ipv peetoom/peettante op geboortekaartje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jee, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ik begrijp het ook niet helemaal. Waarom zetten mensen ook nog eens de namen van peetooms en tantes op het geboortekaartje. ik heb het persoonlijk ook nog nooit gezien!
    Is dat iets wat je perse aan andere mensen wilt laten weten?
    Ik vind het ook niet zo vriendelijk naar rest van de familie toe. Zo van de rol van peetoom en tante is al vergeven, jullie zijn minder goed/leuk/lief/rijk ;) etc.

    En als je je peetoom of tante aanwijst zodat zij de voogdij over kunnen nemen als jullie onvehoopt iets overkomt zou ik dat nooi bij de geboorte al laten vastleggen. je weet nooit hoe de band tussen jouw kind en andere mensen zich ontwikkelt. misschien vinden ze elkaar helemaal niet leuk, of trekken ze juist naar een ander toe!

    Maar goed, dit is mijn mening. Die hoef je niet te delen!

    Veel geluk natuurlijk met die kleine straks, en ik hoop dat je beoogde peetoom en -tante straks gewoon alleen lekkere suiker/knuffel/verwen oom en tante worden!
     
  2. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit me aan bij het voorgaande: waarom wil je het uberhaupt op de kaart zetten? Wat is daar nou de toegevoegde waarde van?
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik snap ook niet waarom je het op het kaartje wilt zetten. Hebben zij een aparte rol dan?

    Ik vind het de woorden peetoom en peettante echt bij een gedoopt kind horen, dat heeft idd te maken met de kerkelijke opvoeding en als je jouw kind niet doopt heeft het ook geen peetoom en peettante nodig lijkt me...
     
  4. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Wij willen toch dat mijn man zijn enige broer en zijn vriendin toch een iets specialer plekje krijgen.Zij zouden zelf ontzettend graag een kleintje willen,wat erg moeizaam verloopt.Mijn schoonzus heeft het er erg moeilijk mee en vandaar dus...
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zit met verbazing sommige reacties hier te lezen. Het is toch een persoonlijke keus die iemand maakt wie of wat er op het geboortekaartje komt. En of dat nou om het gewicht gaat of om de namen van peetoom en peettante. Lijkt mij geen toegevoegde waarde nodig te hebben.

    Kwebbel
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    In dat geval zou ik dus knuffel oom en tante gebruiken !
    Ik denk persoonlijk dat de rest van de familie daar minder problemen mee heeft als wanneer er speciale oom en tante word gezet .
    Iedere oom en tante (mits er een goede band mee is natuurlijk) is speciaal voor een kind .
    Tenminste , wel voor mijn kinderen :rolleyes:

    Groetjes Joyce
     
  7. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bedankt voor de tips!Knuffeloom & tante klinkt wel erg lief!Ik vroeg het ook om persoonlijke redenen dat zij nét ietsje specialer zijn als de rest en verdere ooms & tantes heeft ons kindje niet.Ikzelf heb geen broers of zussen en mijn man heeft 1 broer en met hetgeen wat zij al hebben meegemaakt,verdienen zij een speciaal plekje op ons meisje haar kaartje. ;)Normaal gesproken hadden we het dan ook niks verders op het kaartje gezet,hoor.
     
  8. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm toch wel erg lief van jullie!
    Ik kan natuurlijk ook niet weten wat jullie familiesamenstelling is. Als je een grotere familie hebt is het miss toch weer anders...
     
  9. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Je hoeft je kindje niet te doopen voor peettante of peetoom ken ook zonder doopen
     
  10. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    * zucht *

    Volgens de Van Dale:
    peet·oom (de ~ (m.))
    1 mannelijke doopgetuige => doopvader, peetvader, peter

    peet·tan·te (de ~ (v.))
    1 vrouwelijke doopgetuige => doopmoeder, peetmoeder, petemoei
     
  11. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja maar het houd ook in dat het de verwen personen zijn van het kind.
    Wij wisten eerst ook niet of we hem lieten dopen maar hebben toch de namen erop gezet.
     
  12. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    voor de personen betekend het veel.

    *ZUCHT*
     
  13. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    JIJ-bak!
     
  14. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Inderdaad,het gaat erom dat net deze 2 personen toch net dat beetje meer betekenen en ik denk dat alleen die vermelding al veel doet.
    En dat is onze bedoeling!Vandaar dat ik vroeg naar tips en niet naar meningen! :cry:
     
  15. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Jee

    Als jij je zwager en zijn partner op het kaartje wil vernoemen, vind ik dit een prachtig idee. Je wordt wel aangepakt zeg de laatste dagen! Laat je niet kisten en doe lekker je ding.

    Liefs,
    Elvira
     
  16. Jee

    Jee Bekend lid

    17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hoi Elvira,bedankt! ;)
    Ja,ik denk dat sommige mensen niet echt goed dingen lezen.Het lijkt wel ofdat je hier niks meer mag vragen of je gevoel mag uit.Schijnbaar lok je met je gevoel en gedachtengang telkens toch van die rare reacties op,waar je nou niet echt op zit te wachten. :cry: Mensen zeggen en roepen maar wat,zonder verder te denken en dan moet je je steeds maar weer blijven verdedigen.Bij de dingen die ik neergezet had,deed ik het gewoon uit blijdschap en mijn gevoel,maar jeetje sommige reacties. :confused: Durf nu bijna niks meer te tikken,bang voor van die rare antwoorden.Mag een mens dan niet gelukkig zijn of iets voor een ander doen die voor hun belangrijk zijn ofzo?Dat zie je wel bij deze topic.Vraag je om tips,krijg je de vraag WAAROM?!Daar vroeg ik helemaal niet om.Als ik overal uitleg bij moet geven dan worden het wel hele lange verhalen ;) en sommige dingen en verdriet is gewoon privé...
    Maar goed meis,ik doe inderdaad lekker mijn ding en hoop dat wij mijn zwager en zijn vriendin tot een hele gelukkige oom & tante kunnen maken! :D
     
  17. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik vind het een mooie gedachte Jee! Onze dochter is niet gedoopt en heeft wel een peetoom/peettante vermelding op haar kaartje, onze 2e dochter zal dat ook krijgen.

    Waarom? Omdat WIJ het leuk vinden ;) Overigens zijn haar peetoom/peettante niet eens familie..
     
  18. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    jee , je moet gewoon doen wat je wil hoor, en je moet niet bang gaan worden om te willen tikken wat je wilt, iedereen is nou eenmaal verschillend (gelukkig maar) zolang je het OOK maar voor jullie zelf doet..
    niet alleen om je broer en vrouw blij te maken,..

    je zou bijv ook iets heel moois voor hun zelf persoonlijk kunnen maken en daar iets liefs op kunnen schrijven,..
    dan richt je je persoonlijk op hun,..

    bijv een speciaal aan hun gericht geboortetegeltje, met je geboortekaartje erop,.. neem eens een kijkje ;)

    http://www.ooievaarslijn.nl/main.php?cat=Tegel

    of zo'n leuke klok, met je baby erop en je tekst,.....

    of een mooi hart , met een mooie tekst naar hun toe,.......

    een kaartje gaat na een tijdje de kast in, maar bijv een klok, die tikt jaren door ;)

    http://www.klokkado.nl/Nieuwe%20map/index.htm

    ik hoop dat je iets aan deze TIP hebt ;)

    wij geven iedereen een geboortekaartje, maar mijn pa en schoonma, en nog een paar krijgen van ons een mooi tegeltje als aandenken aan de muur ;)
     
  19. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    In Belgie is het heel normaal op de peetoom en tante op het kaartje te vermelden.
     
  20. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hope dat vind ik trouwens wel een heel leuk idee van jouw, die ga ik ook zeker onthouden.

    En Jee, ik zou ook voor knuffel oom & tante gaan,
    klinkt niet zo formeel als peetoom en peettante maar verwoord het 'lieve' wat jullie er mee bedoelen.

    De reactie's, tja het lijkt tegenwoordig niet anders te kunnen, maar gewoon je vragen blijven stellen, er zijn altijd mensen die wel gewoon reageren hoor. laat je niet uit het veld slaan.
     

Deel Deze Pagina