 35 onbeschermde seksrondes erop zitten.. Maar serieus proberen deden we pas zo'n 5 rondes... De reden dat ik toen dus al wel naar de HA was gestapt was dat er een redelijk vermoeden was dat er een probleem was... En helaas: dat klopte... Gewoon doen waar jij en je man jullie je goed bij voelen.
We waren nog jong en ik was heel regelmatig ongesteld, dus wij verwachtte niet dat het zonder de MMM niet zou gaan lukken. Ook had het denk ik een hoop met "schaamte" te maken. Pas nadat stelletjes om ons heen plots "door-de-pil-heen" zwanger raakte (en zij nog maar net bij elkaar waren) vonden wij het tijd om naar de ha te gaan. En onze vermoedens klopte want wij zijn beide kerngezond op vruchtbaarheidsgebied ! En uiteindelijk maar de stempel "onbegrepen onvruchtbaar" gekregen. Ik ben dus nu al ruim 13 jaar van de pil af en vreemd genoeg is het spontaan nooit gelukt, alleen met behandelingen.