Lastige keuze...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mexicang, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Vorige week kreeg mijn dochter een uitnodiging voor een verjaardagspartijtje, waarbij ze gaan zwemmen. Het feestje is volgende week.
    Ze gaan met 8 kinderen en 2 volwassenen. De kinderen zijn (net) 7, sommigen hebben A en B, sommigen alleen A.
    Ze gaan zwemmen in een golfslagbad.

Ook al heeft mijn dochter A en B , ik vind het lastig om dit 'los te laten'. Je leest tegenwoordig zoveel over ongelukken in het zwembad.. En ik persoonlijk vind ze nog jong.
    Ik heb dit aangekaart bij de ouders, zij wimpelen het af met dat ik hun moet vertrouwen.
    Ik voel mij hier niet serieus in genomen.

Mijn eigen gevoel zegt eigenlijk nee, alleen, mijn dochter wil graag, wat ik ook snap. Best een tweestrijd, want wat is wijsheid?
    Iemand ervaring? En hoe kan ik hier het beste mee om gaan?

2. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk, ik zou mijn kind ook niet laten gaan. Vanaf een jaar of 9/10 wel, maar niet met 7 al. Het zou ook niet in me opkomen om op die leeftijd al een zwemfeestje te organiseren. Lastig wel want je kindje wil waarschijnlijk wel graag gaan en voor de jarige ook niet leuk. Je zou nog kunnen voorstellen om als extra begeleiding mee te gaan?

3. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik kan je niet echt advies geven. Ik heb een dreumesje van net een jaar.
    Ik weet ook niet goed in hoeverre en 7 jarige zich kan redden in het water, andere forum leden vast wel!
    Enige tip die ik je kan geven is: volg je gevoel.

Wat ik mij nu afvraag... zijn 2 volwassenen op 8 kinderen in een zwembad voldoende?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zelf zou het niet doen. Hier mochten ze toen wel naar zwemfeestjes in een klein zwembad (15x5 ongeveer) dat afgehuurd werd met 2 man toezicht vanaf de kant. En mijn oudste vanaf 9,5 naar een zwemfeestje zoals die jij noemt, maar zelfs dat vond ik al spannend ;)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je schrijft dat het een golfslagbad is - is het één bad? Zodat ze overzicht hebben en snel kunnen tellen? En is het een heel drukbezocht bad?

Ik vind het twijfelachtig en zou uitgaan van hoe mijn kind zwemt en hoe snel het in paniek raakt... 2 kinderen minder, zou al wel een verschil maken in mijn ogen.. maar dan nog. Het hangt eigenlijk af van hoe goed de kinderen in het betreffende bad in de gaten te houden zijn.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Vind 2 volwassenen voor 8 kids in een golfslagbad wel erg weinig.
    Zou het ook moeilijk vinden maar uiteindelijk wel mijn gevoel volgen denk ik.

Misschien inderdaad zelf ook meegaan als je dat zou kunnen?

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Je gaat gewoon op die dag evt met een vriendin ook naar hetzelfde zwembad. Kan je een extra oogje op dr houden.

Golf zwembad is pittig, 2 kids per volwassenen is al lastig. Maar dat is mijn mening.

8. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Nope, 7 jaar zou ik niet doen.
    Wat je wel kan doen is gewoon mee gaan en je dochter in de gaten houden.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb vorige week een zwemfeestje gehad van onze dochter. We waren met 2 volwassenen en 7 kinderen. De meesten waren 9 en 2 waren er 11 jaar. Eerde dan 9 zou ik niet doen. Mijn dochter wilde dit al toen ze 7 was en ook toen ze 8 werd. Maar in verband met veiligheid heb ik het dit jaar pas toegelaten.
    Als een ander het had gevraagd of ze eerder dan 9 mee mocht, had ze niet gemogen.

10. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het niet doen,niet met maar 2 volwassenen erbij, ik ben ooit in het zwembad geduwd (diepe bad) en door de paniek wist ik niet meer hoe ik boven water moest komen.Ik was toen 7 of 8 met zwemdiploma's...een klasgenootje heeft mij toen geholpen omdat de juffen te druk aan het kletsen waren.
    In de tijd dat ik bij Tropicana werkte heb ik ook heftige dingen meegemaakt,het golfslagbad word best onderschat door menig ouder.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Het betreft een groot zwembad, met glijbaan en achter een muur zit nog een wedstrijd bad, welke ook open is.
    Ik ken het bad en het is er eigenlijk altijd druk. Voorheen altijd woensdagmiddag, maar nu hier overal continurooster is, is het alle dagen drukker.

Ik heb inderdaad voorgesteld om mee te gaan, als extra ogen, maar ze staan hier nog niet echt voor open. Misschien moet dat even bezinken bij ze, want ik heb ook geuit dat ik het geen fijn idee vind en keur daarmee eigenlijk hun idee af, dat is natuurlijk niet leuk om te horen.

Ik vind dat mijn dochter best redelijk goed kan zwemmen, maar ze is ook snel moe in het water. Op vakantie was er altijd iemand van ons in het water, zeker als het erg druk in het bad was.
    Daarnaast is ze soms een ongeleid projectiel ;), ze heeft al drie keer een hersenschudding gehad nadat ze alle drie de keren languit was gevallen, zowel voor als achterover.

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik vind het trouwens heel fijn hier te lezen dat mijn gedachten dus niet zo heel raar zijn. Want zo voelde het wel nadat ik het had aangegeven bij de moeders.
    "Joh, het is een partijtje!" Eh ja... maar het is mijn kind.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, ik zou het ook echt niet goed vinden. Mijn dochter van 7 heeft ook haar diploma, maar als wij zwemmen, moet ze nog bij mij blijven, Er hoeft maar iemand op haar nek te springen en ze gaat kopje onder bijv. Ze zijn fysiek nog niet zo sterk op deze leeftijd. En een golfslagbad vind ik nog wel pittig, zit een sterke stroming in. en dan vind ik 2 volwassenen op 8 kinderen toch echt wel weinig hoor.

Inderdaad zelf mee (al las ik dat de ouders dat nog niet zo'n goed plan vonden)

mexicang vindt dit leuk.
  14. Als ouder zou ik dat nooit willen riskeren.
    Wat een verantwoording!

MaMa, puzzelstukje, Nikki88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit vind ik ook. Ik zou me dan ook aanmelden om mee te gaan, anders zou mijn zoon op die leeftijd echt niet mee mogen. Dan ging ik zelf wel met hem zwemmen in cp ofzo

mexicang vindt dit leuk.
  16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou haar niet alleen durven laten gaan op die leeftijd maar zou haar ook het feestje niet willen ontnemen. Ik zou er dus voor kiezen om haar te laten gaan maar dan ben ik er (of een naaste) op de achtergrond ook bij zodat ik haar in de gaten kan houden.

mexicang vindt dit leuk.
  17. Essie3

Essie3 Niet meer actief

ik zou mijn kind niet laten meegaan. Te weinig begeleiding en kinderen van die leeftijd hebben nog relatief kort hun zwemdiploma. En dat in combinatie met een golfbad vind ik eigenlijk gewoon onverantwoord. Ik kan me ook niet voorstellen dat al die andere kinderen wel mee mogen.

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Mijn dochter is met 7.5 ook naar een zwemfeestje geweest. Eerlijk is eerlijk, ik stond er niet voor 100% achter. Het was het feestje van haar beste vriendin, er gingen in totaal 5 meisjes mee en 2 ouders, het was een overzichtelijk bad en mijn dochter en haar vriendinnen zijn stuk voor stuk "voorzichtige" meiden.

In jou geval (ongeleid projectiel zoals je haar zelf noemt :)) zou ik haar niet laten gaan. De groep vind ik ook te groot voor 2 ouders...

Wanneer ik alleen met mijn 6 en 8 jarige (beiden A en B) in het zwembad ben, heb ik vaak al moeite om ze beiden constant in de gaten te houden ("mam! kijk wat ik kan!") En dat is écht nog wel nodig, er zijn zoveel wildebrassen in het zwembad...

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja dit dus. Ik kan haar vertrouwen, ik kan de moeders vertrouwen, maar ik kan de anderen niet vertrouwen... en ze zijn gewoon nog niet sterk
    Er is nog één moeder welke hier niet achter staat. Maar ook tegen haar werd gezegd 'het is een feestje'...

Weet je, als ze ons gevoel niet hadden weggewimpeld maar er begrip voor hadden getoond, zou het veel makkelijker te bespreken zijn.

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik ga dit nog een keer voorstellen, want dit is op dit moment de enige voorwaarde waaronder ze mee mag.

jessy77 en MiaMaria vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina