tot welke leeftijd een kinderfeestje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Young Flower, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Mijn oudste zoon word 10 jaar dit jaar. En ik speel met de gedachte dit jaar ook voor het laatst een kinderfeestje voor vriendjes te geven. Om meerdere redenen eigenlijk.

Voor de mama's met wat oudere kindjes wanneer stopten jullie ermee?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zo snel mogelijk afschaffen!! hahahahahah hier nog met 10jr nog een feestje.

3. veense

veense Niet meer actief

Met 10 heeft ze hier een slaapfeestje gegeven.
    In de zomer wordt ze 11, ze zit in groep 8 en ik denk dat we om de basisschool af te sluiten met haar 3 beste vriendinnen uit eten gaan ofzo voor haar verjaardag.
    En dan vanaf de middelbare school nodigt ze maar gewoon een paar vriendinnen uit voor taart en ander lekkers. Jammer is wel dat ze altijd in de vakantie jarig is, en het dus wel altijd op een andere dag georganiseerd moet worden...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik was er in groep 8 wel klaar mee als kind.
    Mijn dochter wil nog wel erg graag voor haar tiende verjaardag een feestje geven.

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Al onze kinderen krijgen tot en met groep 8 een feestje. Dus dat is in de meeste gevallen hun 12de verjaardag.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo lang ze willen op de basisschool. Op de middelbare school niet meer, al vind ik een slaapfeestje of gaan bowlen wel prima, maar daar hoeven wij dan niet meer persé bij te zijn ;)

Op de middelbare school had ik vroeger trouwens ook nog wel feestjes, meestal slaapfeestjes met chips, cola en horrorfilms ;), maar ook wel eens met een aantal vriendinnen en de ouders van de jarige een uitje.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de oudste in groep 7 het laatste feestje gedaan.
    In groep 8 hebben ze klassenfeesten om de schoolperiode af te sluiten.
    Hij is vorig jaar wel met een aantal vrienden naar de film en de mac geweest maar dat was niet voor een verjaardag oid maar gewoon omdat ze het gezellig en leuk vinden.

De middelste zit in groep 7 en in december hebben we haar laatste kinderfeestje gegeven.
    Dit weet ze ook en het feestje was wat duurder omdat het het jaar ervoor ingeschoten was.
    Na de zomervakantie gaat ze naar groep 8 en ook dan weer de groep 8 feesten en dus geen kinderfeestjes meer ( klink ook wel erg kinderachtig als je 11/12 jaar ben ;)

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De meiden van mijn zus hebben geloof ik tot groep 8 altijd feestjes gehad, waarvan de laatste jaar meer slaapfeestjes waren.
    Het laatste jaar geven de leerlingen van groep 8 een zogenaamde "eindfuif", wat altijd met z'n tweeën georganiseerd wordt, altijd met een thema en altijd lekker over de top. En het leuke ... iedere leerling van groep 8 is uitgenodigd. Ze gaan dus naar alle verjaardagen ;)

Ik vind het een wel een hele leuke regeling, en een mooie afsluiting van zowel basisschool als kinderfeestjes.

9. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Hier ook idd tot groep 7 het standaard verhaal wat betreft feestje in groep 8 fuiven met enkele kinderen samen georganiseerd (die dan in de buurt van elkaar jarig zijn) en iedereen van de klas wordt uitgenodigd

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi - ik ga er vanuit dat het doorgaat tot haar 14e ofzo.... en dat wij vanaf haar 12 tm haar 14 die jaren dus verplicht 'boven' zitten. Terwijl zij een film /make-up avondje hebben ofzo.
    En 'kinderfeestje' wordt dan gewoon 'een feestje' .

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ging ik vanaf m'n 9de ieder jaar met mijn zus (6 jaar ouder) + 2 vriendinnetjes naar de bios en daarna McDonalds :D Ideaal!
    En op een gegeven moment - ik denk vanaf de middelbare school - wilde ik het zelf bepalen en ging ik gewoon wat doen met vrienden.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit eigenlijk. Mijn oudste heeft tot zijn 15e wel een feestje gegeven. Wel vanaf zijn 12e kleinschalig, dus bijv met zijn 2 beste vrienden naar de film, zoiets,. Maar echt een kinderfeestje t/m groep 8

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou jij het zegt: vroeger met mijn beste vriendinnetje en haar (jaaaaaaren oudere zus) naar de mc Donalds, Zus betaalde ook :p (kon ook niet anders, want wij waren te jong om te werken en zus was in de 20 en getrouwd :D

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Het is hier gebruikelijk om t/m groep 7 een traditioneel kinderfeestje te geven en in groep 8 met de hele klas een eind/slaapfeest.

Mijn oudste 2 (17 en 15) nodigen meestal een handjevol vrienden uit voor een nachtje gamen en chips eten. Geef mij dan die kinderfeestjes maar hoor! Deze feestjes bezorgen me nl een slapeloze nacht en 's avonds zitten we boven ( ik mag alleen even beneden komen om minisnacks te bakken:p).

15. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Tja... Daar heb ik nog niet over nagedacht. Maar als ik kijk hoe het vroeger ging... Ik ben eigenlijk nooit gestopt met het geven van feestjes. Alleen veranderd het soort feestje wel natuurlijk. En de bemoeienis van de ouders ook.
    Vanaf middelbare gingen we meestal met een stel meiden een filmpje huren. Maar er waren ook vriendengroepen die samen een feestje gaven voor een veel grotere groep, ergens in een buurthuis oid. S Avonds met drank erbij (stiekum) en veel gegiechel in donkere hoekjes (wat ben ik blij dat zoon nog 8 is en wij ouders er nog bij mogen blijven als ik terugdenk aan die tijd :$)
    En eenmaal studerend en o kamers gingen de feestjes gewoon door op de studentenvereniging of in de kroeg.

Deel Deze Pagina