Vruchtbaarheidstesten voor thuis....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Daantje17, 26 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Ik had van die zelftesten gekocht voor thuis, voor de man en vrouw...

Deze hebben wij beide gedaan en uit die testen blijkt, dat vl verminderd vruchtbaar of onvruchtbaar is....
    Wij hebben nu daarop besloten om naar de arts te gaan deze maand nog of aankomende maand (in mei dus).....

Eigenlijk wat ik me afvraag; hebben meerdere mensen deze testen gedaan? Er staat dat deze testen 95% betrouwbaar zijn.....
    Wat kunnen we verwachten als we naar de arts gaan?
    Krijgen we een potje mee en dat we dat terugbrengen of direct daar?
    Doet een arts dit zelf, is dit per arts verschillend of wordt je doorverwezen naar het zh?

Thnx dames!

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Wij hebben de thuistest van zaadonderzoek, was helemaal goed. Bij de HA bleek er geen enkele zaadcel te zijn.. dus niet betrouwbaar.

Ik zou gewoon even naar de HA gaan, die kan de standaard onderzoeken al uitvoeren.

Daantje17 vindt dit leuk.
  3. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Oh Oke, ben benieuwd wat er dan bij ons uitkomt....
    Huisarts gaan we zoiezo een afspraak maken..

Thnx voor je bericht :)

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat deze testen betrouwbaar zijn. Zo’n test kan geen zaadcellen tellen en kijken naar het percentage van bewegelijkheid en de vorm van de zaadcel zoals het in een een laberatorium gedaan wordt.

Ik zou de uitslag dan ook niet vertrouwen, mocht je wel graag willen weten hoe de zaadkwaliteit is dan zul je inderdaad via de huisarts een semenanalyse moeten aanvragen.

5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wb hoe het gaat is heel wisselend. Ik lees hier soms huisartsen die zelf al een zaadonderzoek laten doen, mijn huisarts stuurde ons direct naar het ziekenhuis. In de doorverwijzingseisen stond wel dat hij al een zaadonderzoek moest doen en een bloedtest op chlamydia maar toen ik het zkh belde zeiden ze meteen dat zij dat toch opnieuw doen dus dat dat niet hoefde. Dus gewoon even overleggen met de huisarts daarover.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze huisarts stuurde ons door, maar wel pas na een jaar zelf proberen (wij hebben het anderhalf jaar zelf geprobeerd) voor het jaar nam de gyn in het ziekenhuis je niet aan, tenzij er familiar bijv al duidelijk is dat jij ook zoiets hebt.

Dus ik hoop dat ze je helpen, maar hou er ook rekening mee dat ze je weg kunnen sturen nog voor een paar maand.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Deze testen zijn idd niet heel erg betrouwbaar.

Ook denk ik dat je huisarts jullie wellicht nog naar huis sturen met het verzoek het nog een half jaar zelf proberen omdat je (nog maar) 8 maanden vd pil af bent.

Chocoladetaart vindt dit leuk.
  8. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Bij ons bleek de thuistest voor hem wel betrouwbaar. Huisarts heeft gelijk 2x sementest aangevraagd en daarna consult uro met nog een test. Uitslag maar 100.000-300.000 cellen wv bijna de helft dood.

Of je de test thuis of zh kan doen ligt aan de afstand. Wij wilden geen risico nemen met 30min reistijd, dus het werd een rustige wc :roflmao: (zonder mij haha, anders kan hij niet)

Succes met de onderzoeken!

Deel Deze Pagina