Dochter net 7 mee op kamp of niet.....

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by huggybird, Apr 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Onze dochter doet sinds oktober 2014 aan atletiek, ze vindt het geweldig!
    Elke week staat ze op maandag al te juichen dat ze op dinsdag weer naar atletiek mag.
    Ze is een van de jongste van de groep en daarmee ook van de vereniging.
    Afgelopen dinsdag kreeg ze een briefje mee dat er, zoals elk jaar begin juli van vrijdagmiddag tot zondagmiddag een kamp zal zijn voor de pupillen en als je mee wilt je daarvoor op kunt geven.
    De enige info die we verder hebben gekregen is dat het €20 zal kosten en we meer info krijgen 2 weken voor het kamp......

Onze eerste reactie was: te weinig info om te kunnen beslissen of ze mee mag.
    Tegen die tijd is ze net 7...... Is dat te jong? We willen weten wie er mee gaan en voor haar zorgen......is het in het clubgebouw dan is het hier vlak bij en is het te overwegen....
    Zijn we te tuttig?!?!?

Ik heb op de site gekeken naar het kamp van vorig jaar, toen zijn ze op de fiets naar een camping gegaan een half uur hier vandaan.
    Ik vind het nogal wat om in een groep te fietsen voor een kind van net 7.....
    Het lijkt onze dochter wel leuk.... Ik wil het haar aan de ene kant niet onthouden maar ja...... T'is wel ons kleine meisje.....

Help!!!! Gaan jullie kids mee op kamp met de sportvereniging?
    Is 7 jaar te jong?!?!?

Ik ga natuurlijk info inwinnen voor we een beslissing nemen maar ben benieuwd naar jullie ideeën hier over.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik vind net zeven ook wel erg jong om op kamp te gaan. Wij zouden het niet doen, kan nog wel een paar jaar wachten.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik vind 7 jaar ook nog wel erg jong om 2 nachten mee op kamp te gaan.
    Hier mogen ze altijd wel aan het einde van het seizoen een nacht in een tent op het voetbalveld slapen, maar dat is ook pas vanaf 7 jaar en er is dan veel begeleiding bij.
    Ik zou idd eerst de verdere info afwachten ( hoe groot is het leeftijdsverschil met de andere kinderen, hoeveel (volwassen) leiding gaat er mee, enz.) en anders is het misschien een optie om ze wel een dag te brengen maar s avonds weer op te halen?

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Onze dochter mocht afgelopen zomer (net voor haar 7e) wel mee op zwemkamp. Was een nachtje op t terrein bij t zwembad en heb vooraf wel even gesproken met de organisatoren. Wij zetten haar rond 11 af, ze gingen naar een speeltuin in de buurt met auto's, erna spelletjes, eten in het clubhuis, spel voor ouderen, zij ging al naar bed met een soort buddy voor die dag en de volgende ochtend in pyjama zwemmen, ontbijten en weer ophalen. Ze heeft het er nu nog over. Hoe moeilijk ik het eigenlijk ook vond, ben blij dat we het toch gedaan hebben.

Maar ik zou dus wel al meer willen weten over het hoe, wat en wanneer etc. Misschien kan ook een deel van t programma gevolgd worden bijv als het jullie toch te lang lijkt. Bijv met ophalen voor het slapen gaan?

5. Ahava

Ahava Fanatiek lid

May 27, 2011
    1,138
    201
    63
    Onze zoon van bijna 6 gaat binnenkort op kamp met de scouting, ook 2 nachtjes. Als ouders hebben we wel een infoboekje gehad en een infobijeenkomst. Als de voorlichting/organisatie goed is heb ik er wel vertrouwen in, onze zoon heeft er zelf al heel veel zin in!

6. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Mijn dochter gaat in juni op judokamp, 1 nachtje en in mei mogen ze een nachtje op school slapen.
    Ok de mijne is in december al 7 geworden, maar vorig jaar had ze ook gemogen als het toen was geweest. Ze heeft er al heel veel zin in.

Info over het judokampioen heb ik ook nog niet en ik vind het ook niet gezellig ( net als bij elkaar logeren) maar dat vind ik geen reden om het niet te doen. Ik hoor vast voor de tijd wat ze gaan doen en anders informeer ik nog wel even.

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Het zou bij mij afhangen van mijn kind.

Een kind dat staat te springen om mee te gaan ... Direct! Zeker als haar groepsgenootjes ook mee gaan.
    Een kind dat er heel hard tegen op kijkt ... Nee, toch niet.

Uiteindelijk zijn het ook "maar" 2 nachten.

Ik ging vanaf mijn 6de mee met scouting. De eerste 2 jaar 5 dagen in de zomer, daarna een week. En meestal in de loop van 't jaar nog een weekend (1 à 2 nachten)
    Mijn moeder had zelf jarenlang op scouting gezeten en stimuleerde het alleen maar :). Die stelde zich de vraag niet eens bij ons van "meegaan of niet?".

Ik neem aan dat de trainers toch wel meegaan als begeleiding. Plus eventueel nog iemand die kookt.

Alleen dat in groep fietsen, met waarschijnlijk nog bagage bij, daar zou ik zelf niet zot van zijn bij een 7-jarige.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    445
    83
    Limburg
    Misschien kun je ook afspraken maken als ze mee gaat dat jullie haar naar locatie brengen ofzo, of dat ze alleen overdag meedoet ofzo. Kan ze wel meedoen maar dan niet voor 100%.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als ze (nu) 6 is, kun je haar toch prima uitleggen wat ze kan verwachten en haar mening vragen? Combineer dat met hoe ze reageert de eerste nacht als jullie op vakantie zijn of als ze ergens logeert. Als jullie weten dat dat altijd goed gaat em zij hier enthousiast over is, zou ik weinig bezwaar zien. Hooguit dat ik het zelf moeilijk zou vinden. Maar daar hoeft je dochter geen 'last' van te hebben, toch?

Natuurlijk zou ik wel goed kijken naar de veiligheid. Een stuk in een groep fietsen met een kind van met 7, zou ik ook niet snel doen. Aantal kinderen per begeleider is ook wel iets om naar te kijken natuurlijk. En verder zorg je ervoor dat je bereikbaar bent en stand-by staat voor het geval ze toch heimwee krijgt.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik zou het eens overleggen met de trainer.
    Die kent EN je dochter En hoe het gaat op kamp.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou eerste wel meer info willen hebben voor ik beslis. Zal anders even met de trainer gaan praten voor wat meer info?
    En zeker mijn dochter vragen wat ze ervan vind. Als ze het al niks vind hoef je er ookniet meer over na te denken.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als ik de trainers zou vertrouwen zou het zeker wel een optie zijn wat mij betreft.
    Alleen even checken of ze er rekening mee kunnen houden dat je dochter nog wel jong is.

Begin dit schooljaar heeft onze dochter ook een logeerpartij op school gehad. Natuurlijk anders - maar ze vond het geweldig, ook al was ze toen pas een paar maanden 6.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Gewoon om wat meer informatie vragen en ervaringen van andere ouders in de groep waarvan hun kinderen vorig jaar zijn meegeweest.
    Mijn dochter is ruim 7 en gaat binnenkort met Scouting op kamp. Ik heb niet veel info gehad, maar ik ken andere ouders die hun kinderen eerder mee hebben laten gaan en die waren er zeer over te spreken.
    Als ze met de fiets gaan en je ziet dat niet zo zitten, dan fiets je zelf toch mee.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het ook vrij jong, maar vooral omdat het op een half uur fietsen is.
    Hier hebben we ook voetbalkamp, voor de Fjes, maar dat is 1 nachtje in ons dorp op het voetbalveld.
    Daar heb ik dus geen probleem mee.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou ook even overleggen..

Bij mijn oudste zijn vorige school gingen ze op schoolkamp vanaf groep 3. Maar dat was dan 1 nacht, 24 uur. Hij was net een maand 6 toen hij erheen ging, en heeft genoeg lol gehad. En dat was met kindjes&juf die hij net een maand kende.

Ik zou neigen naar meegaan als ze er veel zin in heeft, het vervoer goed geregeld is, er genoeg begeleiding is etc..

16. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Bij mijn zoontje op de voetbal is er ook voetbalkamp met Hemelvaart en dat is dus van donderdag t/m zondag. Maar dit jaar mag hij echt nog niet mee, hij is net 6,5.

Misschien volgend jaar maar dat moet ik allemaal nog even bekijken dan maar ik vind het nu echt nog te jong.

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Bedankt voor alle reacties dames!
    Ik vroeg gisteren aan onze dochter of ze het wel leuk zou vinden, ze zei " blijf ik dan ook slapen?" Ik :" ja, als je dat wil tenminste" dochter :" zonder jullie?" Ik:"ja" dochter met glinster oogjes " oooohhh cool!!!" :D
    Denk dat het aan haar niet zal liggen.
    En ik wil haar ook absoluut niet betuttelen maar moet wel eerst meer informatie hebben dan het is dan en dan en kost €20..... :)
    En dan mijn man nog overtuigen...... ;) die legt haar het liefst aan de ketting:p zijn kleine meissie.

Dus, informeren dit weekend, ze heeft een stedenwedstrijd die een dag duurt en daar is de trainer ook bij dus tijd genoeg om eens te informeren. En anders dinsdag op atletiek eens vragen.

Ik zag een reactie over op school een nachtje slapen, dat zou ik direct goed vinden, de kinderen zijn bekend, en dan is haar eigen juf er bij, die ziet ze allemaal elke dag. Bij atletiek ziet ze die kinderen 1 keer in de week, er zitten wel kinderen van haar school bij maar die zijn 10 of 11 en ook nog jongens, die kijken niet om naar zo'n ukkie denk ik.
    Misschien een jongetje uit groep 4, zal eens vragen aan zijn moeder of hij mee gaat.......

Word vervolgd!

18. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Nee, bij mij mogen/mochten ze dat niet. Hier is er een ponykamp van 2 nachten. We hebben gezegd vanaf groep 5. Misschien de jongste vanaf groep 4 als ze samen is met de oudste, maar liever niet.

19. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Ik ben jaren turntrainster geweest, met de meiden van de selectie gingen we ook op kamp. Dan gingen meisjes vanaf 5 jaar mee (2 nachten) meiden die dat nog niet durfden/mochten konden ook 1 dag komen, ze werden dan 's ochtends gebracht en 's avonds weer opgehaald op de dag dat er de meeste activiteiten waren.
    Met die kleintjes ging het trouwens heel goed, grotere meiden waren heel lief en zorgzaam. En natuurlijk meer dan voldoende leiding mee (ook een paar ouders).

20. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Ik heb het er vanmiddag nog met mijn dochter over gehad en uitgelegd dat we eerst meer moeten weten om te kunnen beslissen. Waar gaan ze heen, hoe gaan ze daar heen en wat is het programma enz,enz.
    Dat snapte ze wel en als 1 nachtje wel mag en twee niet dan was dat ook al goed, wat een schatje he?

Bij mij op mijn werk gaan we ook op kamp dus ik weet hoe leuk het is. Alleen gaan we dan met de kinderen vanaf groep 5 en die gaan dan 1 nachtje.

Share This Page