IQ test bij dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nougat, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Hier 1,5 jaar geleden getest. De wisc. Mijn zoontje vond dit leuker dan naar school gaan, al die leuke opdrachtjes en één op één contact. Hier getest ivm vermoeden ADHD en hoogbegaafdheid. ADHD kwam er zeker uit. Meneer was zo onrustig dat hij niet heeft kunnen laten zien wat hij kon. Ook kwam er trekken van autisme uit. Dit laatste vermoeden we nu helemaal dus zal binnenkort vermoed ik wel nog een keer getest te worden. Overigens geen idee of er dan een nog een IQ test gedaan wordt. Mijn zoontje is inmiddels zo beschadigd dat ik vrees dat ie nu lager zou scoren dan op de vorige IQ test.
     
  2. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Dat is wel fijn of niet die duidelijkheid.

    Haha rustig meisje dus
     
  3. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Dat klinkt helemaal goed. Een tip voor school dus haha!
    Zal het onderzoek dan korter zijn? Dan hoeft niet alles meer uitgeplozen te worden toch?
    Wat bedoel je met beschadigd?
     
  4. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Autisme test na diagnose ADHD bevat meestal geen volledige IQ test. Meer observatie en een aantal spel testen e.d. en vragenlijsten uiteraard voor jullie en school evt.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Ligt er een beetje aan hoelang geleden de eerste testen waren. Bij ons was dat bijna 7 en toen 12 jaar en dat vond de psycholoog lang genoeg om te herhalen toen er opnieuw testen werden gedaan vanwege autisme.
    Hier ook wel wat lager gescoord de tweede keer. Psycholoog benoemde het ook als tijd voor hulp doordat haar 'problemen ' nu te veel gaan beïnvloeden in het leerproces.
     
  6. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn dochter, 7, wordt over twee weken ook getest, er wordt gedacht aan autisme. Ik lees hier al veel herkenbare dingen en fijn om even te lezen hoe de testen over het algemeen plaatsvinden.
     
  7. s82

    s82 Actief lid

    10 mei 2011
    451
    18
    18
    Hier ook getest. IQ was op alle vlakken gemiddeld alleen de verwerkingssnelheid was heel laag.
    Diagnose ASS gekregen
     
  8. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Onze dochter is 2 keer getest
    1 keer met 4 jaar. Die werd in een paar keer gedaan ivm de lengte van test.
    2e keer met 6 of 7. Beide keren hb uitkomst. Eerste was alleen op papier en alles voorgelezen en spellen. 2e keer ook veel op pc.

    Zoon, ook getest op vraag van ons omdat wij dyslexie vermoeden. En hij heeft ook op pc gewerkt . Duurde ongeveer 2 a 3 uur. Uitkomst was intelligent en dyslexie.

    Je kunt voor een iqtest geen voorbereiding treffen. Er zijn veel verschillende . En aangepast aan de leeftijd .
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Mijn zoon vind de testen leuk, lekker 1 op 1 en leuke opdrachten doen. Bij de eerste was hij 5 en kwam zijn totaal IQ op 99 en diagnose Asperger. Toen hij op 7 jarige leeftijd naar so ging viel hun dit op omdat het verschil tussen verbaal en performaal groot was hadden ze nooit een totaal IQ mogen geven.

    Vorig jaar ( 12 jaar) weer een IQ test gehad. Uitslag was verbaal 127 ( en door zijn discalculie en het geen gebruik mogen maken van een rekenmachine was dit dus naar beneden gehaald door zijn reken gedeelte) en performaal 77. Kort door de bocht theoretisch kan hij veel maar in de praktijk brengen is heel moeilijk voor hem
     
  10. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Jullie zitten ook middenin het diagnosetraject dus? Succes. Wat hebben jullie al gedaan?
     
  11. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Heeft hij met taal ook moeite?
     
  12. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Dat is lang zeg. Hier staat er ongeveer anderhalf uur voo, dat vond ik al pittig voor onze dochter haha! Ik ben nu toch wel benieuwd wat er uit gaat komen.
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Nee hij is heel sterk in taal zowel Nederlands als Engels.
     
  14. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Was met pauze ertussen en in Duitsland, miss dat ze hier iets anders doen. Geen idee. Maar ze hebben ook gewoon wisc gedaan.
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Hier heb bijde Kids disharmonisch intelligentie profiel. Zoon diagnose klassieke autisme (was geen verassing en kreeg diagnose met 5 jaar) daarna nog verschillende onderzoeken en blijft zelfde. Nog meerdere probleempjes zoals trage verwerkingsnelheid (76) weinig automatisering, zware sensorische problemen, dyspraxie etc etc.

    Verbaal was laatste keer ff kijken verbaal 78, performaal 104. Daardoor kan er geen iq berekend worden.


    Dochter, 11 jaar heeft vorige maand ander iq test gehad (verdenking van autisme naar geen diagnose ).ze heeft de Adit gedaan. Performaal 127, non-verbaal 107. Zelfde probleem dus. Toch hebben ze gemiddelde berekend maar staat bij dat dit voorzichtig geïnterpreteerd moet worden ivm significante verschil verbaal en non verbaal.

    Iq testen afnemen vind dochter erg leuk zoon weet niet wat ze doen maar lukt elke keer toch goed
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Hier vonden ze het ook allebei heel leuk, mijn zoon vroeg na die test wanneer hij weer een keer mocht.
    Veel opdrachtjes op papier ja, begreep ik. Hier geen kloof ofzo. Het enige waar mijn dochter in verhouding laag op scoorde was verwerkingssnelheid.
     
  17. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    De scores moeten dicht bij elkaar liggen begrijp ik?

    Wat vind je ervan dat er geen diagnose is gesteld?
     
  18. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Klopt. Eigenlijk nog geen hele trajecten maar er is eigenlijk van baby af aan altijd wel iets geweest. Huilbaby, reflux, allergieën, pré logo gehad mbt eten en drinken, bril, logo ivm achterlopende spraak taal ontwikkeling, onderzocht bij auris en daar kwam een TOS uit, nu bijna een jaar extra begeleiding op school maar dit doet zeer weinig.. Het gedrag van onze dochter maakt dat we ook verder gaan laten onderzoeken.
    Donderdag hebben we een ontwikkel gesprek, vrijdag het eerste onderzoek.
    Erg spannend.
     
  19. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    We willen haar niet laten onderzoeken. Ze had iq nodig voor overstap middelbare school. Kwamen er zo toevallig achter dat ze disharmonisch iq had. Bij verschil van 20 of meer mag officieel gemiddelde niet berekend worden Ze heeft wel ondersteuning nodig op sommige vlakken en verdenking autisme is er maar school en ik zijn er over eens dat in dit geval enkel extra ondersteuning voldoende is en diagnose haar wellicht enkel in de weg staat in de toekomst Ze leert makkelijk, slaat alles snel op (oa zeer snelle automatisering) en met wat structuur komt ze er wel.
    Zoontje liep overal in vast, die had echt onderzoeken en diagnose nodig voor de juiste hulp. Hij heeft ook klassieke autisme en op regulier konden ze niks met hem. Nu op juiste passend onderwijs gelukkig :)
     
  20. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.650
    1.185
    113
    Kan ik me heel goed voorstellen. Voor mij ook het gevoel dat ik zelf gewoon voel dat er iets is en het graag wil horen dat het klopt. Dat je ook gerichte hulp kan krijgen. Denken jullie dat de uitslag dit jaar nog gaat komen? Wij hopen hier van wel.
     

Deel Deze Pagina