Ik zit een beetje in tijdnood. Binnenkort heb ik een aantal feestjes achter elkaar, en weinig tijd tussendoor om wat te regelen. Wel maak ik graag zelf wat, dus het leek me leuk om eens te variëren met wat kleine lekkernijen/hapjes in plaats van taart. Liefst iets dat ik van tevoren kan maken. Wie heeft leuke en lekkere makkelijke receptjes voor me? (zonder gelatine graag )
Poffertje, laagje Philadelphia, plakje aardbei, poffertje, Philadelphia, aardbei, poffertje. En dan een tapasprikkertje of cupcake toppers. De laatste kun je ook zelf maken. Even googlen op cupcake toppers printables (free).
Je hebt van verschillende merken complete high tea pakketten waar alleen water bij hoeft, dus brownie, cupcakes en scones. Als je er kleinere stukjes van maakt heb je met twee pakken genoeg voor 20-24 personen. Ziet er op tafel ook heel gezellig uit.
Dit is mijn succes recept super snel en makkelijk en onweerstaanbaar Ingrediënten 225 g zelfrijzend bakmeel gezeefd 200 g suiker 100 g witte chocolade geraspt 1 zakje vanillesuiker 2 eieren 200 g boter gesmolten 1 bakje frambozen zet alles op mijn lijst Bekijk je boodschappenlijst op ah.nl/appie Keukenspullen muffinvorm met 12 holtes, ingevet Bereiden Verwarm de oven voor op 175 °C. Meng in een grote kom het bakmeel met de suiker, witte chocoladerasp, vanillesuiker en 1 theelepel zout. Klop in een andere vorm de eieren los en meng ze met de gesmolten boter. Roer het eiermengsel snel door de droge ingrediënten tot een dik beslag. Schep in ieder muffinvormpje een bodem van het beslag, leg hierop 3 frambozen. Schep hier een grote lepel beslag bovenop tot net onder de rand van de muffinvorm. Bak de cakejes 25 minuten in de voorverwarmde oven gaar en goudbruin.
Mmm dat klinkt goed. Die ga ik onthouden voor zaterdag als we het verjaardagsfeest voor de meiden gaan houden.
Frikandel in 3e snijden, plakje bladerdeeg door midden snijden en een stukje frikandel int bladerdeeg. Eventueel beetje currie erin en dichtrollen. Beetje dicht plakken met water en hup de oven in 220graden voor ongeveer 20min. Hier altijd ipv gebak. Super makkelijk en gaat altijd.op
Vrij standaard maar wel lekker: wrap, philadelphia met bieslook erop, gerookte zalmfilet erop, komkommer en/of rode ui fijngesneden erop. Dichtrollen en in stukjes snijden. chocolade smelten (puur, melk en/of wit...net wat je lekker vindt) nootjes erdoorheen of juist krenten er doorheen of allebei. Op bakpapier kleine hoopjes maken en goed af laten koelen. Je kunt het eventueel ook met gezouten noten maken, zoals pinda's of cashewnoten. Daneroll's croissantjes (de kleintjes) en deze afbakken. Eventueel met wat poedersuiker erop of ze vullen met wat banketbakkersroom. Dezelfde croissantjes kun je vullen tijdens het oprollen met een cocktailworstje en dan bakken.
Zelf pindarotsjes maken is inderdaad een goede, je kunt er evt. ook nog cornflakes doorheen gooien. Een ander superlekker hapje waar je heel veel stuks uithaalt zijn deze snickerbars. Heel goed van tevoren klaar te maken, absoluut niet moeilijk en ZO LEKKER....Mijn mixed kitchen: Mooie én lekkere snickerbars met een gemarmerde chocoladelaag En ja dat geldt ook voor deze fudge....simpel en heerlijk. Mijn mixed kitchen: Chocoladefudge met gemengde noten Wel veel chocola maar goed zoet is het
Zo'n homemade pak voor scones (hoeft alleen water bij), potje lekkere jam in leuk schaaltje kiepen met lepeltje erin en potje clotted cream (jumbo) idem dito. Ik vind dat zooo lekker haha.
Grote fruitsla maken? Bolletje ijs erbij of eventueel wat slagroom of chocoladesaus erbij en je hebt een heerlijkheid.
Erg snelle kaneelkoekjes: Bladerdeeg Gesmolte boter Suiker En kaneel Meng de suiker en kaneel. Verhouding naar smaak. Smeer de bladerdeeg in met de gesmolte boter, bestrooi met het sukermengsel (of haal het bladerdeeg door het mengsel) Snij de bladerdeeg in reepjes of vierkantjes en bak ze af in de oven.
Bedankt voor de reacties. Ik ben idd specifiek op zoek naar zoet. (en vegetariër ) De poffertjes zijn een hele goede, want die heb ik nog liggen. En de kaneelkoekjes ook makkelijk, lekker en snel. Eylem, ik zie vaak leuke en heerlijke dingen bij jou voorbij komen. Ik ga even je links bekijken. Heb nu Kaymak ontdekt, vind dat zo heerlijk, wat maak jij daarmee?
Dank je wel! Kaymak kun je heerlijke hapjes met abrikozen mee maken. Kaymaklı kuru kayısı tatlısı (gedroogde abrikozen gevuld met kaymak)
Whoaaa lekker!!! Thx!! Misschien dat ik gewoon (gemakzuchtig) verse abrikoosjes ga halveren en ermee vul, en een drupje honing erop doe.